مزایای خرید دوچرخه در زمستان و فصل سرد

زمانی که هوا رو به گرمی می‌رود و درختان شکوفه می‌زنند، همه به این فکر می‌کنند که در هوای بهاری به ورزش و دوچرخه سواری بروند یا به فکر خرید دوچرخه می افتند. حقیقتاً خرید دوچرخه و دوچرخه سواری در هوای خنک و ملایم بهاری و سپس، تابستانی، لذتی تکرار نشدنی دارد ولی دوچرخه سواری در زمستان و هوای سرد هم مزایای خود را دارد که در این مطلب با این موارد آشنا می‌شوید.

البته، همیشه هم نیاز نیست که در زمستان و هوای بسیار سرد دوچرخه سواری کنید و می‌توانید خرید دوچرخه را در زمستان و هوای سرد انجام دهید و دوچرخه سواری و استفاده از آن را به بهار موکول کنید.

در این مطالب، سعی می‌کنیم تا آگاهی در زمینه خرید دوچرخه، دوچرخه سواری و سلامت روح و جسم را افزایش دهیم. برای مطالعه دیگر مطالب،‌ به مجله دوچرخه پورت لاین مراجعه کنید.

دوچرخه ارزان‌تر و تخفیف‌های سنگین

کاملاً بدیهی و طبیعی است که فروش دوچرخه در فصول گرم سال بیشتر باشد. بسیاری از افراد در تمام دنیا، به محض گرم شدن هوا به فکر خرید دوچرخه یا تعویض آن می افتند. به دلیل تقاضای زیاد، قیمت دوچرخه هم در این فصل‌های گرم بالا می‌رود و تخفیف‌های خرید کم‌تر می‌شود یا به طور کلی برداشته می‌شود.

اگر در زمستان خرید کنید، قیمت دوچرخه‌ها ارزان‌تر است و تخفیف‌های بیشتری روی دوچرخه‌ها قرار دارد. با توجه به شرایط ارزی موجود در کشور و تورم حاکم بر اقتصاد، اگر خرید دوچرخه را در زمستان انجام دهید، هزینه اقتصادی کم‌تری به شما وارد می‌شود.

در نظر داشته باشید که معمولاً، قیمت دوچرخه پس از گذشتن از بهار و سال شمسی جدید، افزایش می‌یابد. البته، این موضوع فقط در مورد خرید دوچرخه نیست و همه کالاها و محصولات پس از گذر از عید نوروز گران می‌شود. پس، بهتر است پیش از اتمام سال، دوچرخه مورد نظر خود را بخرید.

ویژگی های و شرایط خرید دوچرخه در زمستان

فروشگاه‌های خلوت‌تر

اگر خرید دوچرخه را در فصل سرد انجام دهید، فروشگاه‌های حضوری دوچرخه، مخاطب زیادی ندارد و می‌توانید با حوصله و آرامش و به دقت، دوچرخه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر به فروشگاه دوچرخه حضوری مراجعه کنید، فروشنده و مشاور در فصل سرد زمان بیشتری برای راهنمایی شما دارد و به جزئیات انتخاب و تفاوت بین مدل‌ها و کاربردهای دوچرخه را به طول کامل به شما می‌گوید. پیش از مراجعه حضوری به فروشگاه، مطلب راهنمای انتخاب سایز دوچرخه را مطالعه کنید.

دوچرخه فقط برای تابستان نیست!

دوچرخه سواری و استفاد از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه، فقط برای بهار تابستان و هوای بهاری و معتدل نیست. بسیاری از افرادِ ساکن کشورهای پیشرفته، حتی در روزهای بارانی و برف و یخبندان هم برای رفت و آمد به محل کار و …، از دوچرخه استفاده می‌کنند.

شاید استفاده از دوچرخه در فصل زمستان برای فرهنگ ایرانی کمی عجیب باشد ولی با رعایت مواردی که در ادامه به آن اشاره می‌شود، به راحتی می‌توانید در زمستان هم از دوچرخه استفاده کنید و دچار بیماری هم نشوید.

دوچرخه سواری در زمستان را راحت کنید

بخشی از راه را رانندگی کنید:‌ یکی از راه‌های دوچرخه سواری در زمستان این است برای خودرو خود باربند دوچرخه تهیه کنید و بخشی از مسیر بزرگ راهی و طولانی را با استفاده از خودروی شخص طی کنید و بخش کوتاه‌تر را با دوچرخه رکاب بزنید.

بخشی از مسیر را حمل و نقل عمومی بروید: بسیاری از اتوبوس‌های BRT و واگن‌های متر در شهرهای بزرگ ایران،‌ مخصوصاً تهران، بخش مخصوص دوچرخه دارد. ورود دوچرخه به متروی تهران در روزهای تعطیل رسمی کاملاً آزاد است و واگن‌های مترو که علامت دوچرخه روی خود دارند، محل حمل و نقل شما همراه با دوچرخه است.

ویژگی های و شرایط خرید دوچرخه در زمستان

روزهای رفت و آمد را تقسیم کنید: برای استفاده راحت‌تر و خسته نشدن از سرمای زمستانی و دوچرخه سواری، روزهای هفته را تقسیم کنید و فقط چند روز در هفته را با دوچرخه به سرکار و دانشگاه و … بروید.

دوچرخه‌سوار شوید که از قبل آن را می‌شناسید

قبل از هر چیزی، توصیه می‌کنیم که خارج از فضای بارانی، برفی و زمین مرطوب و گلی، دوچرخه را سوار شوید تا به آن به طور کامل، نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید و به دوچرخه عادت کنید. اگر به طور کامل به دوچرخه چیره باشید، احتمال زمین خوردن در برف و باران و گل برای شما کاهش پیدا خواهد کرد.

ببینید و دیده شوید

در فصل‌های سرد سال، روشنایی روز خیلی زود از دست می‌رود و هوا تاریک می‌شود. برای جلوگیری از حوادث رانندگی و تصادف‌های خطرناک، حتماً چراغ خطر عقب دوچرخه را نصب کنید و برای این که جلوی مسیر خود را به راحتی مشاهده کنید، باید یک چراغ جلوی سفید رنگ برای جلوی دوچرخه نصب کنید. از شارژ بودن یا نو بودن باتری‌های چراغ خطر دوچرخه اطمینان پیدا کنید.

ویژگی های و شرایط خرید دوچرخه در زمستان

پنچری و تایرها را بررسی کنید

پیش از هر سفر و خروج از خانه، باد تایرهای دوچرخه را به طور کامل بررسی کنید. پنچر بودن لاستیک‌های دوچرخه در زمستان و هوای سرد خیلی خطرناک‌تر و دردسرسازتر از فصل گرم است و به علاوه ایجاد مشکل‌های بیشتر، امکان پنچر شدن و کاهش باد تایرها هم در فصل سرما بیشتر است.

اگر لاستیک‌های دوچرخه پنچر شده بود، مطلب نحوه پنچرگیری دوچرخه را بررسی کنید.

لاستیک‌های با آج بیشتر و پهن‌تر استفاده کنید

خرید و استفاده از لاستیک‌های مخصوص فصل سرما برای دوچرخه، باعث می‌شود که در شرایط لغزندگی مسیر، آسیب نبینید و زمین نخورید و با اطمینان بیشتری دوچرخه سواری کنید. در زمستان و مسیرهای لغزنده از لاستیک‌های با گل‌های درشت و زمستانی و پهن‌تر استفاده کنید.

ویژگی های و شرایط خرید دوچرخه در زمستان

نکته: در کنار همه این موارد، تلمبه دستی دوچرخه سواری را همراه خود داشته باشید.

استفاده از لباس‌های زمستانی دوچرخه سواری

برای استفاده از دوچرخه در زمستان، نمی‌توانید بی گدار به آب بزنید و با لباس‌های عادی و روزمره به دوچرخه سواری بپردازید. زمانی که دوچرخه سواری می‌کنید، به دلیل برخورد سریع‌تر باد با بدن، سرمای بیشتری حس می‌کنید. از طرفی هم به خاطر دوچرخه سواری و افزایش فعالیت جسمی، دمای بدن بالا می‌رود و تعریق ایجاد می‌شود.

به همین دلایل، برای استفاده از دوچرخه در زمستان باید لباس‌های مخصوص ورزشی یا دوچرخه سواری به تن کنید تا از ایجاد آسیب‌های فیزیکی و بیماری در بدنتان جلوگیری کنید.

ویژگی های و شرایط خرید دوچرخه در زمستان

در کنار خرید دوچرخه در زمستان، عینک زمستانی، هدبند دوچرخه سواری، دست کش، پاپوش و سایر لوازم مورد نیاز برای دوچرخه سواری در زمستان را هم بخرید.

نحوه نگه داری از دوچرخه در زمستان

بعد از هر دوچرخه سواری در زمستان، باید دوچرخه را تمیز کنید. گل و لای،‌ شن و ماسه و نمک کف مسیر،‌ بخش‌های مختلف دوچرخه را دچار پوسیدگی می‌کند و به آن آسیب می زند. پس از هر دوچرخه سواری، دوچرخه را به صورت کامل تمیز کنید و گل و لای را از روی آن جدا کنید.

به غیر از تمیز کردن دوچرخه، تمام بخش‌های مورد نیاز برای روغن کاری، مانند زنجیر و … را روغن بزنید تا در رطوبت و هنگام پاشش آب، دوچرخه دچار زنگ زدگی نشود.

به غیر از موارد ذکر شده، تا حد ممکن دوچرخه را در دمای اتاق و گرم نگه دارید و شدیداً از باران خوردگی، آفتاب خوردگی و یخ زدگی دوچرخه جلوگیری کنید.

ویژگی های و شرایط خرید دوچرخه در زمستان

جمع‌بندی

با مطالعه این مطلب، باید به این نتیجه رسیده باشید که دوچرخه فقط برای استفاده در بهار و تابستان نیست و در جای‌جای دنیا، در سردترین روزها هم از دوچرخه استفاده می‌کنند.

برای خرید زمستانه، روی مدل‌های دوچرخه کودک و بزرگ سال پورت لاین حساب کنید. در صفحه خرید دوچرخه، تمام محصولات را مشاهده خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا