راهنمای خرید دوچرخه زنانه |جامع و کوتاه

در کشور ما شرایط اقتصادی به گونه‌ای شده است که برای خرید هر محصولی باید کامل تحقیق کنیم. پس مطالعه این راهنمای خرید دوچرخه زنانه هم به شما کمک می‌کند تا بهترین مارک دوچرخه برای بانوان را پیدا کنید و با بهترین کیفیت و کم‌ترین قیمت خریداری کنید.

پیش از هر چیزی، باید به این موضوع اشاره کنیم که قیمت دوچرخه زنانه با مردانه متفاوت است چون این سبک از دوچرخه، در بخش‌های مختلفی با دوچرخه‌های رایج مردانه فرق می‌کند. معمولا قیمت دوچرخه زنانه گران‌تر از دوچرخه‌های مردانه است چون در طراحی آن، مواد اولیه بیشتری به کار رفته است. مطلب زیر را هم بعدا مطالعه کنید چون دلیل اختلاف قیمت دوچرخه بانوان را در آن شرح داده‌ایم:

چرا دوچرخه زنانه گران‌تر است؟

در ادامه، مراحل خرید دوچرخه زنانه را به ترتیب می‌خوانید:

مشخص کردن قیمت دوچرخه

اگر دقت کرده باشید، فروشنده‌های تازه کار و بی‌تجربه، انتخاب‌های زیادی به شما می‌دهند که این کار باعث می‌شود از خرید کردن پشیمان شوید چون نمی‌توانید بین موارد بسیاری انتخاب کنید. فروشنده کاربلد، انتخاب‌های شما را به دو عدد محدود می‌رساند که بدون ترس و به راحتی محصول مورد نظر خود را خرید کنید.

برای خرید دوچرخه زنانه، این شمایید که باید انتخاب‌هایتان را محدود می‌کنید. یعنی زمانی که می‌خواهید دوچرخه ارزان قیمت بخرید، به سراغ مشخصات فنی دوچرخه‌های اسکات ۹۴۰ حرفه‌ای نروید.

بودجه‌بندی و مشخص کردن قیمت دوچرخه باعث می‌شود که بازه انتخاب کمی داشته باشید و به همین دلیل، راحت‌تر تصمیم بگیرید. مثلا اگر از قبل مشخص کنید که می‌خواهید دوچرخه ارزان قیمتی با هزینه زیر ۱۰ میلیون تومان بخرید، نهایتا باید بین ۱۰ محصول انتخاب کنید و این کار برای شما بسیار راحت‌تر است و سردرگم نمی‌شوید.

انتخاب کردن سایز دوچرخه زنانه

اگر انتخاب سایز دوچرخه را جدی نگیرید، به جای این که دوچرخه سواری یکی از تفریحاتتان باشد، به درد و رنج بزرگی تبدیل می‌شود که در بسیاری از مواقع به بدنتان آسیب هم می‌زند. پس انتخاب سایز دوچرخه زنانه را جدی بگیرید و این مرحله، کار آسانی است چون فقط بر اساس قدتان می‌توانید سایز مناسب را پیدا کنید.

دوچرخه‌ها از نظر اندازه طوقه و تنه سایزبندی می‌شوند و منظور از دوچرخه سایز ۲۶ این است که قطر طوقه این دوچرخه ۲۶ اینچ است. اما علاوه بر این، سایز تنه هم معمولا بین اندازه‌های small, medium, large, xlarge متغیر است.

بسته به قد و فیزیک بدنتان یا بر اساس کاربری و سلیقه‌تان می‌توانید بین دوچرخه‌های سایز ۲۶، ۲۷/۵ و ۲۹ یکی را انتخاب کنید بعد به سراغ اندازه تنه بروید و اندازه آن را هم طبق قدتان انتخاب کنید.

می‌توانیم با خیال راحت به شما بگوییم که مهم‌ترین مرحله از خرید دوچرخه زنانه یا هر دوچرخه دیگری، انتخاب سایز آن است و اگر این مرحله را درست پشت سر بگذارید، به احتمال زیادی دوچرخه مناسبتان را پیدا خواهید کرد. روی لینک زیر کلیک کنید تا راهنمای کامل و جامع انتخاب کردن اندازه دوچرخه را آموزش ببینید:

 راهنمای انتخاب سایز دوچرخه

فرق دوچرخه زنانه با مردانه در چیست؟

به دلیل کوچک بودن اندازه لگن بانوان، دوچرخه‌های زنانه طوری طراحی می‌شوند که شما موقع سوار و پیاده شدن از دوچرخه، نیاز نداشته باشید که پایتان را خیلی باز و بلند کنید. در واقع، بزرگ‌ترین و شاید تنها فرق دوچرخه زنانه با مردانه است که میله بالایی دوچرخه زنانه کوتاه‌تر است و ارتفاع کم‌تری دارد که خانم‌ها به راحتی و بدون نیاز به باز کردن کامل پا‌ها، سوار دوچرخه شوند.

البته این مورد برای برخی از خانم‌ها اصلا به کار نمی‌آید و مثلا در دوچرخه‌های حرفه‌ای، چنین چیزی وجود ندارد. اگر شما در شرایط و اوضاع جسمی خوبی به سر میبرید و احساس میکنید که سوار شدن و پیاده شدن از روی دوچرخه برایتان کار سختی نیست، میتوانید بین دوچرخههای عادی هم انتخاب کنید و به سراغ دوچرخههای زنانه نروید.

انتخاب کیفیت دوچرخه

در مراحل قبل گفتیم که پیش از هر کاری باید بودجه مورد نظرتان را مشخص کنید که این کار، کیفیت دوچرخه شما را تا حد زیادی تعیین و محدود می‌کند اما بهتر است بدانید که دوچرخه در حال حاضر با تنه فولادی، آلومینیومی، فیبر کربن و تیتانیوم ساخته می‌شوند. هر کدام از این تنه‌ها مزایا و معایب خود را دارد اما به زبان ساده، اگر هدفتان استفاده حرفه‌ای و مسابقه‌ای است، دوچرخه فیبر کربن یا تیتانیوم استفاده کنید و اگر برای کاربرد‌های عادی و تفریح، ورزش و… به دوچرخه نیاز دارید، از بین تنه فولادی و آلومینیومی یکی را انتخاب کنید.

مجددا نوع و آلیاژ تنه‌ای که انتخاب می‌کنید، کیفیت دوچرخه را تا حد زیادی مشخص و تعیین می‌کند. اگر تنه از فیبر کربن باشد، لوازم دوچرخه باکیفیت‌تر و گران‌تر است و اگر فولادی باشد، لوازم دوچرخه هم ارزان‌تر و معمولی خواهد بود. در هنگام خرید دوچرخه زنانه کاملا دقت کنید که کیفیت تنه و لوازم دوچرخه به خصوص بخش ترمز و سیستم دنده را دقیق بررسی کنید و در این بررسی عجله نکنید تا دوچرخه باکیفیتی را تهیه کنید.

کاربری دوچرخه را انتخاب کنید

گاهی ممکن است بخواهید در باغ و ویلای حومه شهرتان در مسیر‌های خاکی و سنگی دوچرخه سواری کنید یا این که برای رفت و آمد به محل کار یا دانشگاه به دوچرخه نیاز داشته باشید. همین مسیر و نیاز شماست که کاربری و نوع دوچرخه را مشخص می‌کند. دوچرخه‌های زنانه به انواع دوچرخه کوهستان، شهری، کورسی و جاده‌ای، لاستیک پهن و … تقسیم می‌شود. اگر برای استفاده روزمره شهری یا تفریح به دوچرخه نیاز دارید، دوچرخه کوهستان یا شهری معقولی را تهیه کنید و خرید انواع دیگر از دوچرخه ممکن است برایتان مشکل ساز شود. در صورتی که دوچرخه سواری را به عنوان ورزش حرفه‌ای می‌شناسید و می‌خواهید وارد مسابقات دوچرخه سواری شوید، باید دوچرخه‌های حرفه‌ای جاده‌ای یا کوهستان را انتخاب کنید.

برای شناخت کامل و تخصصی انواع دوچرخه هم روی لینک زیر کلیک کنید:

ششانواع دوچرخه در دنیا

گارانتی را جدی بگیرید

دوچرخه از اجزای مختلفی ساخته شده است که همواره تحت فشار و فرسایش کار می‌کند و ممکن است به دلیل مشکلات مختلف، بخشی از دوچرخه دچار مشکل شود. به عنوان مثال، ممکن است تنه دوچرخه بدون دلیلی بشکند.

در چنین وضعیتی، منطقی است که دوچرخه‌های گارانتی دار را بیشتر مد نظر قرار دهید و به دنبال دوچرخه‌ای باشید که در ایران خدمات پس از فروش و لوازم یدکی فراوان داشته باشد. اگر بخواهید این موارد را در نظر بگیرید، باید از خرید دوچرخه‌های زنانه چینی دوری کنید.

انتخاب فروشگاه معتبر

برای خرید دوچرخه زنانه از فروشگاه‌های معتبر و قدیمی استفاده کنید و برای خرید آنلاین دوچرخه هم دقت کنید که فروشگاه آنلاین، نشان اعتماد الکترونیک را داشته باشد و نظرات دیگر مشتریان هم در مورد این فروشگاه مثبت باشد. بهترین معرف شما گوگل است. با جست و جویی ساده در مورد خرید دوچرخه زنانه، سایت‌های صفحه اول و دوم را معتبر در نظر بگیرید.

خرید از لوازم ایمنی

خوشبختانه، آمار‌ها نشان می‌دهد که بانوان تمایل بیشتری برای استفاده از لوازم ایمنی دارند. پس شما هم لطفا به سلامتتان اهمیت دهید و در هنگام خرید دوچرخه زنانه، کلاه دوچرخه سواری، زانو بند و دستکش مخصوص دوچرخه را هم تهیه کنید.

بهترین مارک دوچرخه برای بانوان چیست؟

همان طور که گفتیم، نوع کاربری و قیمت دوچرخه مورد نظر شما، کیفیت و برند آن را تعیین می‌کند اما اگر به دنبال دوچرخه زنانه حرفه‌ای و رده‌بالا می‌گردید، از برند trek یا scott دوچرخه انتخاب کنید. برای شناخت بهترین برند‌های دوچرخه، مطلب زیر را بخوانید:

اگر هم می‌خواهید با قیمت کمی از دوچرخه سواری لذت ببرید و دوچرخه را برای حمل و نقل ساده انتخاب کنید، دوچرخه‌های پورت لاین بهترین گزینه پیش روی شماست. ما در پورت لاین، تولید‌کننده تمام بخش‌های دوچرخه‌های زنانه هستیم و محصول را با ارزان‌ترین قیمت و کیفیتی بالا به همراه گارانتی یک ساله به دست شما می‌رسانیم.

ارسال محصولات پورت لاین کاملا رایگان است و خرید دوچرخه بانوان در فروشگاه آنلاین، فقط با چند کلیک انجام می‌شود و دوچرخه را در زمانی کوتاه درِ خانه به شما تحویل می‌دهد. برای مشاهده محصولات مختف پورت لاین به صفحه خرید دوچرخه ارزان قیمت مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا