معرفی کامل گران‌ ترین دوچرخه‌ های دنیا

نویسنده: محمد نظمی

عبارت دوچرخه ارزان قیمت معمولاً رایج‌ترین چیزی است که موقع خرید دوچرخه به ذهن شما می‌آید چون در ذهن شما جا افتاده است که دوچرخه باید نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل، ارزان‌تر باشد.

دوچرخه‌ها به طور کلی، برای چهار هدف در دنیا به کار گرفته می‌شوند:

  • به عنوان وسیله حمل و نقل،
  • به عنوان وسیله ورزشی،
  • برای مسابقه دادن و رقابت‌های مختلف،
  • برای کلکسیون و زیبایی.

اگر بخواهیم ارزانی و گران بودن دوچرخه را نسبت به این کاربردها طبقه بندی کنیم، دوچرخه‌های روزمره ارزان‌ترین و دوچرخه‌های کلکسیونی گران‌ترین دوچرخه‌های دنیا هستند. قیمت دوچرخه‌های مسابقه‌ای و ورزشی هم در میان این طیف قرار می‌گیرد.

توجه داشته باشید که در مورد بالا، سه مورد اول، کاملاً کاربردی و مصرفی است؛ یعنی دوچرخه در این کاربردها، به عنوان یک وسیله مصرفی و کاربردی استفاده می‌شود ولی در مورد چهارم که گران‌ترین دوچرخه‌های دنیا هستند، هدف فقط جمع کردن کلکسیون، نمایش هنر و زیبایی محصول نهایی است.

در نهایت، احتمال بسیار کمی وجود دارد که کسی سوار گران‌ترین دوچرخه‌های دنیا شود و این دوچرخه‌ها برای ویترین و نمایش در جای مخصوصی ساخته می‌شوند. در این مطلب از مجله دوچرخه، در مورد گران‌ترین دوچرخه‌های جهان می‌خوانید و با آن‌ها آشنا می‌شوید.

House of Solid Gold گران‌ترین دوچرخه دنیا

این دوچرخه طلایی گران‌ترین دوچرخه در جهان است با قیمت ۱ میلیون دلاری به فروش رسیده است! هیو پاور (Hugh Power) این دوچرخه را طراحی و روانه بازار کرده است. این این دوچرخه کوهستانی با نام «نسخه بورلی هیلز» یا «fat bike» با تنه دوشاخ طلایی ساخته شده و طلای آن، کاملاً خالص و ۲۴ عیار است. این دوچرخه بیش از این که دوچرخه باشد، یک اثر هنری و جلوه بصری ساخته دست انسان است.

در ساخت این دوچرخه از الماس، یاقوت و سنگ‌های قیمتی و زینتی دیگری هم استفاده شده است و زین و دسته‌های فرمان هم مزین به پوست تمساح است! از این دوچرخه فقط یک نمونه در کل دنیا ساخته شده است که با سند و گواهی اصالت، ۱ میلیون دلار می‌ارزد.

دوشاخ و لوگوی طلایی از گران ترین دوچرخه در جهان که دوچرخه کوهستان هم است

دوچرخه پروانه‌ای مادون از برند تِرِک

Butterfly Trek Madone با قیمت سرسام‌آور ۵۰۰ هزار دلار یکی از گران‌ترین دوچرخه‌های جهان است. این دوچرخه با ۱۳ نوع الماس مختلف از جمله الماس بنفش ۷٫۲ قیراطی تزیین شده است و با همکاری شرکت جواهرسازی House of Taylor ساخته شده است.

دچرخه پروانه‌ای مادون یک دوچرخه کورسی یا جاده‌ای با کیفیت بسیار زیاد است که از تنه و دوشاخ آن از جنس و نوع مرغوبی از فیبر کربن ساخته شده است که این دوچرخه را قوی و سبک می‌کند.

دوچرخه پروانه ای ترک از دید جانبی

ترک انواع دوچرخه های این چنینی را برای مسابقات جهانی تولید می‌کند اما چه چیزی باعث شده است که این دوچرخه به دومین دوچرخه گران قیمت جهان تبدیل شود؟

طراحی این دوچرخه فوق العاده است. تنه و طوقه‌های دوچرخه با ۱۳ نوع سنگ باارزش مختلف از جمله الماس، یاقوت کبود و توپاز تزئین شده است. قسمت مرکزی دوچرخه یک الماس صورتی ۷٫۲ قیراطی دارد که روی لوله بالایی تنه دوچرخه نصب شده است.

این دوچرخه نه تنها از نظر بصری خیره کننده است، بلکه به گونه‌ای طراحی شده است که سواری نرم و راحتی را ارائه دهد. دارای فناوری آیرودینامیک پیشرفته، مانند Kammtail Virtual Foil (KVF) و یک سیستم ترمز یکپارچه است. در این دوچرخه از سیستم تعویض دنده الکترونیکی Shimano Dura-Ace Di2 و طوقه‌های کربنی Bontrager Aeolus 6.5 استفاده شده است.

جالب‌ترین بخش از دوچرخه، استفاده از بال های طبیعی و واقعی پروانه در طراحی این محصول است. یعنی در تنه، دوشاخ و طوقه‌ها، بال های پروانه‌های زیبا به صورت خشک شده، در زیر لایه‌ای از رنگ مدفون شده و خود نمایی می‌کند.

 اسم دوچرخه پروانه‌ای هم به همین دلیل روی این محصول گذاشته است. البته حامیان محیط زیست هم به دلیل استفاده از بال پروانه، به شدت به شرکت ترک تاختند و او را ترویج دهنده خشونت علیه حیوانات معرفی کردند.

دوچرخه ترک ساخته شده با بال پروانه

در تور دو فرانس سال ۲۰۰۹، قهرمانِ پرحاشیه و معروف دوچرخه سواری جهان، سوار این دوچرخه گران بها شد.

 برای شناخت بیشتر از توردوفرانس، به صفحه مسابقات دوچرخه سواری دنیا مراجعه کنید.

تنها یک Butterfly Trek Madone در دنیا تولید شده است و در سال ۲۰۰۹ برای امور خیریه و کمک به سرطانیان به حراج گذاشته و فروخته شد. این دوچرخه نمادی از تجمل در دنیای دوچرخه سواری است.

دوچرخه کورسی Speed Trek Yoshitomo Nara

دوچرخه مفهومی Speed Trek Yoshitomo Nara با همکاری شرکت Trek و هنرمند ژاپنی Yoshitomo Nara طراحی شده است. این دوچرخه برای گرامی‌داشت پنجاهمین سالگرد فستیوال راک فوجی، بزرگ‌ترین جشنواره‌های موسیقی ژاپن، ساخته شده است.

دوچرخه مفهومی Trek Yoshitomo Nara Speed دارای طراحی منحصر به فرد و چشم نواز است که از آثار هنری نارا الهام گرفته شده است. تنه دوچرخه با قرمز جذابی رنگ شده است و شخصیت‌های کارتونی امضای نارا را به نمایش می‌گذارد که روی تنه و طوقه‌های های دوچرخه حک شده‌اند.

دوچرخه ژاپنی کارتونی ساخته شده توسط هنرمند

سیستم ترمز یکپارچه و سیستم تعویض دنده الکترونیکی Shimano Ultegra Di2 هم روی این دوچرخه بسته شده است.

از این دوچرخه هم تنها ۱۰ نسخه تولید شده است. قیمت این دوچرخه ۲۰۰ هزار دلار است که آن را به یکی از گران‌ترین دوچرخه‌های جهان تبدیل می‌کند.

کورپی و دسته فرمان دوچرخه ترک ژاپنی

دوچرخه طلایی نسخه کریستال اورومانیا

 یکی دیگر از دوچرخه‌های فوق العاده گران قیمت با ارزش ۱۱۴ هزار دلار است. این دوچرخه با روکش طلای ۲۴ عیار دارای بیش از ۶۰۰ سنگ سواروسکی است.

دوچرخه طلایی با پس زمینه مشکی

تنه و دوشاخ دوچرخه Aurumania Crystal Edition از فولاد مرغوب ساخته شده است و سپس، تیمی از صنعتگران ماهر آبکاری با طلای ۲۴ عیار را روی این تنه به نتیجه رسانده‌اند. چرخ های این دوچرخه نیز با طلا آبکاری و با کریستال تزئین شده است. دسته فرمان و زین دوچرخه با چرم بسیار باکیفیتی پوشیده شده است.

تنها ۱۰ نمونه از این دوچرخه ساخته شده است. هر دوچرخه شماره گذاری شده و دارای سند اصالت است.

دوشاخ و کورپی دوچرخه طلایی با پس زمینه مشکی

جمع بندی

گران‌ترین دوچرخه‌های دنیا به ترتیب در این مطلب آورده شد که البته به نظر ما، دوچرخه پروانه‌ای مادون ترک، جذاب‌ترین و جالب‌ترین در بین این موارد بود. در مطالب آینده از مجله دوچرخه، به گران‌ترین دوچرخه‌های ایران هم می‌پردازیم و آن‌ها معرفی می‌کنیم.

برای آموزش و مطالعه متن‌های جذاب و کاربردی در مورد سلامتی جسمی و روانی و ورزش دوچرخه سواری، به مجله تخصصی دوچرخه سر بزنید. با خواندن و بررسی همیشگی این مجله، در مورد دوچرخه و دوچرخه سواری اطلاعات به‌روزتر و مفیدتری نسبت به بقیه دوستان خود در اختیار خواهید داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا