آسان‌ترین روش آموزش دوچرخه سواری به کودک

نویسنده: محمد نظمی

هر چه آموزش دوچرخه سواری به کودک را به تعویق بیندازید، کودک شما بیشتر از قبل از این فرایند می‌ترسد و یادگرفتن این مهارت ساده،‌ برای اون دشوارتر می‌شود. مثلاً کودک سه ساله خیلی زودتر و آسان‌تر از کودک ده ساله دوچرخه سواری یاد می‌گیرد و در نظر داشته باشید که میزان مهارت دوچرخه سواری برای کودکی که کار خود را از سه سالگی شروع کرده است هم بیشتر از آن فرد ده ساله است.

در این مطلب از مجله دوچرخه در کنار شماییم تا در چند مرحله، آموزش دوچرخه سواری به کودک را به شما یاد دهیم تا در عرض چند روز بتوانید این مهارت را در فرزندتان ایجاد کنید و از دوچرخه سواری مستقل او لذت ببرید و لبخند بزنید.

بهترین روش آموختن دوچرخه سواری به کودک

بهترین روش برای آموزش دوچرخه سواری به کودک، شروع با دوچرخه بدون پدال است. در این روش، کودک با قدم زدن همگام با دوچرخه حرکت می‌کند و تعادل خود را حفظ می‌کند. سپس، باید از یک دوچرخه پدال‌دار و کامل برای آموزش رکاب زنی استفاده کنید اما پیشنهاد ما این است که بدون نیاز به خرید دوچرخه بدون پدال، در مراحل اولیه،‌ رکاب‌های دوچرخه را جدا کنید و پس از آموزش کامل حفظ تعادل، رکاب‌ها را به دوچرخه برگردانید و رکاب زدن را به او آموزش دهید.

این آموزش چه قدر زمان می‌برد؟

میانگین زمانی برای آموزش دوچرخه سواری به کودک، به عوامل مختلفی مانند سن او و تجربه قبلی کودک، توانایی‌های فیزیکی و ذهنیش بستگی دارد. با این حال، برای بسیاری از کودکان، چند هفته تا چند ماه زمان لازم است تا بتوانند به صورت مستقل دوچرخه سواری کنند.

باید به خاطر داشته باشید که هر کودک متفاوت است و ممکن است به زمان و تلاش بیشتری برای یادگیری دوچرخه سواری نیاز داشته باشد. دشوارترین و مهم‌ترین بخش از آموزش به کودک این است که بتواند به خوبی تعادلش را روی دوچرخه حفظ کند.

مهم:‌ استفاده از چرخ های کمکی به یادگیری بهتر کمک می‌کند؟

اگر برای آموزش از چرخ های کمکی استفاده کنید، کودک به سختی و دیرتر حفظ تعادل را یاد می‌گیرد. ممکن است در هنگام خرید دوچرخه ارزان قیمت یا حرفه‌ای‌ترین دوچرخه‌ها با چرخ های کمکی بسته شده روی محصول مواجه شوید.

چرخ کمکی و دایره قرمز دور آن

 ما اکیداً توصیه می‌کنیم که هر دو چرخ کمکی را به طور کامل از دوچرخه باز کنید و کنار بگذارید. تحقیقات علمی مهمی اخیراً نشان داده است که استفاده از چرخ کمکی برای آموزش دوچرخه سواری به کودک نه تنها مفید نیست، بلکه فرایند یادگیری را دشوارتر و زمان‌برتر می‌کند. دلیل استفاده از چرخ کمکی توسط کارخانه‌های ایرانی و خارجی این است که هنوز باور مردم دنیا تغییر نکرده است و تصور می‌کنند که آموزش دوچرخه سواری به کودک به چرخ کمکی نیاز دارد و استفاده از این چرخ ها را از تولید کننده‌های دوچرخه درخواست می‌کنند.

چرا کودک شما «باید» دوچرخه سواری یاد بگیرد؟

با توجه به گرم شدن کره زمین و رایج شدن استفاده از دوچرخه در تمام کشورهای پیشرفته، مطمئن باشید که در آینده نزدیک، بخش بزرگی از جمعیت دنیا با دوچرخه جا به جا می‌شود و خرید دوچرخه و دانستن نحوه دوچرخه سواری برای هر انسان بالغی الزامی است. پس آموزش دوچرخه سواری به کودکتان را جدی بگیرید چون مهارتی را به او می‌آموزید که شاید در زندگی آینده خود بیش از مهارتی به آن نیاز داشته باشد.

علاوه بر آن،‌ آموزش دوچرخه سواری به کودک تاثیرات مثبت بسیاری بر رابطه او با شما ایجاد می‌کند. این فعالیت مشترک می‌تواند به عنوان فرصتی برای ایجاد ارتباط عمیق‌تر و افزایش اعتماد به نفس کودک در برابر والدین به کار گرفته شود.

همچنین، آموزش دوچرخه سواری به کودک، مهارت‌های جدیدی را در زندگی او به ارمغان می‌آورد. این مهارت‌ها شامل حفظ تعادل، هماهنگی دست و پا، افزایش تمرکز و توجه به جزئیات است.

امروز و با پیشرفت فرهنگ در کل جوامع ایران و دنیا، اگر برای آموزش دوچرخه سواری بین فرزند پسر و دخترتان تفاوت یا تبعیضی قائل شوید، کودک در آینده هرگز شما را نخواهد بخشید. چون فرزندان دختر هم دقیقاً به اندازه پسران و هر «انسان» دیگری حق استفاده از دوچرخه و تفریح کردن و شادی دارد.

به یاد داشته باشید که دوچرخه دخترانه ویژگی‌های متفاوتی نسبت به دوچرخه‌های پسرانه دارد برای اطلاع از تفاوت‌های قیمت دوچرخه دخترانه و طراحی آن، به مطلب چرا دوچرخه دخترانه گران تر است مراجعه کنید.

کودک از چه سنی می‌تواند دوچرخه سواری کند؟

همان طور در بالاتر خواندید، هر چه کودک سنش پایین‌تر باشد، دوچرخه سواری را زودتر و آسان‌تر یاد می‌گیرد اما مناسب‌ترین سن برای آموزش دوچرخه سواری به کودکان، از ۳ یا ۴ سالگی به بعد است. بنابراین، بهترین زمان آموزش دوچرخه سواری به کودک بین ۳ تا ۱۴ سالگی است.

دوچرخه سواری برای کودک چه مزایایی دارد؟

  • تقویت قلب و عروق و عضله‌های بدن کودک
  • افزایش توده عضلانی او
  • کاهش استرس
  • افزایش سلامت روان کودک با دوچرخه
  • کودک را وارد جامعه می‌کند
  • پیشگیری از افسردگی و اعتیاد

اگر می‌خواهید دلایل دقیق‌تر و علمی را در مورد این موضوع بخوانید، به مطلب مزایای دوچرخه سواری برای کودک، مراجعه کنید.

چه بخش‌هایی از مغز کودک فعال می‌شود؟

قشر حسی: این بخش از مغز به دریافت اطلاعات حسی از بدن می‌پردازد، مانند دریافت اطلاعات از عضلات و حرکات بدن در حین دوچرخه سواری.

قشر حرکتی: این بخش از مغز به تنظیم حرکات بدن می‌پردازد، مانند تنظیم حرکات دوچرخه سواری.

هیپوکامپ: این بخش از مغز به حافظه و یادگیری مرتبط است و ممکن است در طول دوچرخه سواری بهبود یابد.

هیپوتالاموس: این بخش از مغز به تنظیم هورمون‌های بدن مانند هورمون رشد و تستوسترون مرتبط است و ممکن است روی دوچرخه سواری تاثیرگذار باشد.

به طور کلی، دوچرخه سواری فعالیت ورزشی‌ای است که روی بخش‌های مهمی از مغز کودک شما تأثیر می‌گذارد و قشرهای مهم آن را تحریک و قوی‌تر می‌کند.

یاد دادن دوچرخه سواری به بچه

شاید اگر فضای اینترنت فارسی یا انگلیسی را جست‌وجو کنید، با ویدیوها و متن‌های بسیاری برای آموزش دوچرخه سواری به کودک پیدا خواهید کرد اما تفاوت روش‌ها و مراحل عنوان شده در این مطلب، به صورت علمی و با توجه به مغز انسان طراحی شده، توضیح اضافه ندارد و راه حلی است که در سال‌های متمادی بهترین پاسخ را دریافت کرده است. پس، شروع می‌کنیم به شمردن هر مرحله از مسیر آموزش دوچرخه سواری:

کودک شاد در حال دوچرخه سواری

انتخاب و خرید دوچرخه مناسب

اولین قدم پیش روی شما این است دوچرخه مناسبی را برای او انتخاب کنید. در این جا، توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به بدن کودک، از دوچرخه‌های نامناسب متعلق به فرزندهای پیشین خانواده و از دوچرخه‌های بزرگ‌تر یا کوچک‌تر دیگران برای آموزش به کودک استفاده نکنید.

مهم‌ترین مسئله در خرید دوچرخه این است سایز دوچرخه کودک باید با دقت و به درستی انتخاب شود. حالا که با کمک جدول‌های اندازه شرکت تولید کننده یا با راهنمایی فروشنده، سایز متناسب با کودکتان را پیدا کردید، بهتر است انتخاب طراحی و رنگ دوچرخه را به خود فرزندتان بسپارید تا حس و علاقه بیشتری به دوچرخه نشان دهد و نتیجه بگیرد که رأی یا نظرش برای شما اهمیت دارد و او الان یک انسان واقعی است.

برای این که بین انواع دوچرخه و سایز بندی سردرگم نشوید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً مطلب انتخاب سایز دوچرخه برای کودک و بزرگسال را بخوانید.

اگر به هر دلیلی خواستید دوچرخه دست دومی را برای کودک استفاده کنید، مخصوصاً اگر دوچرخه مدتی بدون استفاده بوده است، حتماً قبل از آموزش، دوچرخه را کاملاً بازرسی و تعمیر کنید. برای رعایت ایمنی کودکتان مقاله آموزش سرویس دوچرخه را مطالعه کنید.

فراهم کردن شرایط امن

در مسیر رسیدن به محل آموزش، به کودک خود دلگرمی بدهید که کنارش هستید تا این مسیر را به نتیجه برساند و با بیان خاطرات خودتان از دوچرخه سواری، علاقه او را به دوچرخه افزایش دهید.

مسیر صاف، بدون شیب،‌ مطلقاً خلوت و ایمنی را پیدا کنید که ترجیحاً از جنس سیمان صاف و بدون چاله باشد. حتماً از روشنایی روز برای آموزش استفاده کنید. سعی کنید در مسیر بسیار خلوت و کم صدایی که انتخاب کرده‌اید، سر و صدای زیادی وجود نداشته باشد.

 از فروشگاه‌های معتبر، کلاه ایمنی دوچرخه، دستکش ژله‌ای مخصوص دوچرخه سواری، زانو بند و آرنج بند مقاوم بخرید و با دقت برای کودکتان ببندید. در نظر داشته باشید که استفاده از کلاه و دستکش شدیداً اهمیت دارد و از آسیب جدی به کودک جلوگیری می‌کند چون یکی از فرایندهای یادگیری دوچرخه سواری این است که کودک شما چندین بار زمین بخورد تا از اشتباهات قبلی خود درس بگیرد.

آماده سازی دوچرخه

با استفاده از آچار مناسب (معمولاً سایز ۱۲ یا ۱۴ یا آچار فرانسه) پیچ پدال‌ها یا پنجه رکاب دوچرخه کودکتان را باز کنید. کودک شما در مراحل اولیه نیاز به رکاب زدن ندارد و باید حفظ تعادل را یاد بگیرد.

سپس از او بخواهید که روی زین به درستی و کامل بنشیند به طوری کف پایش به طور کامل روی زمین قرار گیرد و اگر چنین نیست، باید ارتفاع زین دوچرخه را با آچار مخصوص کوتاه کنید. در نظر داشته باشید که به هیچ وجه تصور نکنید که پایین آوردن بیش از حد زین دوچرخه باعث کنترل بهتر کودک می‌شود. زین را تا حدی پایین بیاورید که هر دو پای کودک، تقریباً به سختی اما کامل به زمین برسد.

حالا از او بخواهید که دست‌هایش را روی دسته فرمان قرار دهد و هم زمان با انگشت اشاره و انگشت وسط، هر دو ترمز دوچرخه را در دست و تحت کنترل داشته باشد و آماده به ترمز گرفتن باشد.

کودک برای گرفتن فرمان نباید به شدت روی فرمان خم شود و به سختی دست‌هایش را به دسته‌ها و ترمز برساند. جلو بودن بیش از حد فرمان برای کودک هم راه اشتباهی است. فرمان را با آچارتان طوری تنظیم کنید که زاویه آرنج‌های کودک روی دوچرخه حدود ۱۰۰ درجه باشد.

به او بگویید که در هر شرایطی باید گردن و سرش را بالا بگیرد و به رو به رو و مسیر دقت کند و به هیچ عنوان به سمت پایین نگاه نکند. اگر بخشی از دوچرخه مثل زین یا دسته فرمان، بدن کودک را آزار می‌داد، حتماً مشکل را بررسی و رفع کنید.

قدم زدن با دوچرخه

 به کودک بگویید همان طور که فرمان و ترمز را گرفته است، پاهایش را روی زمین بگذارد و سعی کند با دوچرخه راه برود. این کار را چندین بار از او بخواهید. به او بگویید که حدود ۵ دقیقه این کار را تکرار کند و با تغییر جهت فرمان، سعی کند که مسیر قدم زدن و دوچرخه را تغییر دهد.

پدر در حال قدم زدن با دوچرخه کودک

سر خوردن با دوچرخه

کنار دوچرخه بایستید و با گرفتن زین، دوچرخه را به آرامی به جلو هل بدهید. پیش از هل دادن از او بخواهید که در هنگام نیاز ترمز یکی از ترمزها را فشار دهد و هر زمانی که به سمت چپ یا راست کج شد، از پایش برای جلوگیری از زمین خوردن استفاده کند. فاصله کف پا تا زمین باید چیزی حدود ۵ سانتی متر باشد.

حالا با همان فشار کمی که گفته شد،‌ دوچرخه کودک را به آرامی به سمت جلو هل دهید و هر و کمی هم مراقب باشید که از زمین خوردن او جلوگیری کنید. حدود ۵ دقیقه چنین کاری را تکرار کنید و پس از ۵ دقیقه، فشار هل دادن خود را به تدریج زیاد کنید. تا زمانی که کودک بتواند مسیر نسبتاً معقولی را بدون کج شدن به سمتی طی و توقف کند، این کار هل دادن و آموزش حفظ تعادل را تکرار کنید.

اسکوتر‌سواری با دوچرخه کودک

در این مرحله به او بگویید که به جای دریافت فشار هل دادن از دست شما، باید نیروی محرکه را خودش با پاهایش تأمین کند. یعنی مثل اسکوتر سواری، کف یا نوک پاهایش را روی زمین بگذارد و خود را به جلو هل دهد. مثل مرحله قبل، پس از زمان کوتاهی،‌ تا حفظ تعادل طولانی و کامل، این کار را از کودک بخواهید.

مانع‌تراشی

به او یاد دهید که زمانی که فشار زیادی برای جلو رفتن به پاهایش وارد کرد، باید پاهایش را خیلی کم به بالا نگه دارد تمرکزش را روی حفظ تعادل بگذارد. حالا حدود ۸ کله قندی یا حتی سنگ کوچک را به فاصله دو متر از همدیگر در مسیر آموزش بگذارید.

حالا کودک باید قبل از رسیدن به موانع و برخورد با آن‌ها، در حین سر خوردن با استفاده از هل دادن پاهایش، فرمان را بچرخاند تا موانع را به صورت زیگزاگی رد کند. هیچ مانعی نباید با دوچرخه یا پاهای کودک برخورد کند و هیچ مانعی نباید جا بماند. این کار را تا زمانی که مهارت به خوبی آموخته شود، تکرار کنید.

اضافه کردن شیب به آموزش

به سطح بدون چاله‌ای بروید که بخشی از آن سربالایی و بخشی دیگر سرپایین باشد. کودک باید مرحله قبلی را در شیب بسیار ملایم سربالایی و سرپایینی اجرا کند و کمی بیشتر با کنترل دوچرخه آشنا شود.

بازگردانی پدال‌ها

 با استفاده از آچار خود، پدال‌ها را کاملاً محکم سر جای قبلی ببندید. پدال چپ و راست با هم فرق می‌کند و روی هر کدام نشانه خاصی دارد. پدال چپ خلاف عقربه‌های ساعت و پدال راست موافق عقربه‌های ساعت می‌چرخد. برای این که در بستن پدال‌ها اشتباه نکنید و هزینه زیادی را به دوچرخه کودک تحمیل نکنید،‌ نگاهی به بخش پدال‌های مطلب آموزش مونتاژ دوچرخه بیندازید.

پدال‌ها را به حالت میانه تنظیم کنید؛ طوری که پدال راست کاملاً به سمت جلو و پدال چپ کاملاً رو به عقب باشد قرار دهید و از کودک بخواهید این بار پس از هل دادن دوچرخه و در هنگام سر خوردن و حفظ تعادل، پاهایش را روی پدال بگذارد. این مرحله را چند بار تکرار کنید.

حالا در این مرحله، کودک باید پس از هل دادن دوچرخه و گذاشتن پا روی رکاب،‌ پاهای خود را برعکس و خلاف عقربه‌های ساعت به آرامی بچرخاند و در واقع، برعکس رکاب بزند و این کار را چند بار تکرار کند.

پس از طی کردن مرحله بالا، به او بگویید که باید خودش را دوباره با پایش هل بدهد ولی این بار به سمت عقربه‌های ساعت به آرامی رکاب بزند تا همگام با دوچرخه، رکاب‌زنی کند.

وقت آن رسیده است که مهارت حفظ تعادل را به کار بگیرد و موافق عقربه‌های ساعت و به سمت صحیح پدال بزند اما نکته مهم این است که دیگر نباید خودش را با پاهایش هل بدهد. از او فاصله بگیرید و دیگر نیازی به محافظت از او ندارید. پدال‌ها را در موقعیت میانه قرار دهید و به او بگویید که پای راستش را روی پدال بگذارد و با پای چپ خودش و دوچرخه را ایستاده نگه دارد.

حالا با انتقال توان پا به رکاب سمت راست، باید راه افتادن را آغاز کند و هم زمان با راه افتادن، باید پای چپ را هم سریعاً روی پدال چپ قرار دهد و مداوم رکاب بزند.

برای ایستادن، هم باید به آرامی ترمز بگیرد و پیش از ایست کامل و از دست رفتن تعادل دوچرخه، اول پای چپ و سپس پای راست را روی زمین بگذارد.

تبریک می گوییم. شما والدینی هستید که به سلامتی، تفریح و عزت نفس کودکتان اهمیت می‌دهید. حالا با اولین رکاب زدن‌های زندگی، کودک حس سرخوشی دوچرخه سواری و لمس کردن باد روی پوستش را تجربه می‌کند و از این اتفاق به شدت خوشحال می‌شود و در این جا، شما به قهرمان دلسوز و حمایت گر او تبدیل می‌شوید.

پس از اتمام تمام مراحل، به صورت مداوم دوچرخه سواری را با او تمرین کنید و روش ترمز گیری صحیح، عوض کردن دنده‌ها (برای دوچرخه‌ها و کودکان بزرگ‌تر) رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را به او یاد بدهید و به او تاکید کنید که یک دوچرخه سوار حرفه‌ای باید دقیقاً مثل هر وسیله نقلیه دیگری به حقوق افراد دیگر احترام بگذارد و تمام قوانین را رعایت کند.

بزش قدش! پدر و فرزند

نکات الزامی برای یادگیری دوچرخه سواری

۱. در نظر داشته باشید که تمام مراحل بالا را باید به دقت انجام دهید زیرا هر روش یا بخشی از آموزش را اگر جدی نگیرید، کودک همان روش اشتباه را یاد می‌گیرد و تغییر این عادت برای او سخت می‌شود. مثلاً حتماً به او یاد دهید که فقط زمانی دو انگشتش را از روی دسته ترمز بردارد که دوچرخه در حالت توقف باشد.

۲. در تمام مراحل آموزش دوچرخه سواری به کودکتان، هرگز از او دلسرد نشوید و دائماً او را با شادی تشویق کنید و به او اعتماد به نفس القا کنید.

۳. فضایی فراهم کنید که کودک پس از زمین خوردن در حین یادگیری، از درد این حادثه نترسد و مجدداً تمرین را آغاز کند. بدترین دشمن برای یادگیری صحیح دوچرخه سواری برای کودکان، ایجاد ترس در ذهن آن‌ها نسبت به دوچرخه سواری و زمین خوردن با دوچرخه است.

۴. کودک شما باید با پنجه پا و نه وسط یا پاشنه پا رکاب بزند. این موضوع را از همان اول به او یاد بدهید.

۵. باید لباس‌هایی را برای کودک انتخاب کنید که راحت و مناسب برای دوچرخه سواری باشد. لباس‌هایی که محدودیت حرکت ندارند و قابلیت حرکت را به کودک شما می‌دهند. بیش از اندازه گرم و زخیم نیستند و سبک و راحت هستند.

۶. باید به کودک فرصت زیادی برای تمرین بدهید تا بتواند دوچرخه را به درستی کنترل کند. باید به کودک فرصت بدهید تا به تدریج با سرعت بالاتر و در مسیرهای شیب دار دوچرخه سواری کند.

۷. پس از این که به زمین نخوردن کودک و نحوه دوچرخه سواری او اعتماد کردید، از او فاصله بگیرید و وانمود کنید که به او توجه نمی‌کند و حواستان به موضوع دیگری جمع شده است. این گونه کودک حس می‌کند که حالا خودش به تنهایی دارد از عهده دوچرخه سواری بر می‌آید.

۸. بعد از این که دوچرخه سواری را به کودک خود آموزش دادید، وقت آن رسیده است که دوچرخه خودتان و همسرتان یا کل اعضای خانواده را از پارکینگ بیرون بیاورید و برای جشن گرفتن یادگیری دوچرخه سواری کودک دلبندتان، همگی با هم و با سرعت کمی دوچرخه سواری کنید. این دوچرخه سواری باید به دور از خیابان و در مسیرهای خلوت مخصوص دوچرخه انجام شود.

۹. برای تشویق کودک به آموزش سریع‌تر و باکیفیت‌تر،‌ می‌توانید در انتهای مراحل یادگیری یا در هنگام اتمام هر مرحله، به او جایزه کوچکی بدهید. این جایزه را از بین خوراکی‌های مورد علاقه و سالم او انتخاب کنید.

آیا زمین خوردن کودک طبیعی است؟

اصلاً نگران نباشید! بله. زمین خوردن کودک شما در حین آموزش بسیار طبیعی و عادی است و در واقع یکی از مراحل اصلی است ولی با مراقبت دائمی، استفاده از وسایل ایمنی کامل و آموزش صحیح، تا حد ممکن باید تعداد زمین خوردن او را کاهش دهید یا حداقل کاری کنید که با زمین خوردن، فرزندتان آسیبی نبیند و دچار درد نشود.

پدری که پشت زین دوچرخه کودک را گرفته

دقت کنید که نباید کودک را به اجبار و به یک باره آموزش دهید. مراحل آموختن مهارت دوچرخه سواری را می‌توانید به صورت مستمر تکرار و تمرین کنید و تصور نکنید که کودک شما در عرض یک روز این مهارت را می‌آموزد!

چک لیست کوتاه برای آموزش دوچرخه سواری به کودک

بیایید با هم این مطلب را مرور کنیم تا چیزی از قلم نیفتد:

  • دوچرخه متناسب و صحیحی برای کودک انتخاب کنید.
  • از چرخ کمکی استفاده نکنید یا آن‌ها را کاملاً باز کنید.
  • استفاده از وسایل ایمنی را بسیار جدی بگیرید.
  • پدال‌های دوچرخه را باز و جدا کنید.
  • با توجه به ابعاد جسمی کودک، زین و فرمان و ترمزها را برای او تنظیم کنید (با دقت).
  • اول با قدم زدن و سپس با هل دادن دوچرخه، حفظ تعادل را به او آموزش دهید.
  • رکاب‌ها را روی دوچرخه ببندید و نحوه درست پدال زدن را به او آموزش دهید.
  • نحوه مانور دادن، ترمز گرفتن و رکاب زدن در شیب‌های مختلف را با او تمرین کنید.
  • در تمام مراحل به او انگیزه دهید و از زمین خوردنش جلوگیری کنید.

آموزش ویدیویی دوچرخه سواری به کودک

کلام آخر

آموختن مهارت ضروری،‌ مفید و مفرحی مثل دوچرخه سواری برای کودکان امروزی کاملاً لازم است کودک شما را مستقل می‌کند، اعتماد به نفسش را افزایش می‌دهد، ترس هایش را کم‌تر می‌کند، سلامت جسمی و روحی او را تضمین می‌کند و باعث افزایش علاقه او به شما می‌شود.

با استفاده از مراحل و نکات مهمی که در این مطلب خواندید، می‌توانید در طول چند هفته کودک خود را با دوچرخه عجین کنید اما در این راه باید به شدت با صبوری و حوصله کامل پیش بروید و هیچ حس منفی‌ای را در رفتار خود به کودک انتقال ندهید. مطمئن باشید که کودک شما امروز در هر سنی که باشد،‌ تا ابد روز اولی که سوار دوچرخه شده است را به دقت به یاد می‌آورد پس بهتر است این خاطره را به داستان شیرینی برای او تبدیل کنید و قهرمان روایت دوچرخه سواری او شوید.

اگر تا به حال دوچرخه مناسب کودکتان را تهیه نکرده‌اید،‌ توصیه می‌کنیم که از کارخانه ایرانی پورت لاین، دوچرخه ارزان قیمت تولید داخلی را امتحان کنید. دوچرخه‌های پورت لاین یک سال گارانتی معتبر دارد و کاملاً با توجه به سلیقه کودکان جامعه ایرانی، به صورتی کاملاً ایمن و دقیق ساخته شده است. اطلاع از شرایط خرید از مستقیم از کارخانه، به صفحه قیمت دوچرخه بچگانه مراجعه کنید. برای خرید دوچرخه بزرگسال برای خودتان یا تهیه کادو برای عزیزانتان هم می‌توانید از لینک زیر، به صفحه مشخصات فنی دوچرخه‌های بزرگسال بروید.

https://portline.ir/products-list/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا