چرا قیمت دوچرخه دخترانه بالاتر است؟

دوچرخه کودک به دو دسته دوچرخه دخترانه و دوچرخه پسرانه تقسیم می‌شود و معمولاً قیمت دوچرخه دخترانه بیشتر از دوچرخه پسرانه است. البته این موضوع برای دوچرخه دخترانه بزرگ‌‌سال یا همان دوچرخه زنانه هم صدق می‌کند و در بسیاری از موارد، دوچرخه‌های هم رده، در نوع دخترانه و زنانه گران‌تر از دوچرخه پسرانه و مردانه‌اند.

مجله دوچرخه این بار کنار شماست تا به شما توضیح دهد که اصلاً دوچرخه دخترانه چیست، چه ویژگی‌هایی دارد و چرا قیمت دوچرخه دخترانه بیشتر از دوچرخه پسرانه یا دوچرخه‌های دیگر است.

دوچرخه دخترانه چیست؟

 دوچرخه دخترانه یکی از انواع دوچرخه  است که به طور خاص برای دختران طراحی می‌شود. این دوچرخه‌ها نسبت به دوچرخه‌های پسرانه به طور معمول تنه کوچک‌تری دارند و سبک‌ترند.

 طراحی دوچرخه دخترانه به گونه‌ای است که دختران بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. برخی از ویژگی‌های دوچرخه دخترانه شامل صندلی نرم و راحت، دسته‌های فرمان کوتاه‌تر و مناسب اندازه دست، ترمزهای نرم‌تر و قوی‌تر، چراغ‌های هشدار جلو و عقب و برخی قطعات دیگر است.

 برای دختران با جثه کوچک‌تر، معمولاً دسته‌ فرمان کوتاه‌تری طراحی می‌شود تا دست کوچک آن‌ها بتواند به راحتی فرمان را نگه دارد و به راحتی کنترل دوچرخه را بر عهده بگیرند.

دختر بچه در حال دوچرخه سوار با دوچرخه دخترانه سفید

تفاوت‌های دوچرخه دخترانه با پسرانه

در طراحی دوچرخه دخترانه و پسرانه، به دلیل تفاوت‌های جسمانی و اندازه‌های مختلف لگن بین دختران و پسران یا زنان و مردان، برخی تفاوت‌هایی وجود دارد. به طور کلی، تفاوت‌های دوچرخه زنانه با مردانه شامل موارد زیر است:

تنه: دوچرخه دخترانه تنه کوچک‌تر و سبک‌تری دارد که برای قد و وزن کم‌تر (به طور میانگین) دختران مناسب است. در مقابل، دوچرخه پسرانه یا مردانه تنه بزرگ‌تر و سنگین‌تری دارد و برای قد و وزن بیشتر پسران مناسب است.

دختر جوان در حال دوچرخه سواری با دوچرخه زنانه

البته به غیر از اندازه‌های کوچک‌تر تنه، طراحی تنه در دوچرخه دخترانه متفاوت است. معمولاً مهندس تولیدکننده دوچرخه میله بالایی تنه دوچرخه را برای محصولات دخترانه کوتاه‌تر، پایین‌تر یا خم‌دار طراحی می‌کند.

دختران و زنان ممکن است در مواقعی نتوانند پاهای خود را برای سوار شدن به دوچرخه، زیاد از هم باز کنند و بالا بیاورند چون ممکن است دامن به پا داشته باشند یا این که اندازه کوچک‌تر لگن، اجازه ندهد که پای خود را به اندازه پسران به بالا بیاورند. به همین دلیل است که تولید کننده دوچرخه، میله بالایی تنه دوچرخه دخترانه یا زنانه را خم‌دار یا کوتاه‌تر طراحی می‌کند.

زین: زین دوچرخه دخترانه عموماً نرم‌تر و راحت‌تر است تا دختران بتوانند با راحتی بیشتری از آن استفاده کنند. به دلیل متفاوت بودن اندازه لگن زنان و دختران با پسران و مردان، زین دوچرخه‌های دخترانه متناسب با لگن و ناحیه تناسلی زنان طراحی می‌شود.

دسته‌های فرمان: دسته‌های فرمان دوچرخه دخترانه کوتاه‌تر است تا دست‌های کوچک‌تر دختران و زنان بتواند به راحتی فرمان را نگه دارد؛ یعنی عرض فرمان دوچرخه و دسته فرمان در دوچرخه‌های دخترانه کوتاه‌تر و کم‌تر از دوچرخه پسرانه و مردانه است.

ترمز: در دوچرخه دخترانه تا حد امکان، از سیستم ترمزی استفاده می‌شود که نرم‌تر و با فشار کم‌تری ترمز بگیرد. به دلیل کوچک‌تر بودن انگشتان دختران و عضله‌های این بخش از بدن آنان، تولید کننده دوچرخه سعی می‌کند تا ترمزهای نرم‌تری برای دختران طراحی کند. دسته ترمز را هم متناسب با انگشتان آنان، کوچک‌تر انتخاب می‌کند.

طرح و رنگ: دوچرخه دخترانه در طرح و رنگ بندی جذاب‌تر و زیباتر یا به اصطلاح، دخترانه‌تر طراحی می‌شود؛ یعنی رنگ دوچرخه‌های دخترانه و زنانه، روشن‌تر و مایل به رنگ‌های شاد، صورتی، قرمز، بنفش و … است. در صورتی که رنگ دوچرخه پسرانه با رنگ‌های ساده‌تر و خنثی‌تری طراحی می‌شود.

دختر مشکی پوش در حال دوچرخه سواری در جاده

فضای ذخیره سازی: برخی از دوچرخه‌های دخترانه و زنانه سبد جلو دارند که برای حمل و نقل اشیا کوچک مانند کیف دخترانه و زنانه بسیار مناسب است.

چرا دوچرخه دخترانه گران‌تر از پسرانه است؟

در بسیاری از مواقع، دلیل گران‌تر بودن دوچرخه دخترانه تفاوت در رنگ آن و موارد جزئی دیگر نیست. دوچرخه‌های دخترانه معمولاً به دلیل تفاوت در طراحی تنه و کوتاه‌تر و عریض‌تر بودن میله بالایی تنه دوچرخه گران‌ترند.

یعنی برای طراحی و ساخت تنه دوچرخه دخترانه از مواد اولیه بیشتری استفاده می‌شود و همین موضوع دلیل می‌شود که دوچرخه دخترانه و زنانه کمی از دوچرخه پسرانه و مردانه گران‌تر باشد.

تفاوت دوچرخه دخترانه و زنانه با دوچرخه پسرانه و مردانه

جمع بندی

طراحی دوچرخه دخترانه و زنانه در بخش تنه دوچرخه، زین، فرمان، دسته فرمان و … متفاوت است و با توجه به کوچک‌تر بودن و تفاوت‌های جسمانی زنان و مردان ساخته می‌شود. متخصصان و پزشکان توصیه می‌کنند که دختران و زنان حتماً از دوچرخه‌های دخترانه استفاده کنند تا در حین سواری دچار آسیب‌های جسمانی نشوند.

استفاده از دوچرخه پسرانه و مردانه برای دختران و زنان و برعکس، در طولانی‌مدت باعث ایجاد خستگی و آسیب‌های جسمانی می‌شود.

در بین محصولات متنوع پورت لاین هم دوچرخه دخترانه بخش مهمی از تولیدات کارخانه را تشکیل می‌دهد. دوچرخه‌های دخترانه پورت لاین به دلیل استفاده بیشتر از مواد اولیه،‌ به مقدار بسیار کمی گران از دوچرخه‌های پسرانه است.

با خرید محصولات دخترانه پورت لاین، لبخند و شادی را به دلبندتان هدیه می‌کنید و باعث تقویت سلامتی او می‌شوید. برای بررسی ویژگی‌ها و قیمت‌ها، به صفحه دوچرخه دخترانه مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا