آیا قیمت دوچرخه کاهش می‌یابد؟

شکی نیست که قیمت دوچرخه یکی از مهم‌ترین عوامل برای خرید دوچرخه است و اگر قیمت محصول را بشناسید، خرید خود را راحت‌تر انجام می‌دهید.

با توجه به افزایش نرخ ارزش و تورم حاکم در کشور ما، قیمت دوچرخه روز به روز در حال افزایش است و سوالی که برای شما پیش می‌آید این است که آیا قیمت دوچرخه کم می‌شود؟ چه زمانی دوچرخه بخرم؟ و …

در این مطلب از مجله دوچرخه، به عوامل تأثیر گذار در قیمت دوچرخه، نحوه خرید دوچرخه ارزان‌تر و سپس، ارزان شدن دوچرخه در ایران می‌پردازیم.

عوامل تاثیرگذار در قیمت دوچرخه

نوع و کیفیت قطعات: خرید دوچرخه با قطعات باکیفیت معمولاً گران‌تر از بقیه دوچرخه‌هاست.

جنس بدنه: خرید دوچرخه با بدنه فولادی و آهنی شامل دوچرخه ارزان قیمت، دوچرخه آلومینیومی قیمت متوسطی دارد و بدنه فیبر کربنی و تیتانیومی هم بالاترین قیمت دوچرخه را شامل می‌شود.

در مطالب پیشین به مزایای خرید دوچرخه با بدنه فیبر کربن پرداخته‌ایم.

نوع ترمز: خرید دوچرخه با ترمز لقمه‌ای و طوقه‌ای در ارزان‌ترین حالت قرار دارد و در رده بعد، ترمز دیسکی سیمی و پس از آن، گران‌ترین نوع ترمز دوچرخه هم ترمز دیسکی هیدرولیکی است.

دوچرخه پژو طوسی
کاهش قیمت دوچرخه

نوع سیستم دنده: خرید دوچرخه با سیستم دنده الکتریکی معمولاً گران‌تر است. استفاده از سیستم دنده سنتی و سیمی روی دوچرخه باعث می‌شود که قیمت دوچرخه کم‌تر باشد.

در این مطلب از مجله دوچرخه در مورد دوچرخه با سیستم دنده الکتریکی بخوانید.

برند: برندهای مشهور دوچرخه معمولاً گران‌تر هستند. هر چه سازنده دوچرخه شما محبوبیت، سابقه و شهرت بیشتری داشته باشد،‌ قیمت دوچرخه تولید شده بیشتر خواهد بود.

۵ مورد از شناخته شده ترین برندهای تولید دوچرخه در دنیا:

Trek

Giant

scott

Specialized

Cannondale

سایز: دوچرخه‌های بزرگ‌تر معمولاً گران‌تر است. در هنگام خرید دوچرخه باید به دقت به سایز مناسب خودتان دقت کنید و به دلیل ارزان بودن، سایزهای نامناسب را برای خود انتخاب نکنید.

راهنمای انتخاب سایز دوچرخه

 وزن: دوچرخه‌های سبک‌تر معمولاً گران‌تر هستند. مهندسان مختلف به سختی تلاش می‌کنند تا وزن دوچرخه‌ها را کاهش دهند. دوچرخه‌های تخصصی و مسابقه‌ای بسیار سبک‌اند و هر چه دوچرخه شما سبک‌تر باشد، گران نیز خواهد بود.

 طراحی: دوچرخه‌های با طراحی خاص و منحصر به فرد معمولاً گران‌تر اند. طراحی دوچرخه اصلاً ساده نیست و هر چه فناوری طراحی و ساخت جدید و بهتری برای ساخت تنه دوچرخه به کار گرفته شود،‌ قیمت دوچرخه شما گران‌تر خواهد بود.

 عمر مفید: دوچرخه‌های با عمر مفید بیشتر، معمولاً گران‌تر هستند. در واقع، بیشتر بودن عمر مفید دوچرخه هم به کیفیت قطعات و ساخت دوچرخه بستگی دارد.

نوع استفاده: دوچرخه‌های مسابقه‌ای، کوهستان و جاده‌ای معمولاً گران‌تر از دوچرخه‌های روزمره و شهری هستند.

کشور سازنده: با توجه به قیمت ارز در کشور ما، هر چه کشور سازنده دوچرخه از ایران دورتر باشد، قیمت دوچرخه هم بیشتر خواهد بود. طبیعی است که معمولاً خرید دوچرخه از تولید کننده‌های ایرانی برای شما ارزان‌تر از تولید کننده‌های چینی، اروپایی و … است.

راه‌هایی برای خرید دوچرخه ارزان قیمت

 خرید از فروشگاه‌های آنلاین: فروشگاه‌های آنلاین معمولاً قیمت‌های پایین‌تری نسبت به فروشگاه‌های حضوری دارند. فروشگاه آنلاین دوچرخه معمولاً از تخفیف‌های مختلف، باشگاه مشتریان، کدهای تخفیف و … استفاده می‌کند و در روزهای مختلف سال یا در هنگام عوض شدن فصل ممکن است قیمت‌های خود را در لحظه کاهش دهد.

متاسفانه هنوز خرید دوچرخه به صورت آنلاین در کشور ما جا نیفتاده است اما به عنوان راه کار، شما می‌توانید دوچرخه را به صورت فیزیکی در فروشگاه حضوری بررسی کنید و به با قیمت ارزان‌تر، همان دوچرخه را به صورت آنلاین تهیه کنید.

برای بررسی قیمت‌ها و محصولات دوچرخه ایرانی، به لینک خرید دوچرخه از فروشگاه آنلاین پورت لاین مراجعه کنید.

 خرید از فروشگاه‌های تخصصی: فروشگاه‌های تخصصی دوچرخه، معمولاً قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به فروشگاه‌های عمومی دارند. بنابراین می‌توانید با خرید از این فروشگاه‌ها هزینه‌های خود را کاهش دهید.

در نظر داشته باشید که منظور از فروشگاه عمومی، فروشگاه‌های بزرگی است که دوچرخه هم در سبد محصولات خود دارند. اگر به جای خرید از این فروشگاه‌ها، از فروشگاه‌های تخصصی دوچرخه خرید کنید، هم انتخاب‌ها و گزینه‌های بیشتری خواهید داشت و هم قیمت دوچرخه ارزان‌تر به نتیجه می‌رسد.

فروشگاه دوچرخه
کاهش قیمت دوچرخه

خرید دوچرخه دست دوم: دوچرخه دست دوم معمولاً قیمت پایین‌تری نسبت به دوچرخه‌های جدید و نو دارد. بنابراین، می‌توانید با خرید این نوع دوچرخه‌ها هزینه‌های خود را کاهش دهید.

خرید در فصل تخفیف: فروشگاه‌های دوچرخه در فصل‌های خاص، مانند پاییز و زمستان، تخفیف‌های ویژه‌ای را برای دوچرخه‌ها ارائه می‌دهند.

مزایای خرید دوچرخه در زمستان

 خرید از فروشگاه‌های خارجی: در برخی از کشورها، قیمت دوچرخه پایین‌تر است. بنابراین، می‌توانید با خرید از فروشگاه‌های خارجی هزینه‌های خود را کاهش دهید اما باید به هزینه‌های حمل و نقل و گمرک هم توجه کنید.

آیا واقعاً قیمت دوچرخه به قبل بر می‌گردد؟ و کلام آخر

زمانی که قیمت ارز و انواع کالاهای تند مصرف در کشور افزایش می‌یابد، مدت زمانی طول می‌کشد تا تأثیر مستقیم این تورم را روی کالاهای کند مصرف مثل لوازم خانگی، مبلمان، پوشاک و … ببینید.

قیمت دوچرخه هم دقیقاً به همین صورت تغییر می‌کند؛ یعنی اگر قیمت ارز امروز افزایش پیدا کند، ممکن است قیمت دوچرخه‌های عادی، ۳ ماه دیگر گران و همگام با قیمت ارز شود.

با توجه به پیش بینی‌های اقتصاد دانان و متخصصان این حوزه، تورم در سال پیش رو، به هیچ وجه کاهشی نخواهد بود و قیمت ارز به مرور افزایش خواهد یافت. با توجه به زمانی که نیاز است تا قیمت دوچرخه با قیمت ارز افزایشی همگام شود، خرید هر چه سریع‌تر دوچرخه را به شما توصیه می‌کنیم.

با احتمال بسیاری زیادی در سال جاری و سال پیش رو، قیمت دوچرخه همیشه رو به افزایش خواهد بود. در نتیجه، خرید زودهنگام دوچرخه کودک و بزرگ سال از لحاظ اقتصادی به سود شما خواهد بود.

برای بررسی محصولات دوچرخه ایرانی پورت لاین به لینک قیمت دوچرخه مراجعه کنید. در صورتی که می‌خواهید فقط بخشی از مبلغ دوچرخه را پرداخت کنید و دوچرخه خود را به صورت اقساطی بخرید،‌ به صفحه خرید اقساطی دوچرخه پورت لاین مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا