۵ نکته مهم در هنگام خرید دوچرخه دخترانه

دوچرخه کودک یکی از  جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین جایزه‌ها برای کودکان است. از آنجایی که دوچرخه کودک جزو کالاهای بادوام به شمار می‌رود و معمولا تا چند سال کودک از آن استفاده می‌کند، اهمیت دقت و توجه هنگام خرید آن افزایش پیدا می کند.

خرید و انتخاب اشتباه دوچرخه کودک علاوه بر این که باعث صرف هزینه‌های بیشتر می‌شود، ممکن است تجربه دوچرخه‌سواری را برای کودک به خاطره‌ای نه‌چندان شیرین تبدیل کند. اگر قصد دارید برای تشویق کودک یا حتی هدیه تولد، به او دوچرخه هدیه بدهید. در این مطلب، مهم‌ترین نکات برای خرید دوچرخه کودک را معرفی می‌کنیم.

مهم‌ترین نکته، سایز دوچرخه

سایز دوچرخه جزو اولین و مهم‌ترین نکاتی است که هنگام خرید دوچرخه باید مدنظر داشته باشید. دوچرخه نامناسب، سلامتی کودک شما را به خطر می‌اندازد. آسیب به ستون فقرات و افزایش خطرات ناشی از تصادف با دوچرخه از جمله خطرات خرید دوچرخه با سایز نامناسب است.

هنگامی که سایز دوچرخه متناسب با قد کودک باشد، رکاب زدن برای او راحت‌تر می‌شود و از دوچرخه‌سواری لذت بیشتری می‌برد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید دوچرخه به راهنمای انتخاب سایز دوچرخه  یا چطوری سایز دوچرخه را پیدا کنم مراجعه کنید.

ساختار دوچرخه‌های دخترانه چه فرقی با دوچرخه‌های پسرانه دارد؟

به‌ غیر از رنگ دوچرخه‌ها که معمولاً به دو دسته دخترانه و پسرانه تقسیم می‌شود، در بسیاری از برندهای دوچرخه کودک، بدنه دوچرخه‌های دخترانه با تنه دوچرخه‌های پسرانه تفاوت دارد. بسیاری از دوچرخه‌های دخترانه در ساختار تنه، ساختار زین و فرمان با دوچرخه‌های پسرانه تفاوت دارد.

ساختار فریم دوچرخه‌های دخترانه در میله اتصال فرمان به زین با دوچرخه‌ پسرانه تفاوت دارد. در واقع میله‌ای که زین را به فرمان متصل می‌کند در دوچرخه‌ دخترانه به سمت پایین انحنا دارند. هرچند که در دوچرخه‌ دخترانه از زین‌های معمولی نیز می‌توان استفاده کرد. بااین‌حال، زین‌های کوتاه‌تر و پهن‌تر برای دوچرخه‌های دخترانه پیشنهاد می‌شود.

تفاوت‌ در عرض  لگن و شانه دختران و پسران از دیگر دلایل تفاوت در ساختار دوچرخه‌های دخترانه و پسرانه است. برای پیشگیری از آسیب به شانه‌ها و لگن دختران، ‌طول فرمان دوچرخه بهتر است بین ۳۸ تا ۴۰ سانتی‌متر باشد.

توجه به سلیقه کودک

از دیگر نکاتی که هنگام خرید دوچرخه دخترانه لازم است مدنظر قرار دهید، توجه به سلیقه کودک است. هرچند که بودجه خرید دوچرخه و انتخاب برند آن و اطمینان از کیفیت دوچرخه بهتر است به عهده والدین باشد، با این حال انتخاب مدل و رنگ دوچرخه بهتر است به سلیقه کودک باشد.

زن با مو های فر و زرد در حال دوچرخه سواری

وقتی دوچرخه کودک با نظر و سلیقه خودش تهیه شود، کودک تمایل بیشتری نسبت دوچرخه سواری و یادگیری آن نشان می دهد و به نوعی این توجه به سلیقه کودک یک روش تشویقی برای شروع دوچرخه سواری و ورزش اوست.

اهمیت خرید لوازم ایمنی دوچرخه‌های دخترانه

کلاه ایمنی دوچرخه کودک، زانوبند، دستکش دوچرخه‌سواری و کمکی دوچرخه از جمله لوازم دوچرخه است که برای دوچرخه‌های دخترانه می‌توان تهیه کرد. رنگ و مدل این لوازم نیز مانند دوچرخه دخترانه بهتر است به سلیقه کودک انتخاب شود تا تمایل و اشتیاق بیشتری نسبت به استفاده از آن‌ها نشان دهد.

تصادف و خطرات ناشی از دوچرخه‌سواری به جنسیت کودک محدود نمی‌شود و تهیه لوازم ایمنی دوچرخه کودک هم برای کودکان پسر و هم دختران ضروری است.

جنس و کیفیت دوچرخه و قیمت و برند آن

از دیگر نکات مهم هنگام خرید دوچرخه دخترانه، توجه به برند و قیمت آن و درنظرگرفتن کیفیت دوچرخه است. آشنایی نسبی با کیفیت و قیمت دوچرخه کودک در انتخاب و خرید اصولی بسیار مؤثر است. برندی را انتخاب کنید که هم از نظر کیفیت بتواند رضایت شما را جلب کند و هم مقرون‌به‌صرفه باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، بهتر است برندی که برای خرید دوچرخه دخترانه انتخاب می‌کنید، ساختار استاندارد دوچرخه‌های دخترانه را رعایت کرده باشد و بدنه آن متناسب با ویژگی‌های جسمی دختران باشد.

جمع‌بندی

تهیه دوچرخه برای دختران از سنین کودکی باعث افزایش حس اعتمادبه‌نفس و خودباوری در آنها می‌شود. دوچرخه‌سواری علاوه بر اینکه برای سلامتی جسمی و روحی کودک بسیار مفید است، یک مهارت بسیار مهم نیز محسوب می‌شود.

تهیه دوچرخه برای دختران تفاوت چندانی با خرید دوچرخه پسرانه ندارد و بسیاری از نکات گفته شده برای خرید دوچرخه پسرانه نیز به شما کمک می‌کنند. بااین‌حال به‌غیراز رنگ دوچرخه یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های دوچرخه‌های دخترانه و پسرانه، تفاوت در ساختار بدنه دوچرخه است.

بدنه برخی از دوچرخه‌های دخترانه متناسب با فیزیولوژی بدن دختران طراحی شده است و پیشنهاد می‌شود هنگام خرید دوچرخه دخترانه، برای راحتی کودک خود به این نکته توجه کنید. عوامل دیگری از جمله سایز و قیمت و کیفیت دوچرخه نیز از دیگر نکات مهم هنگام خرید دوچرخه دخترانه است.

پورت لاین تولیدکننده دوچرخه کودک، دوچرخه‌های دخترانه را متناسب با ساختار بدن دختران تولید و عرضه کرده است. بدنه دوچرخه‌های دخترانه در مدل پیچک کاملاً استاندارد و برای راحتی دختران طراحی و تولیدشده است.

.دختران ایران همانند پسران ایران از حق دوچرخه‌سواری برخوردارند و پورت لاین در این مسیر در کنار آن‌ها است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدل‌ها و استعلام قیمت دوچرخه‌ها به فروشگاه آنلاین پورت لاین مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا