قیمت دوچرخه در مشهد + معرفی فروشگاه‌های دوچرخه مشهد

 دوچرخه‌سواری یکی از فعالیت‌های بسیار محبوب و سالم برای تفریح و ورزش در شهر مشهد است. این شهر زیبا، با آب و هوای معتدل و مسیر‌های مناسب برای دوچرخه‌سواری، مورد علاقه بسیاری از علاقه‌مندان به این ورزش سالم است. اما یکی از موارد مهم برای آغاز دوچرخه‌سواری، قیمت مناسب یک دوچرخه باکیفیت و مناسب است. در واقع، دانستن قیمت دوچرخه در مشهد اولین چیزی است که برای شروع دوچرخه سواری به آن فکر می‌کنید.

 در این مطلب وبلاگی، ما به بررسی قیمت دوچرخه در مشهد می‌پردازیم و نکاتی مفید برای انتخاب بهترین دوچرخه برای نیاز‌های خودتان را معرفی خواهیم کرد. بنابراین، اگر به دنبال یک دوچرخه با قیمت مناسب و کیفیت خوب در مشهد هستید، با ما همراه شوید و اگر هم علاقه دارید که در آینده، مطالب بیشتری در مورد دوچرخه سواری و سلامت و ورزش بخوانید، مجله دوچرخه را در بین آدرس‌های مورد علاقه‌تان ذخیره کنید.

قیمت دوچرخه در مشهد ارزان‌تر است یا تهران؟

مشهد و تهران به عنوان دو شهر بزرگ ایران، در قیمت دوچرخه‌ها با هم تفاوت دارند. این تفاوت اغلب به دلیل عوامل مختلفی از جمله هزینه حمل و نقل، قیمت اجاره فروشگاه دوچرخه و شرایط بازار محلی ناشی می‌شود.

قیمت دوچرخه در مشهد معمولاً به دلیل فاصله زیاد از تهران و هزینه‌های حمل و نقل از پایتخت یا مرز، کمی گران‌تر از تهران است. اگر به دنبال دوچرخه با قیمت کم در مشهد می‌گردید بهتر است خرید حضوری را فرامش کنید. برای خرید دوچرخه ارزان قیمت در مشهد، به فروشگاه‌های آنلاین دوچرخه مراجعه کنید. از آنجایی که فروشگاه‌های آنلاین دوچرخه اغلب به شما تخفیف ارائه می‌دهند و نیاز به خرید یا اجاره فضای فیزیکی ندارند، دوچرخه‌های با‌کیفیت را به قیمتی مقرون به صرفه عرضه می‌کنند.

به همین دلیل است که خرید دوچرخه در مشهد را بهتر است به صورت آنلاین انجام دهید و دردسر‌های خرید حضوری و پیدا کردن جای پارک و حمل و نقل دوچرخه با خودرو و… را هم از سر خود باز کنید. در مطلب زیر می‌توانید مزایای خرید دوچرخه آنلاین را بخوانید:

خرید دوچرخه آنلاین بهتر است یا حضوری؟

عوامل تاثیر‌گذار در قیمت دوچرخه

اگر می‌خواهید بدانید که چه دوچرخه را انتخاب کنید که با بودجه مورد نظرتان تناسب داشته باشد، بهتر است بدانید که موارد زیر روی قیمت دوچرخه تاثیر می‌گذارد:

بازار مشهد پر از دوچرخه

نوع دوچرخه

بدیهی است که دوچرخه حرفه‌ای کورسی از دوچرخه عادی شهری گران‌تر است یا مثلا اگر بخواهید دوچرخه سایز ۲۰ بچگانه بخرید، قیمت کمتری می‌پردازید تا این که بخواهید دوچرخه بزرگسال سایز ۲۶ بخرید.

در مطلب زیر، با انواع دوچرخه در دنیا آشنا می‌شوید و به راحتی می‌توانید با توجه به نیازتان دوچرخه خوبی انتخاب کنید.

جنس بدنه

به طور خلاصه، دوچرخه با تنه فولادی ارزان‌ترین نوع دوچرخه است. در رده بعدی دوچرخه با بدنه یا تنه آلومینیومی قرار می‌گیرد و در نهایت، دوچرخه فیبر کربنی و تیتانیوم هم که گران‌ترین نوع دوچرخه است چون دوچرخه فیبر کربنی خیلی سبک و مقاوم است اما مواد اولیه آن گران است.

تجهیزات اضافی

هر چه امکانات و تجهیزات بیشتری در اختیار داشته باشید، قیمت دوچرخه هم بیشتر خواهد بود. به عنوان مثالی ساده، دوچرخه بچگانه ای که سبد و صندوق دارد گران از دوچرخه است که هیچ یک از این لوازم را ندارد.

 برند تولید‌کننده دوچرخه

مثل تمامی محصولات، این که اعتبار و سابقه برند تولید‌کننده چه قدر باشد و در چه کشوری از جهان قرار گرفته باشد، به طور مستقیم روی قیمت دوچرخه هم تاثیر می‌گذارد. مثلا یک دوچرخه با برند اسکات که تولید سوئد است، به مراتب از دوچرخه ویوا که در چین تولید می‌شود گران‌تر است.

معرفی بهترین برند‌های دوچرخه

اندازه چرخ‌ها

اندازه چرخ دوچرخه سایز کلی دوچرخه را تعیین می‌کند. هر چه سایز چرخ‌ها بزرگ‌تر باشد، دوچرخه گران‌تر است و هر چه سایز کوچک شود و به سمت دوچرخه‌های بچگانه برود، قیمت دوچرخه هم کمتر می‌شود. مطالب پیشنهادی زیر را هم از دست ندهید:

راهنمای انتخاب سایز دوچرخه

سایز دوچرخه را از کجا بفهمم؟  

جنس ترمز‌ها

ترمز‌ها از حیاتی‌ترین بخش‌های حساس دوچرخه است که تجهیزات مختلفی دارد و هر چه کیفیت ترمز دوچرخه بیشتر باشد، قیمت کل محصول هم بیشتر می‌شود.

انواع ترمز دوچرخه

بازار محلی

همان طور که گفتیم، بازار محلی یا جایی که دوچرخه را آن می‌خرید، در قیمت دوچرخه تاثیر قابل توجهی دارد. به همین دلیل است که خرید دوچرخه در مشهد به صورت حضوری برای شما گران‌تر از تهران یا شهر‌های مرزی تمام می‌شود. چون تمام دوچرخه‌های تولیدی یا وارداتی اول به تهران می‌روند و بعد از تهران به مشهد ارسال می‌شوند یا این که در شهر‌های مرزی، به خصوص شهر‌های مرزی غربی، دوچرخه به صورت مستقیم از کشور‌های عربی وارد می‌شود و هزینه کمتری حتی از قیمت دوچرخه در تهران دارد.

الان در سال ۱۴۰۲، اگر بخواهید یک کامیون دوچرخه را از تهران یا شهر‌های مرزی به مشهد ارسال کنید باید هزینه‌ای بین ۷ تا ۱۵ میلیون تومان پرداخت کنید. همین هزینه حمل و نقل به صورت مستقیم روی قیمت دوچرخه در مشهد تاثیر می‌گذارد.

خیابان ها و کوچه های مشهد پر از دوچرخه های عادی

کمبود فروشگاه‌های دوچرخه در مشهد

تهران به عنوان پایتخت کشور ما در هر حوزه و زمینه بیشترین میزان عرضه محصول را دارد. قانون اقتصادی و تجاری مشخص می‌کند که هر چه عرضه بیشتر باشد، قیمت پایین‌تر می‌آید چون تعداد محصولات در دسترس بیشتر است. در بورس دوچرخه تهران، ده‌ها فروشگاه کوچک و بزرگ وجود دارد که محصولات مختلفی را به صورت تخصصی به فروش می‌رسانند.

مشهد با توجه به جمعیت حدود ۵ میلیون نفری، فروشگاه‌های دوچرخه نسبتا کمی دارد که هر کدام از این فروشگاه‌ها محصولات مشخص و محدودی عرضه می‌کنند. همین موضوع و کمبود فروشگاه‌های دوچرخه در این شهر باعث می‌شود که قیمت دوچرخه در مشهد بیشتر از تهران باشد.

اگر قصد داشتید که لوازم جانبی یا خود دوچرخه را در تهران به صورت حضوری بخرید، به صفحه خرید دوچرخه در تهران مراجعه کنید.

معرفی فروشگاه دوچرخه در مشهد

تا این جا متوجه شدید که قیمت دوچرخه در مشهد بیشتر از تهران و برخی دیگر از شهر‌های بزرگ است و برای این که کمتر هزینه کنید، بهتر است که از فرهنگ خرید آنلاین تبعیت کنید. اما اگر دوچرخه مورد نظرتان را در فروشگاه‌های آنلاین تهران پیدا نکردید یا به لوازم جانبی ای نیاز داشتید که در فروشگاه‌های آنلاین موجود نبود، از جدول زیر استفاده کنید.

همان طور که می‌بینید، این جدول شامل نام، منطقه و اطلاعات تماس فروشگاه‌های معروف در مشهد است:

نام فروشگاهمنطقهاطلاعات تماس
دوچرخه رودیبلوار کلاهدوزبیشتر بدانید
 دوچرخه آسمان آبی۳ شعبهبیشتر بدانید
دنیای دوچرخهبلوار معلمبیشتر بدانید
چرخ سبزخیابان صاحب الزمانبیشتر بدانید
دوچرخه فینالبلوار پیروزیبیشتر بدانید
فروشگاه کراس اسپیدبلوار پیروزیبیشتر بدانید
فروشگاه دوچرخه شکوهیبلوار امتبیشتر بدانید
دوچرخه دماوند(سیدی)قاسم آباد بلوار فلاحیبیشتر بدانید
دوچرخه شهر سبزقاسم آباد بلوار شاهدبیشتر بدانید
ایران دوچرخقاسم آباد بلوار شاهدبیشتر بدانید
دوچرخه هونامیکخیابان ۱۷شهریوربیشتر بدانبد
تعمیرات تخصصی مقدمسرافرازانبیشتر بدانید

اگر فروشگاه معتبر دیگری هم در مشهد می‌شناسید، نام و آدرس آن را در انتهای همین مطلب، در بخش نظرات بنویسید تا دیگر همشهری‌های شما هم از وجود آن فروشگاه مطلع شوند.

زن ایرانی دوچرخه سوار در کوچه های قدیمی

چرا باید در مشهد دوچرخه سوار شوید؟

با توجه به توریستی و زیارتی بودن مشهد و جمعیت زیاد این شهر، رفت و آمد و حمل و نقل در این شهر کار دشواری است و این شهر هم مانند دیگر شهر‌های بزرگ ایران ترافیک سنگینی دارد که زمان شما را تلف می‌کند. به همین دلیل، شما می‌توانید حداقل برای مسیر‌های کوتاه از دوچرخه استفاده کنید. مثلا اگر می‌خواهید در مرکز شهر تردد یا خرید کنید یا گردش و زیارتی در محله‌های مرکزی مشهد کنید، چه وسیله‌ای ارزان تر، بی‌دردسرتر و بهتر از دوچرخه است.

با استفاده از دوچرخه در محله‌های مختلف مرکزی و بازار مشهد به راحتی تردد می‌کنید و خرید و سیاحتتان را انجام می‌دهید و در وقت و هزینه‌هایتان هم تا حد زیادی صرفه‌جویی می‌کنید. علاوه بر همه این موارد، تحرک بهترین راه برای سالم ماندن ما انسان هاست و دوچرخه سواری از جمله سالم‌ترین روش‌های ورزش و تحرک است. پس با سوار شدن دوچرخه در مشهد، بدن سالمی هم خواهید داشت.

مسیر مخصوص دوچرخه در مشهد

اگر هم به محیط زندگی، شهر و کشور خود اهمیت می‌دهید و نمی‌خواهید فرزندان و نسل‌های بعدی ما با بحران‌های بزرگ زیستی زندگی کنند، استفاده از دوچرخه باعث می‌شود که مصرف سوخت و آلودگی هوا کمتر شود. دوچرخه‌های عادی یا دوچرخه‌های برقی مطلقا هیچ کربن و آلودگی‌ای را وارد جو زمین و شهر شما نمی‌کنند.

با توجه به این موارد، اگر شرایط استفاده از دوچرخه را دارید، حتما آن را به عنوان وسیله نقلیه در ترافیک مشهد استفاده کنید.

در آخر

مشهد دوچرخه فروشی‌های کمی دارد و فاصله زیادی تا تهران دارد. به همین دلایل، قیمت دوچرخه در مشهد گران‌تر از تهران و شهر‌های دیگر است و توصیه ما این است که برای پیدا کردن دوچرخه ارزان قیمت به فروشگاه اینترنتی دوچرخه مراجعه کنید.

پورت لاین هم یک فروشگاه اینترنتی دوچرخه است و دوچرخه‌های این فروشگاه در کارخانه ایرانی پورت لاین تولید می‌شود و تا ۹۰ درصد عمق ساخت داخلی دارد. علاوه بر این موارد، مهم‌ترین مزایای دوچرخه‌های پورت لاین این است که قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای دارند و تقریبا ارزان‌ترین قیمت دوچرخه در بازار ایران را دارند و با وجود این قیمت پایین، کیفیت مناسبی دارند و تضمین‌کننده این کیفیت، گارانتی یک ساله تمام محصولات پورت لاین است. برای آشنا بیشتر با محصولات ما و مشاهده قیمت دوچرخه به صفحه خرید دوچرخه مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا