خرید دوچرخه با سیستم دنده برقی

فناوری تا به حال، بیشتر در نحوه ساخت و تولید دوچرخه به روز می‌شد و نحوه و کیفیت ساخت دوچرخه را بهبود می‌داد اما در سال‌های اخیر، لوازم مورد استفاده روی دوچرخه هم دست‌خوش تغییر کرده است و امروز در هنگام خرید دوچرخه، سیستم‌های دنده برقی را هم مشاهده می‌کنید.

استفاده از سیستم دنده برقی برای دوچرخه‌ها باعث شده است که وزن دوچرخه کاهش یابد، تعویض دنده دقیق‌تر باشد و نگه داری از سیستم دنده آسان‌تر باشد.

در این مطلب از مجله دوچرخه پورت لاین به خرید دوچرخه با سیستم دنده برقی می‌پردازیم و شما را برای این خرید راهنمایی می‌کنیم.

سیستم تعویض دنده الکترونیکی دوچرخه چیست؟

سیستم تعویض دنده الکترونیکی یا Electronic Gear Shifting System دوچرخه، یک سیستم هوشمند است که به کمک یک موتور الکترونیکی ، تعویض دنده‌ دوچرخه را به صورت خودکار انجام می‌دهد. در این سیستم، با استفاده از دسته دنده‌های دوچرخه، سیگنال الکترونیکی به موتور الکترونیکی در شانژمان و طبق‌عوض‌کن فرستاده می‌شود و موتور به صورت خودکار دنده‌ را تغییر می‌دهد.

این سیستم برای کسانی که به دنبال دوچرخه با عملکرد بهتر و دقیق‌تر هستند، مناسب است. با استفاده از این سیستم،خستگی‌تان در طول مسیر کم‌تر می‌شود و به راحتی می‌توانید با سرعت بیشتری به مقصد برسید. به علاوه، سیستم دنده الکترونیکی به تنظیم و نگداری کم‌تر نیاز دارد و دوچرخه را برای استفاده در هر شرایطی، از جمله آب و هوای نامساعد آماده می‌کند.

شانژمان برقی
سیستم دنده برقی دوچرخه

نکات خرید دوچرخه با سیستم تعویض دنده برقی

دوچرخه‌های با سیستم دنده الکتریکی، یکی از نسخه‌های پیشرفته دوچرخه‌ است که باعث شده‌اند تا دوچرخه‌سواری راحت‌تر و آسان‌تر از قبل باشد. در ادامه، نکاتی در مورد خرید دوچرخه با سیستم تعویض دنده الکترونیکی را می‌خوانید:

نوع باتری: باتری یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید دوچرخه با سیستم دنده الکترونیکی است. برخی از باتری‌ها از نوع لیتیوم-یون و برخی از نوع لیتیوم-پلیمر است. باتری‌های لیتیوم-یون به دلیل وزن سبک، طول عمر بیشتر و زمان شارژ کوتاه‌تر، باتری مناسب‌تری برای سیستم تعویض دنده دوچرخه است. البته، باتری‌های لیتیوم-پلیمر نیز به دلیل وزن سبک، سطح بارگیری بیشتر و طول عمر بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

سرعت و محدودیت سرعت: برخی از دوچرخه‌ها با سیستم دنده الکترونیکی محدودیت سرعت دارند و بعضی از آن‌ها قابلیت شتاب‌ گیری بیشتری دارند. برای انتخاب دوچرخه‌ای با سرعت مناسب برای خود، باید به نوع سیستم دنده، تعداد طبق‌ها، تعداد خودروها و کیفیت سیستم دنده توجه کنید.

طراحی و وزن: در انتخاب دوچرخه با سیستم دنده الکترونیکی ، باید به وزن و طراحی آن توجه کنید. دوچرخه‌های سبک‌تر و با طراحی مناسب، راحت‌تر و سریع‌تر در مسیر حرکت می‌کنند.

دسته دنده برقی شیمانو
سیستم دنده برقی دوچرخهسیستم دنده برقی دوچرخه

 کیفیت قطعات: برای خرید دوچرخه با سیستم دنده الکترونیکی ، باید به کیفیت قطعات آن توجه کنید. قطعات با کیفیت بالا، مانند خودرو، طبق، شانژمان و سیستم‌های الکترونیکی ، مانع از وقوع مشکلات ناگهانی و خطرناک می‌شود.

هزینه: قیمت دوچرخه با سیستم دنده الکترونیکی را نیز باید در نظر بگیرید. قیمت دوچرخه با توجه به کیفیت قطعات، نوع باتری و سرعت آن متفاوت است. باید به دوچرخه‌ای با قیمت مناسب و کیفیت بالا توجه کنید. البته در ابتدا باید به بودجه مورد نظر خودتان توجه کنید.

 تعمیر و نگهداری: در نظر داشته باشید که دوچرخه با سیستم دنده الکترونیکی نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. بعضی از قطعات آن، مانند باتری، به دلیل سوختگی و یا خرابی باید تعویض شوند و برای این کار نیاز به هزینه دارید.

 تجربه کاربری: در نهایت، تجربه کاربری از دوچرخه با سیستم دنده الکترونیکی نیز بسیار مهم است. برای انتخاب دوچرخه‌ای که باعث راحتی و لذت بیشتر در سواری می‌شود، باید به تجربه کاربران دیگر توجه کنید و از آن‌ها سؤال بپرسید.

به جای سؤال پرسیدن هم می‌توانید در فضای اینترنت به دنبال نظرات خریداران این نوع از سیستم تعویض دنده دوچرخه بگردید.

مزایای خرید دوچرخه با دنده الکترونیکی

سیستم تعویض دنده الکترونیکی دوچرخه، یکی از دستاوردهای فناوری در دوچرخه سواری است. این سیستم به شما کمک می‌کند تا با استفاده از یک موتور الکترونیکی ، به راحتی و با سرعت بهتری بتوانید دنده دوچرخه خود را تغییر دهید.

بعضی از مزایای خرید دوچرخه با سیستم تعویض دنده الکترونیکی عبارتند از:

سهولت در تغییر دنده: با استفاده از سیستم تعویض دنده الکترونیکی ، شما نیازی به استفاده از سیم دنده ندارید. هر چه سیم‌های کم‌تری از فرمان به بدنه متصل شده باشد، تعادل و فرمان پذیری دوچرخه را برای شما راحت‌تر می‌کند.

افزایش کارایی: سیستم تعویض دنده الکترونیکی به شما اجازه می‌دهد که با کمترین تلاش، بیشترین کارایی را از دوچرخه خود بگیرید. با استفاده از این سیستم، شما می‌توانید به راحتی تپه‌ها و کوه‌ها بالا بروید و به راحتی ورزش کنید.

دقت در تعویض دنده: سیستم تعویض دنده الکترونیکی بسیار با دقت تر سیستم‌های قدیمی کار می‌کند و زنجیر دوچرخه را به سرعت و دقت در جای انتخابی شما جا می زند و از هرگونه سایش و هدر رفت انرژی هم جلوگیری می‌کند.

بهترین برندها برای خرید سیستم دنده دوچرخه الکترونیکی

خرید دوچرخه با سیستم تعویض دنده برقی به دلیل سهولت استفاده و راحتی بیشتر در بین دوچرخه سواران محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده است. در میان برندهای برتر در این دسته، Trek، Giant و Specialized به دلیل تعهد به کیفیت و نوآوری برجسته هستند. این برندها طیف وسیعی از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند که دوچرخه‌سواری را به جای یک کار طاقت فرسا به یک لذت تبدیل می‌کند.

شانژمان برقی
سیستم دنده برقی دوچرخه

بهترین و پیشروترین برندها در تهیه، طراحی و تولید سیستم دنده الکترونیکی دوچرخه‌ها در دنیا، Sram و Shimano است.

جمع بندی

اگر قصد خرید دوچرخه حرفه‌ای دارید و دوچرخه سواری یکی از اجزای اصلی زندگی شما است، سعی کنید دوچرخه‌ای مجهز به سیستم تعویض دنده الکترونیکی انتخاب کنید. دوچرخه‌های حرفه‌ای و رده بالا،‌ در آینده به شانژمان و طبق‌عوض‌کن برقی مجهز می‌شود. پس، سعی کنید دوچرخه‌ای جدید و به روز بخرید.

اگر این مطلب برایتان مفید بود،‌ مطالب دیگر مجله دوچرخه پورت لاین را هم مطالعه کنید و نظراتتان را هم در پایین همین مطلب در مورد خرید دوچرخه با سیستم تعویض دنده الکترونیکی برای ما بنویسید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. من به دوچرخه سواری بسیار علاقمندهستم اکنون یک دوچرخه دنده یی معمولی دارم قصد دارم دوچرخه به روز داشته باشم ولی از نظر هزینه مردد هستم
    اطلاعات شما بسیار مفیدهستن و علاقمند به مطالعه مجله دوچرخه پورت آنلاین هستم

    1. خیلی خوشحالیم که براتون مفید بوده و در همین‌جا اگر سوالی داشتید در مورد انتخاب دوچرخه، می‌تونیم در خدمتتون باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا