انتخاب دوچرخه باکیفیت (راهنمای خرید دوچرخه)
نویسنده: محمد نظمی
در دهههای قبل، اگر کسی قصد خرید دوچرخه کودک داشت و دنبال راهنمای خرید دوچرخه بود، چه کار میکرد؟ یا اگر کسی میخواست برای خودش اقدام به خرید دوچرخه کند، از چه کسی یا چه اطلاعاتی کمک میگرفت؟ اگر به خاطر داشته باشید، پیش از رواج اینترنت، اگر کسی قصد خرید دوچرخه یا هر وسیله دیگری را داشت، بین همکاران، دوستان و آشنایان پرسوجو میکرد و تا در نهایت به یک فروشگاه قابلاعتماد و امتحان شده برسد و برای خرید خود از مشاوره فروشنده کمک میگرفت و به او اطمینان میکرد.
ولی امروزه دیگر این نوع از خرید کردن و تحقیق، چندان کاربردی ندارد چون همزمانبر است و هم این که ممکن است با خطاها و مشکلاتی در مشاوره روبهرو شود. همان پدری که دهه گذشته به صورت سنتی دوچرخه کودک خود را انتخاب میکرد، امروز برای خرید، به سراغ اینترنت و کسب اطلاعات از نحوه خرید دوچرخه میرود و در نهایت با استفاده از دانش خود اقدام به خرید میکند.
در این مطلب از مجله دوچرخه، قصد داریم تا دانش شما را برای خرید دوچرخه افزایش دهیم و ویژگیهای دوچرخه خوب را تکبهتک بررسی کنیم.
اولین گام برای خرید دوچرخه متناسب با نیاز شما
اولین قدم برای انتخاب دوچرخه باکیفیت این است که انواع دوچرخههای موجود در بازار ایران و جهان را تا حدی بشناسید و سپس با توجه به نیازتان، خرید دوچرخه را قطعی کنید.
پس، پیشنهاد ما این است که قبل از خواندن ادامه این مطلب، مقاله انواع دوچرخه مجله پورتلاین را مطالعه کنید.پس از مطالعه این مطلب و شناخت انواع دوچرخه، نوع دوچرخه موردنظر خود را انتخاب کنید و سپس ویژگیهای زیر را برای آن لحاظ کنید.
خرید دوچرخه نو منطقیتر است یا کارکرده؟
قدم بعدی، انتخاب بین خرید دوچرخه نو یا کارکرده است. مانند بسیاری از وسایل نقلیه، دوچرخه هم همیشه به دو صورت نو و دستدوم، خرید فروش میشود و ترجیح شخصی شما تعیینکننده است.
وقتی به عنوان یک شخص عادی و بدون تخصص به هر دوچرخهای نگاه میکنید، سازوکار آن و اجزایش را بسیار ساده و بدون مشکل تصور میکنید. دوچرخهها معمولاً موتور و پیشرانه و سیستم الکترونیکی خاصی ندارند و همین باعث میشود تا خرید دوچرخه دستدوم برای بسیاری از افراد ساده به نظر بیاید.
در هنگام خرید دوچرخه دستدوم باید به بدنه، سیستم تعلیق، سیستم ترمز، توپی چرخها، زنجیر و … غیره توجه کنید و در تشخیص خرابی و استهلاک آنها تخصص داشته باشید.
به عنوان مثال، مهمترین بخش هر دوچرخه، تنه آن است و تشخیص ترکخوردگی، شکستگی و جوشخوردگی تنه دوچرخه فقط از عهده افراد متخصص در زمینه دوچرخه بر میآید.
بنابراین، توصیه میکنیم که تا حد ممکن از خرید دوچرخه به صورت کارکرده دوری کنید. مگر این که در تشخیص سلامت دوچرخه تخصص دارید یا فروشنده را به صورت کاملاً قطعی میشناسید.
در مطالب آینده از مجله دوچرخه پورتلاین، به راهنمای خرید دوچرخه به صورت کارکرده خواهیم پرداخت.اندازه جیب خودتان را تعیین کنید
یکی از مهمترین مسائل در هنگام انجام هر خریدی، تعیین بودجه از سمت شماست؛ یعنی اگر بدون تعیین بودجه مالی به سراغ خرید دوچرخه بروید، انتخابهای بسیاری زیادی پیش رویتان خواهد بود و این گستردگی در زمینه انتخابها باعث سردرگمی میشود و در نهایت ممکن است خرید دوچرخه ناموفقی را تجربه کنید. دوچرخههای موجود در بازار تمام دنیا را میشود از لحاظ مالی به چند دسته تقسیم کرد تا طبق این دستهبندی، انتخاب برای شما راحتتر باشد.
خرید دوچرخه ارزانقیمت یا پایین رده
این دسته از دوچرخهها شامل اقتصادیترین و کم امکاناتترین انواع دوچرخه محسوب میشود و برای دوچرخهسواران تازهکار مناسب است. گاهی از اوقات هم افراد ترجیح میدهند بودجه زیادی را صرف خرید دوچرخه نکنند و فقط در مواقع ضروری یا تفریح به دوچرخه نیاز دارند.
به همین دلیل، دوچرخههای ارزانقیمت گزینه خوبی برای این افراد بهحساب میآید. در حال حاضر و طبق قیمتهای دوچرخه در بهار سال ۱۴۰۱، دوچرخههای تا سقف ۴۰۰ دلار (حدود ۱۲ میلیونتومان)، دوچرخههای اقتصادی محسوب میشود.
معرفی دوچرخههای میانرده
دوچرخههای میانرده برای افرادی مناسب است که میخواهند یکبار خرید دوچرخه باکیفیت را تجربه کنند و تا حد معقولی از سواری خود لذت ببرند.
یعنی دوچرخه میانرده و متوسط، دوچرخهای است که تا سالها برای شما کار میکند و در صورت نگهداری صحیح، نیاز به تعمیر چندانی ندارد. این نوع از دوچرخهها از لحاظ دوام و ماندگاری از دوچرخههای اقتصادی و پایین رده بسیار مقاومتر هستند.
با توجه به شرایط بازار جهانی در زمان نگارش این مطلب، دوچرخههای تا سقف ۱۰۰۰ دلار آمریکا (حدود ۳۰ میلیون تومان) میان رده و متوسط محسوب میشود.
خرید دوچرخه حرفهای
همانطور که از نامش مشخص است، دوچرخههای حرفهای برای افرادی طراحی میشود که قصد شرکت در مسابقههای دوچرخهسواری بزرگدنیا و تمرین برای این مسابقهها را دارند یا در حالت دیگری، افرادی به خرید دوچرخه حرفهای روی میآورند که به دوچرخه علاقه بسیار زیادی دارند و ساعات زیادی از هفته را در حال رکابزنی هستند.
دوچرخههای با قیمت بالاتر از ۱۰۰۰ دلار (حدود ۳۰ میلیونتومان)، اکثراً جزو دسته دوچرخههای با کاربری تخصصی و حرفهای هستند.
تعیین اندازه دوچرخه نسبت به بدن
یکی از باورهای رایج در مورد دوچرخه این است که هر دوچرخه بزرگی برای تمام بزرگسالان مناسب است اما در نظر داشته باشید که انتخاب سایز دوچرخه، دقیقاً مثل انتخاب سایز کفش مهم است و میتواند رکابزنی شما را به تجربهای لذتبخش یا دردآور تبدیل کند.
پس از این که بودجه خود را برای خرید دوچرخه مشخص کردید، باید با توجه به قد، وزن و دیگر مشخصات فیزیکی خود، اندازه دوچرخه را انتخاب کنید.
برای انتخاب سایز مناسب دوچرخه، ابتدا باید با یک متر پارچهای، قد، طول دستوپا و … خود را اندازه بگیرید. در هنگام خرید آنلاین از فروشگاههای مختلف، راهنمای مشخصی برای تطبیق اندازههای بدن شما، نسبت به سایز دوچرخه وجود دارد.
توجه داشته باشید که دوچرخههای بزرگسال، برخلاف دوچرخه کودک، از دو جهت سایزبندی میشود.
سایز تنه
سایز تنه دوچرخه در بین دوچرخههای بزرگسالان کاملاً متفاوت است و بسته به قد، جنسیت و کاربری دوچرخهسوار سایزبندی میشود و تغییر میکند.
سایز تنه اصلی دوچرخه را باید کاملاً متناسب با اندازههای بدن خود انتخاب کنید چون اندازه تنه هیچ دوچرخهای قابلتغییر نیست و در نظر داشته باشید که اجزای تغییرپذیر دوچرخه مانند زین و …، جبران اختلاف اندازه تنه را نمیکند.
سایز چرخ دوچرخه
یکی از مواردی که باید هنگام خرید دوچرخه به آن دقت کنید، انتخاب سایز چرخ دوچرخه است. سایز چرخ دوچرخه بر روی ارتفاع، سرعت، شتابگیری، تعادل و بسیاری از ویژگیهای دوچرخه تأثیر دارد و آن را برای کاربریهای مختلف مناسب میکند.
مثلاً حفظ دور و سرعت ثابت در دوچرخه با سایز چرخ ۲۹ اینچ راحتتر از انجام این کار با دوچرخه سایز ۲۶ است.
در مطلب جداگانهای، به سایزبندیهای مختلف دوچرخههای بزرگسال خواهیم پرداخت.
اگر قصد خرید دوچرخه کودک دارید، راهنمای انتخاب سایز دوچرخه پورتلاین را مطالعه کنید.وزن دوچرخه، عاملی مهم در کیفیت
یکی از مواردی که در هنگام خرید دوچرخه باید به آن توجه ویژه داشته باشید، وزن آن است. دوچرخه یک وسیله نقلیه بدون پیشرانه است و از طریق نیرو و انرژی دوچرخهسوار حرکت میکند. در نتیجه هر چه وزن آن کمتر باشد، نیروی مورد نیاز برای حرکت نیز کمتر خواهد بود.
وزن یکی از عوامل بسیار مهم در هنگام خرید دوچرخه برای اهداف حرفهای و مسابقات است اما این موضوع برای خرید انواع دوچرخه میان رده و اقتصادی، چندان کاربردی ندارد. به هر صورت، هر چه دوچرخه شما سبکتر باشد، سواری راحتتری را تجربه خواهید کرد اما دوچرخههای پایین رده معمولاً وزن زیادی دارند و تفاوت چندانی بین وزن مدلهای مختلف آنها وجود ندارد.
جالب است بدانید که برای مسابقات بزرگ دوچرخهسواری دنیا، تیمهای بزرگی از بهترین مهندسان طراحی دنیا دور هم جمع میشوند تا دوچرخههای مسابقه را حتی در حد ۵ گرم هم که شده، سبکتر طراحی کنند.
یکی از مهمترین عوامل در سبک یا سنگین بودن دوچرخه، وزن و نحوه طراحی تنه دوچرخه است که در ادامه با جزئیات این بخش از دوچرخه آشنا خواهید شد.
انواع تنه و بدنه دوچرخهها
اولین دوچرخههای تاریخ از جنس چوب ساخته شدهاند اما تنه آن دوچرخهها بسیار آسیبپذیر بود و به همین دلیل تولیدکنندهها به تولید دوچرخه با فولاد و آهن روی آوردند و این روند برای بهبود کیفیت تنه تا به امروز ادامه داشته است. در ادامه با انواع مختلف تنه دوچرخه آشنا میشوید:
تنه تیتانیومی، دوچرخه مادامالعمر
خرید دوچرخه با تنه تیتانیوم باعث میشود که تا آخر عمر به دوچرخه دیگری نیاز نداشته باشید. این آلیاژ از تنه، سبک و خشک است و انعطافپذیری بسیار کمی دارد. لولههای دوچرخه بسیار باریک، سبک و مقاوم هستند.
خشک بودن این آلیاژ باعث میشود تا ضربهها به تنه جذب نشود و دوچرخه عمری طولانی داشته باشد اما این دوچرخهها بسیار گرانقیمت و کمیاب هستند و برای کاربردهای حرفهای استفاده میشوند و برای دوچرخه کودک کاربردی ندارند.
فیبر کربن سبکتر از پَرِ کاه
فیبر کربن نوعی پلاستیک مسلح شده با فیبر است که در ساخت ادوات هوایی و فضایی کاربرد بسیاری دارد. فیبر کربن در ابتدا در ساخت هواپیما و فضاپیما به کار گرفته شد چون در ساخت این وسایل، به وزن بسیار سبک و مقاومت بالا نیاز بود.
در سالهای گذشته، فیبر کربن از صنایع هوایی به کارخانههای تولید دوچرخه راه پیدا کرد که تا حد ممکن دوچرخهها را سبکتر، سریعتر و مقاومتر کند.
لولههای تنه دوچرخه فیبر کربن باریک نیست و نقطهجوش هم ندارد. ضعف بزرگ تنههای فیبر کربن، آسیبپذیری شدید در مقابل ضربه و فرسودگی (اصطلاحاً کش آمدن تنه) است. از این تنه گرانقیمت فقط در ساخت دوچرخههای جادهای، کراسکانتری و مسابقهای استفاده میشود.
تنه آلومینیومی دوچرخه
رایجترین تنه در ساخت دوچرخه، تنه آلومینیومی است که از فیبر کربن سنگینتر است اما ارزانتر هم هست و در انواع دوچرخههای میان رده، از این نوع تنه استفاده میشود. تنه آلومینیومی انواع مختلفی دارد که در مطالب بعدی مجله به آن میپردازیم.
تنه دوچرخه فولادی، سنگین اما ارزان
تنه فولادی قدیمی از تنه دوچرخه است که وزن بالایی دارد، قابل تعمیر و ارزان است و در مقابل زنگزدگی و خوردگی هم مقاوم نیست اما در ساخت دوچرخههای کلاسیک، هنوز هم از آلیاژ فولاد استفاده میشود.
در ساخت دوچرخه کودک هم معمولاً از فولاد استفاده میشود تا دوچرخه ارزانقیمتتر به دست شما برسد.
سیستم دنده دوچرخه
یکی از مهمترین مواردی که در هنگام خرید دوچرخه باید به آن دقت کنید، سیستم دنده دوچرخه و کیفیت آن است. انواع سیستمهای دنده دوچرخه:
دنده ثابت
این مدل از سیستم حرکتی دوچرخه، قدیمیترین نوع آن است که طبق قامه دوچرخه با استفاده از یک زنجیر به چرخدنده تکسرعته عقب متصل میشود.
فناوری ساخت این نوع از دنده به قدری ساده و قدیمی است که اگر در هنگام حرکت، دیگر رکاب نزنید، پدالها متوقف و خلاص نمیشود و همزمان با چرخ عقب، پدالها و پای شما نیز میچرخد.
این نوع از دوچرخهها بسیار قدیمی و منسوخشده هستند.
تک سرعته
این نوع از دنده دوچرخه هم مانند دنده ثابت، یک طبق قامه در جلو و یک خودرو تک چرخدنده در عقب دارد. زمانی که رکاب میزنید، سرعت ثابتی به چرخ عقب منتقل میشود و زمانی که دیگر رکاب نزنید، پدالها ثابت میماند. این نوع سیستم دنده در بسیاری از دوچرخههای مسابقهای، شهری، دوچرخه کودک و انواع اقتصادی آن به کار برده میشود.
دوچرخه چند دندهای
یکی از انواع سیستم حرکتی دوچرخه که در چند سال اخیر بسیار رواج یافته است، دوچرخههای دندهای است. طبق قامه و خودروی دوچرخههای دندهای، یک یا چند دنده با اندازههای مختلف دارد و زنجیر دوچرخه به وسیله دستهدنده روی این چرخدندهها جابهجا میشود.
جابهجاییهای مختلف زنجیر روی این دندهها، باعث میشود که دوچرخه در شرایط مختلف به گشتاور، نیرو و سرعتهای متفاوتی نیاز داشته باشد و این کار باعث میشود تا دوچرخهسواری در شرایط جادهای مختلف برای شما راحتتر باشد.
پس از انتخاب و تصمیمگیری در مورد بخشهای مختلف دوچرخه، نوع دنده خود را با توجه به موارد بالا انتخاب کنید.
سیستم ترمز
اگر با استفاده از بهترین امکانات، سیستم دنده و تنه به سرعت بالایی رسیدید و خواستید توقف کنید، تنها چیزی به که کمکتان خواهد آمد، سیستم ترمز کارآمد و مناسب با دوچرخه و کاربری شماست.
سیستمهای مختلفی برای طراحی و ساخت انواع ترمزهای دوچرخه به کار گرفته میشود:
لقمه ترمز و ترمز فکی
انواع اولیه و رایجتر سیستم ترمز در دوچرخهها، سیستم ترمز فکی و لقمهای است. در این سیستم ترمز که خود انواع مختلفی دارد، زمانی که کتی ترمز را فشار میدهید، لقمههای ترمز به دور طوقه سابیده میشود و از حرکت چرخ جلوگیری میکند.
این نوع از ترمز دوچرخه ارزانتر، سادهتر و رایجتر است و معمولاً در دوچرخههای جادهای، شهری و دوچرخه کودک از این نوع از ترمز استفاده میشود.
ترمز دیسکی سیمی
در این نوع از سیستم ترمز دوچرخه، یک عدد دیسک ترمز به توپی چرخهای عقب و جلو متصل شده است و کالیپرهای ترمز هم بخشی از آن را احاطه کرده است.
هنگامی که دست خود را روی ترمز میفشارید، کالیپرهای ترمز از طریق کشش سیم ترمز به دیسک نزدیک میشود و با تبدیل انرژی حرکتی دیسک به گرما، باعث کاهش سرعت یا توقف دوچرخه میشود.
این نوع از ترمز از لحاظ هزینه از ترمزهای فکی گران است و ترمزی میانرده محسوب میشود. این نوع از ترمز کارایی و طول عمر چندانی ندارد و توصیه ما به استفاده یا خرید دوچرخه با ترمز فکی است.
ترمز هیدرولیکی دوچرخه
خودروهای سواری در سراسر دنیا از سیستم ترمز هیدرولیکی استفاده میکنند که در سالهای اخیر، استفاده از این نوع ترمز برای دوچرخه هم رایج شد. سیستم ترمز هیدرولیکی دوچرخه، پرهزینهترین و گرانترین نوع ترمز است ولی کارایی بینظیری را به دوچرخهسوار ارائه میدهد.
هنگامیکه دست خود را روی کتی ترمز میفشارید، قدرت دست شما از طریق روغن هیدرولیک موجود در کپسول و شلنگ ترمز به کالیپرهای هیدرولیکی ترمز منتقل میشود و با ایجاد فشار و اصطکاک روی دیسک ترمز، دوچرخه را متوقف میکند.
این نوع از ترمز، روی دوچرخههای میانرده و حرفهای استفاده میشود و استفاده از آن روی دوچرخه کودک و دوچرخههای ارزانقیمت ضرورتی ندارد.
درواقع، زمانی باید ترمز هیدرولیکی را برای دوچرخه خود انتخاب کنید که قصد داشته باشید در جادههای صعبالعبور و با سرعت زیاد حرکت کنید.
درنظر داشته باشید که هزینه سرویس و نگهداری این نوع از ترمز هم هزینه کمی نیست.
سیستم تعلیق
پس از پیشرفت فناوری و صنعت حملونقل، انسانها متوجه شدند که باید برای راحتی خود چارهای پیدا کنند تا ضربات ناشی از پستیوبلندیهای زمین، مستقیماً به بدنشان منتقل نشود.
دوچرخه کودک، دوچرخههای جادهای و دوچرخههای شهری معمولاً کمکفنر و سیستم تعلیق خاصی ندارند چون چنین سیستمی هم هزینه ساخت را بالا میبرد و هم نیاز چندانی برای وجود آن احساس نمیشود.
علاوه بر این، دوچرخههای جادهای هم بههیچعنوان سیستم تعلیق ندارند چون تکانهای دوچرخه روی سیستم تعلیق باعث میشود که انرژی دوچرخهسوار خنثی شود و سرعت او کاهش یابد.
سیستمهای تعلیق دوچرخههای مختلف، بسته به کاربری آن متفاوت است و در دوچرخههای روز بازار، سیستم تعلیق روی دوشاخ جلو، تنه وسط و لوله زین تقسیم میشود که مجموعه این سه نوع تعلیق روی دوچرخههای کوهستان و برخی از این سیستمهای تعلیق بسته به نیاز طراحی، روی دوچرخههای دیگر استفاده میشود.
سیستمهای تعلیق دوچرخه از لحاظ فناوری ساخت هم به چهار نوع فنری، گازی، روغنی و گازی-روغنی تقسیم میشود که هر کدام برای شرایط خاصی طراحیشده و هزینه و مزایا و معایب خاص خود را دارد.
در مطالب آینده مجله دوچرخه به بررسی دقیق سیستمهای تعلیق دوچرخه خواهیم پرداخت.
انواع فرمان دوچرخه
دوچرخههای جاده و مسابقهای جاده، فرمانهای خمیده مخصوص خود، دوچرخههای کوهستان و دانهیل فرمانهای صاف و کشیده و دوچرخههای کودک و بیامایکس فرمانهای دوتکه دارند.
علاوه بر انواع فرمان دوچرخه که در بالا خواندید، فرمان دوچرخهها بسیار از یکدیگر متفاوت است و هر کدام برای کاربرد مشخصی طراحی شده است. اما در نظر داشته باشید که فرمانهای صاف برای استفادهها شهری و معمولی کاربرد بیشتری دارد.
موقع خرید دوچرخه به چیزهایی دقت نکنیم؟
برای خرید هر محصولی، اولویتهایی وجود دارد تا تجربه شما را به یک خرید موفق یا ناموفق تبدیل کند. برای رسیدن به خرید موفق باید موارد قابلتوجه را اولویتبندی کنید و موارد جزئی را چندان جدی نگیرید. مواردی که اهمیت چندانی در خرید دوچرخه ندارد را در زیر میخوانید.
پدال
پدال دوچرخه یکی از لوازم مصرفی دوچرخه محسوب میشود که برای کاربریهای مختلف متفاوت است و هزینهها و ارزشهای متفاوتی دارد اما در نظر داشته باشید که پدال دوچرخه به راحتی قابل تعویض است و به خاطر پدالهای بهتر یک دوچرخه، انتخاب خود را عوض نکنید.
زین
زین دوچرخه هم در راحتی سواری و زمان خستگی دوچرخهسوار تأثیر زیادی دارد و به راحتی میتواند روی کیفیت دوچرخهسواری شما تأثیر میگذارد. درواقع، زین مهمترین بخش از دوچرخه است که بدن با آن برخورد مستقیم دارد اما مراقب باشید که زین زیبای یک دوچرخه هم توجهتان را جلب نکند چون زین هم به راحتی قابل تعویض است.
رنگ
دوچرخه یک وسیله نقلیه اساسی و بسیار مهم است که به صورت مستقیم بر سلامت روان و بدن شما تأثیر میگذارد. درنتیجه، توجه به ویژگیهایی که در بخشهای قبلی مطلب ذکر شد، اهمیت بیشتری نسبت به رنگ و ظاهر دوچرخه دارد.
رنگ دوچرخه از عاملهایی است که در یک خرید منطقی، نباید تأثیر چندانی روی انتخاب شما بگذارد و شما را از موارد مهمتر غافل کند.
محل خرید دوچرخه چه قدر اهمیت دارد؟
حال که با تمام بخشهای اساسی در هنگام خرید دوچرخه آشنا شدید، زمان آن رسیده است که محل خرید خود را مشخص کنید تا با توجه به بودجهتان دوچرخه ارزانقیمتی را باکیفیت بالا خریداری کنید. مانند بسیاری از محصولات و خدمات دیگر، امروزه خرید دوچرخه هم به صورت آنلاین و حضوری صورت میگیرد.
خرید از فروشگاه فیزیکی
برای خرید دوچرخه از فروشگاه فیزیکی بهتر است به روشهای سنتی عمل کنید و در بین دوستان و آشنایان خود به دنبال یک فروشگاه مطمئن بگردید. تجربه خرید دیگران در فروش فیزیکی یکی از مهمترین عوامل است.
سعی کنید از فروشگاههای بزرگتر، با قدمتتر، شناختهشدهتر که قیمتهای ثابت و شفاف دارد خرید کنید.
دریافت سند یا برگ خرید دوچرخه با مهر فروشگاه یکی از مواردی است که باید در هنگام خرید دوچرخه آن را در نظر بگیرید. از مزایای خرید از فروشگاه فیزیکی هم این است که میتوانید با دوچرخه دور تمرینی بزنید و سواری آن را امتحان کنید اما این روزها دیگر چه کسی خرید سنتی را ترجیح میدهد؟
خرید آنلاین دوچرخه
متاسفانه فرهنگ خرید آنلاین دوچرخه هنوز چندان در کشور ما جا نیفتاده و بسیاری از افراد، هنوز هم دوچرخه را به صورت فیزیکی و حضوری خریداری میکنند.
روشهای تأیید اعتبار فروشگاه آنلاین دوچرخه، داشتن اینماد و برند معتبر است. برای خرید آنلاین میتوانید به نظرات خریداران و مخاطبان مختلف در مورد آن محصول یا فروشگاه دقت کنید و بر اساس این نظرات تصمیم بگیرید.
اگر به فروشگاهی اعتماد نداشتید، در شبکههای اجتماعی به دنبال نام آن شرکت بگردید و ببینید که بازخورد مخاطبان به این کسبوکار به چه صورت است.
از مزایای خرید دوچرخه آنلاین این است که از رفتوآمد، حمل و باربری دوچرخه تا منزل و اتلاف وقت جلوگیری میشود.
جمعبندی
با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و افزایش قیمت تمام محصولات، بهتر است برای خرید هر چیزی دقت کافی را به خرج دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
اگر قصد خرید دوچرخه ارزانقیمت یا رده پایین دارید، نیاز به تحقیق و تعلل چندانی نخواهید داشت اما توصیه ما این است که برای خرید دوچرخههای حرفهای و میان رده، با متخصص و افراد آشنا به حوزه دوچرخه مشورت کنید.
مطلبی که خواندید، روی مجله دوچرخه پورتلاین قرار گرفته است. پورتلاین اولین و بزرگترین کارخانه تولید دوچرخه ایرانی است که با هدف افزایش تولید داخلی و تولید دوچرخه ارزانقیمت اما باکیفیت، فعالیت خود را از سال ۹۸ آغاز کرده است.
برای آشنایی بیشتر با محصولات پورتلاین مثل دوچرخه کودک و دیگر فعالیتهای کارخانه، به بخش پورتلاین مراجعه کنید.