اشتباهات بزرگ در هنگام خرید دوچرخه

ما در کشوری زندگی می‌کنیم که با هزینه‌های زندگی بسیار سنگین است و تورم و رسیدن به رفاه حداقلی کار دشواری است. پس تا حد ممکن بهتر است که در هنگام خرید وسیله‌های مختلف دقت کنیم که مجبور به خرید مجدد نشویم و هزینه‌های اضافه پرداخت نکنیم. خرید دوچرخه و دانستن و تحقیق در مورد قیمت دوچرخه به اطلاعات خاصی نیاز دارد که اگر این آگاهی را نداشته باشید، به راحتی ممکن است دوچرخه اشتباهی را با خود به خانه بیاورید.

در این مطلب از مجله دوچرخه، ۵ اشتباه اساسی در هنگام خرید دوچرخه را مرور می‌کنیم تا در انتها با افزایش آگاهی در این حوزه، بتوانید دوچرخه‌ای دقیقا مناسب خودتان انتخاب کنید.

برای مطالعه مطالب تخصصی در حوزه دوچرخه به مجله دوچرخه سواری سر بزنید.

دقت نکردن به سایز و اندازه دوچرخه

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، دوچرخه هم دقیقا مثل پوشاک اندازه و سایز دارد و اگر دوچرخه با بدن شما سازگار نباشد، دوچرخه سواری را برای شما دشوار یا حتی دردناک خواهد کرد. در برخی از موارد، اگر دوچرخه کمی نسبت به ابعاد شما کوچک یا بزرگ‌تر باشید، ممکن است ناراحت بودنتان حین سواری را متوجه نشوید.

تقریبا می‌توانیم بگوییم که مهم‌ترین نکته در هنگام خرید دوچرخه انتخاب دوچرخه با سایز مناسب است. اصلی که باید به آن دقت کنید این است که سایز و اندازه دوچرخه‌ها بر اساس سن و کودک و بزرگ‌سال بودن تعیین نمی‌شود، بلکه این قد دوچرخه سوار است که اندازه دوچرخه شما را تعیین می‌کند.

اگر می‌خواهید برای اندازه‌گیری دوچرخه به مشکل بر نخورید، توصیه می‌کنیم که پیش از خرید یا حتی بررسی قیمت دوچرخه‌ها مطلب راهنمای دقیق انتخاب سایز دوچرخه را مطالعه کنید.

اگر هم می‌خواهید در یک چشم به زدن، سایز و اندازه چرخ و تنه هر دوچرخه‌ای را تشخیص دهید، مطلب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

سایز دوچرخه را از کجا بفهمم؟  

توجه نکردن به نوع دوچرخه و کاربرد آن

 انواع مختلف دوچرخه‌ها، مانند دوچرخه‌های کوهستانی، شهری، ساحلی، جاده‌ای و… برای هر نوع مسیر، اهداف متفاوت و کاربرد‌های متنوع باعث می‌شود که شما سردرگم شوید و دوچرخه اشتباهی را انتخاب کنید.

با توجه به کاربرد و نیازتان به دوچرخه، باید نوع آن را برای خودتان مشخص کنید که پس از خرید با مشکلی رو به رو نشوید. برای این که دقیقا بدانید چه نوع دوچرخه‌ای نیاز شما را بر طرف می‌کند، باید انواع دوچرخه‌های موجود در دنیا را بشناسید که از طریق مطلب زیر، این شناخت را به دست می‌آورید:

معرفی انواع دوچرخه

خودرو‌های سواری را تصور کنید. همان طور که با خودرو‌های کم‌ارتفاع و سریع فرمول یک نمی‌توانیم از شیب‌های صخره‌ای کوهستان بالا برویم، از دوچرخه شهری هم نمی‌توانیم در کوه و جنگل استفاده کنیم.

مشخص نکردن بودجه مد نظر

 تعیین نکردن حد قیمت دوچرخه باعث می‌شود که انتخاب‌های بسیار زیادی جلوی شما قرار بگیرد و اساسا، مغز ما انسان‌ها از انتخاب بین موارد گسترده و فراوان شانه خالی می‌کند و تصمیم کاملا اشتباهی می‌گیرد.

دقیقا مانند خرید گوشی موبایل که سقف و کف بودجه را برایش تعیین می‌کنید، برای خرید دوچرخه هم باید تصمیم بگیرید که حداقل و حداکثر می‌خواهید چه قدر هزینه کنید. اگر دوچرخه ارزان قیمت می‌خواهید که باید به بخش‌های عادی فروشگاه‌ها و اگر دوچرخه حرفه‌ای هم می‌خواهید باید به فروشگاه‌های دیگری مراجعه کنید.

با این کار به راحتی و بین گزینه‌های کمتر و محدود‌تری انتخاب می‌کنید و سریع‌تر هم به نتیجه مورد نظرتان می‌رسید. اگر این بودجه خرید دوچرخه را تعیین نکنید، ممکن است بر خلاف میل و نیازتان، با یک دوچرخه چند ده میلیون تومانی به خانه برگردید.

تحقیق نکردن و بررسی قیمت دوچرخه در فروشگاه‌های آنلاین

بازار خرید و فروش دوچرخه به صورت حضوری و آنلاین، مشکلات و نوسانات قیمت مختلفی دارد. برای این که دوچرخه مورد نیازتان را گران‌تر از ارزشش نخرید، اول آن را انتخاب کنید و سپس، قیمت آن را از چند فروشگاه آنلاین استعلام بگیرید و بررسی کنید و در نهایت، با اطمینان خاطر و بر اساس قیمت دوچرخه، یک فروشگاه آنلاین را انتخاب کنید.

البته این نکته برای خرید انواع محصولات و خدمات هم قابل استفاده است و بسیاری از ما می‌دانیم که پیش از خرید، باید قیمت محصول را در فروشگاه‌ها و بازار‌های مختلف بررسی کنیم.

مردی در حال بررسی دوچرخه سبز در جاده

توجه نکردن به سلامت و بی‌نقص بودن دوچرخه

متاسفانه، تقریبا تمام دوچرخه‌های موجود در کشور ما به دلیل تحریم‌های اقتصادی و نبود نمایندگی‌های رسمی، گارانتی و ضمانت قابل اطمینانی ندارند. به زبان ساده تر، گارانتی دوچرخه برای ۹۰ درصد محصولات موجود در ایران معنایی ندارد و اگر دوچرخه معیوبی بخرید، گارانتی و پشتیبانی برای تعمیر یا تعویض قطعه آن وجود ندارد. پس در هنگام خرید آنلاین یا حضوری به طور کامل دقت کنید که دوچرخه سالم و بدون شکستگی و خرابی باشد.

علاوه بر آن، توصیه می‌کنیم که از بین معدود دوچرخه‌های باگارانتی موجود در بازار خرید کنید تا در صورت خرابی، حداقل لوازم یدکی آن را در اختیار داشته باشید. اگر برایتان ممکن است، از یک متخصص دوچرخه‌سواری برای ارزیابی دقیق‌تر دوچرخه استفاده کنید و در هنگام خرید دوچرخه از فروشگاه آنلاین یا خرید حضوری، او در کنار خودتان داشته باشید.

جمع‌بندی

انجام این اقدامات به شما کمک می‌کند تا از اشتباهات جبران ناپذیر هنگام خرید دوچرخه جلوگیری کنید و تجربه دوچرخه سواری خوبی داشته باشید. در نظر داشته باشید که با بررسی و تحقیق دقیق چند ساعته، می‌توانید تا سال‌ها از دوچرخه‌تان نهایت لذت را ببرید. پس برای خرید دوچرخه مناسب خودتان، زمان کافی صرف کنید.

نکته نهایی این است که زمانی که می‌خواهید برای خودتان دوچرخه بخرید، انتخاب و تحقیق کار آسان‌تری است تا این که بخواهید برای کودکتان دوچرخه بخرید. در هنگام خرید دوچرخه کودک هم باید این موارد را به طور کامل و دقیق رعایت کنید و البته بهتر است از سلیقه خودِ کودک هم در فرایند خرید استفاده کنید.

اگر بودجه‌بندی و نیاز شما به دوچرخه این بود که یک دوچرخه ارزان قیمت برای تفریح و جا به جایی روزانه تهیه کنید یا ارزان‌ترین دوچرخه‌ها را برای کودکتان بخرید، ما در پورت لاین دقیقا این محصولات را با یک سال گارانتی به شما ارائه می‌کنیم. دوچرخه‌های پورت لاین کاملا در داخل کشور خودمان تولید می‌شود و با توجه به کیفیت قابل قبول و بالاتر از دوچرخه‌های چینی کم‌کیفیت، قیمت بسیار کمی دارد و حتی می‌توان گفت که دوچرخه‌های ایرانی پورت لاین به نوعی بهترین دوچرخه ارزان قیمت در ایران است. برای بررسی قیمت‌ها، امکانات و تنوع رنگ‌های دوچرخه‌های پورت لاین، به صفحه خرید دوچرخه ارزان مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا