خرید دوچرخه آنلاین بهتر است یا حضوری؟

حدود دو دهه قبل، اینترنت به بخشی از جامعه ایران نفوذ کرد و پای خرید آنلاین را زندگی برخی از مردم باز کرد. این نوع از خرید نوینِ کالا در ابتدا، با فروش لوازم دیجیتالی مثل تلفن همراه شروع شد و آرام‌آرام موج بازار آنلاین، تقریباً تمام کالاها را در بر گرفت اما خرید دوچرخه تا در ایران، چندان بر بستر آنلاین پیش نرفته است و برخی از شما ترجیح داده‌اید تا خرید وچرخه را به صورت حضوری و از نزدیک انجام دهید.

اما در ۵ سال اخیر، برخی از فروشگاه‌ها، قیمت دوچرخه خود را روی وب‌سایت‌های فروش پایین‌تر از قیمت حضوری ارائه کردند تا شما را به عنوان خریدار جذب کنند. در این مطلب از مجله دوچرخه پورت لاین قصد داریم تا شما را با مزایای خرید دوچرخه آنلاین یا حضوری آشنا کنیم و البته که تصمیم نهایی با شماست.

انواع دوچرخه های موجود در جهان

مزایای خرید آنلاین دوچرخه

خرید دوچرخه به صورت آنلاین، آن‌طور که باید در کشور ما فراگیر نشده است. در در کشورهای پیشرفته، خرید دوچرخه از قاره‌های دیگر به صورت آنلاین انجام می‌شود و مشتری تعیین می‌کند که دقیقاً چه رنگ یا نوشته‌ای را روی دوچرخه مورد نظرش طراحی کنند!

در ایران هم فروشگاه‌های آنلاین دوچرخه در سال‌های اخیر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که قطعاً در آینده، پیشرفت‌های چشمگیری خواهند داشت. در ادامه، مزایای خرید آنلاین دوچرخه را بررسی می‌کنیم.

صرفه‌جویی در زمان

طبیعی و بدیهی است که در خرید آنلاین دوچرخه، زمان کم‌تری صرف می‌کنید و در عرض چند کلیک و با صرف حداکثر ۴ دقیقه می‌توانید دوچرخه مورد نظر خود را سفارش دهید. البته برای این که بتوانید در این زمان کوتاه دوچرخه خود را انتخاب کنید، باید اطلاعاتی کلی در مورد قمیت دوچرخه و کاربردهای آن داشته باشید. برای این که در هنگام خرید آنلاین دوچرخه به هیچ مشکلی برخورد نکنید، راهنمای خرید دوچرخه را مطالعه کنید.

ساعت به صورت آنالوگ
بررسی مزایا و معایب خرید آنلاین یا حضور دوچرخه

اگر بخواهید به صورت سنتی و حضوری دوچرخه بخرید، فقط چند برابر این ۴ دقیقه را باید در مسیر رفت و آمد سپری کنید!

خرید آنلاین خیلی ارزان‌تر است!

فروشگاه‌های حضوری فروش دوچرخه، فقط در مواقع خاص سال در فروش‌های فصلی یا برای انبارگردانی و عوامل محدودی روی محصولات خود تخفیف می‌گذارند ولی فروشگاه آنلاین دوچرخه به دلایل مختلف و بدون مناسبت ممکن است کارت تخفیف، کوپن خرید، پیشنهادهای جذاب، جایزه و قرعه کشی‌های مختلف به شما ارائه دهد.

ماهیت خرید آنلاین دوچرخه به این گونه است که فروشگاه برای تعیین قیمت دوچرخه آزادی عمل بیشتری دارد و هزینه را برای شما به خداقل می‌رساند چون هزینه‌های تأمین فروشگاه فیزیکی، کارمندان فروش و … جزو هزینه‌های فروشگاه آنلاین نیست.

تخفیف و جایزه برای خرید
بررسی مزایا و معایب خرید آنلاین یا حضور دوچرخه

پس، در فروش آنلاین، هم قیمت دوچرخه را پایین‌تر از فروشگاه‌های حضوری دریافت می‌کنید و هم ممکن است تخفیف‌های تصادفی، کوپن خرید و … از فروشگاه دریافت کنید.

نیاز نیست تا کودک را داخل ماشین رها کنید!

اگر کودک داشته باشید، کاملاً می دانید که خرید کردمن به همراه کودک و نوزاد بسیار کار سختی است. در ابتدا باید او را راضی کنید که به بیرون از خانه بیاید؛ لباس برایش بپوشید و در بیرون از خانه هم باید دائم نگران رفتارهای کودک باشید تا برای خودش مشکلی ایجاد نکند. به علاوه این که حمل و نقل کودک در کالسکه، خودرو و در آغوش کار بسیار دشواری است.

مادری که دست کودک را گرفته است
بررسی مزایا و معایب خرید آنلاین یا حضور دوچرخه

این نکته را هم در نظر داشته باشید که تنها گذاشتن کودک در خودرو کار بسیار خطرناکی است و در برخی از کشور این کار جرم تلقی می‌شود! پس با خرید دوچرخه از فروشگاه‌های آنلاین می‌توانید از دردسرهای حمل و نقل و نگه داری کودکان در بازارها و فروشگاه‌های حضوری هم دوری کنید.

جنس فروخته شده پس گرفته می‌شود

بر خلاف بسیاری از فروشگاه‌های حضوری که بر این باورند که جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود،‌ فروشگاه‌های آنلاین، معمولاً تا چند روز ضمانت برگشت کالا دارند و از قیمت دوچرخه هم مبلغی کم نمی‌کنند. در این شرایط، اگر دوچرخه شما کوچک‌ترین مشکلی داشته باشد، می‌توانید آن را تعویض کنید یا به طور کامل مرجوع کنید. پس،‌ یکی دیگر از مزیت‌های خرید دوچرخه به صورت آنلاین این است که مرجوع کردن یا تعویض دوچرخه، محدود به نظر یک فروشنده نیست و فروشگاه‌های آنلاین معمولاً در این زمینه انعطاف بیشتری نشان می‌دهند.

خبری از «بفرمایید، چیزی می‌خواستید» نیست

وقتی به انواع فروشگاه‌های حضوری، چه کوچک چه بزرگ مراجعه می‌کنید، معمولاً فروشنده‌هایی به کمک شما می‌آیند و دائماً سؤال‌هایی از شما می‌کنند که تمرکز شما را برای خرید به هم می زند و شاید خرید را برای شما دشوار کند یا حتی شما را معذب کند. البته هستند فروشنده‌هایی که حامی و راهنما باشند و واقعاً در هنگام خرید به شما کمک کنند.

فروشنده در حال کمک کردن
بررسی مزایا و معایب خرید آنلاین یا حضور دوچرخه

اما در اکثر موارد، فروشنده‌های فروشگاه‌های حضوری آموزش ندیده‌اند و فقط سعی دارند تا شما را مجبور به خرید کنند. در خرید آنلاین دوچره،‌شما چنین مشکلی ندارید. می‌توانید صدها بار تصاویر محصولات مورد نظر خود را با دقت بررسی کنید و کسی هم تمرکز شما را بر هم نمی‌زند.

درگیر ترافیک و جمعیت نمی‌شوید

خرید کردن چه برای خودتان، چه برای خانواده فعالیتی دل پذیر و لذت بخش است. این روزها در کشور ما،‌ حتی در شهرستان‌های کوچک هم ترافیک‌های سرسام‌آوری ایجاد می‌شود و در ساعات کاری شما را کلافه می‌کند و مانع از لذت بردن از خرید می‌شود. خرید دوچرخه حضوری در تهران و سایر شهرستان‌ها باعث می‌شود که شما درگیر ترافیک خودروی، انسانی و پیدا کردن جای پارک و پارکینگ شوید و فشار عصبی بسیاری را تحمل کنید.

جمیعت و ترافیک
بررسی مزایا و معایب خرید آنلاین یا حضور دوچرخه

حمل دوچرخه با خودرو برای شما دشوار است

یکی از مشکلاتی که برای خرید دوچرخه به صورت حضوری وجود دارد این است که شما وسایل و باربند مناسب برای حمل دوچرخه با خودرو را ندارید و در نتیجه، ممکن است در فرایند حمل، دوچرخه یا خودروی شما آسیب ببیند یا توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه شوید یا برای خودروهای دیگر حادثه ایجاد کنید.

اگر هم به صورت پیاده برای خرید دوچرخه مراجعه کرده باشید، معمولاً تنها نیستید و همراهی دارید که اجازه نمی‌دهد تا منزل را به وسیله همان دوچرخه طی کنید. اگر هم تنها برای خرید به فروشگاه دوچرخه مراجعه کرده باشید، ممکن است فاصله فروشگاه تا خانه شما بسیار طولانی باشد و امکان دوچرخه سواری برای شما وجود نداشته باشد.

مزایای خرید دوچرخه به صورت حضوری از فروشگاه

با همه موارد ذکر شده در مورد مزایای خرید دوچرخه به صورت آنلاین، ‌برخی از افراد ترجیح می‌دهند که دوچرخه خود را به صورت حضوری خریداری کنند. در ادامه، دلایل این افراد برای انتخاب خرید حضوری را بررسی می‌کنیم:

احساس واقعی محصول را درک می‌کنید

در هنگام خرید دوچرخه به صورت حضوری، می‌توانید جزئیات، رنگ، جنس بدنه و قطعات و سایر جزئیات را از نزدیک ببینید و یا حتی برای امتحان، سوار دوچرخه مورد نظرتان شوید و آن را امتحان کنید تا سواری دوچرخه را بسنجید. البته این امکان برای خرید دوچرخه به صورت آنلاین هم فراهم است. با توجه به تصاویر و اندازه‌های دقیق دوچرخه‌ها روی فروشگاه دوچرخه آنلاین، می‌توانید دوچرخه مورد نظر خود را انتخاب کنید و در صورت وجود مشکل، آن را تعویض یا مرجوع کنید.

سبد تکی فروشگاه بزرگ
بررسی مزایا و معایب خرید آنلاین یا حضور دوچرخه

کمک کارمندان فروشگاه

فروشنده‌های فروشگاه‌های حضوری در بسیاری از موارد به نوع و کیفیت خرید ما کمک می‌کنند و بهترین گزینه خرید را به ما پیشنهاد می‌دهند. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا دوچرخه خود را به صورت حضوری بخرند این است که از سمت کارمند فروشگاه راهنمایی بگیرند و به توصیه‌ها و راهنمایی‌های او عمل کنند.

در فروشگاه‌های دوچرخه آنلاین هم برای این موضوع راه حل ساده وجود دارد که با استفاده از تلفن و پیام متنی به مشاوران می‌توانید با کارشناسان و متخصصان در حوزه دوچرخه سواری ارتباط برقرار کنید تا دوچرخه باکیفیتی را با توجه به خواسته‌های و نیازهایتان تحویل بگیرید.

گاهی از اوقات این کارمند در فروشگاه دوچرخه حضوری به شما کمک می‌کند تا چانه زنی کنید و قیمت دوچرخه را کاهش دهید. این در صورتی است که تخفیف‌ها و پیشنهادهایی که روی فروشگاه‌های آنلاین دوچرخه به شما داده می‌شود به مراتب بیشتر از تخفیف حضوری از کارمند فروشگاه است.

جمع بندی

خرید دوچرخه آنلاین یا به صورت حضوری، هر کدام مزایا و معایب خود را دارد اما در نظر داشته باشید که خرید دوچرخه هم مانند همه کالاها به صورت آنلاین، آسان‌تر و بهتر از خرید حضوری است. اگر به سال‌های پیش نگاه کنید، هیچ کس باور نمی‌کرد که کسی گوشت را به صورت آنلاین، بسته بندی شده و با ارسال فوری تحویل بگیرید اما امروزه بسیاری از شما، خوراک و پوشاکتان را از فروشگاه‌های آنلاین خرید می‌کنید.

فروشگاه دوچرخه پورت لاین امکان خرید شفاف و آنلاین در تمام رنگ‌ها و مدل‌های دوچرخه کودک را برای شما فراهم کرده است تا بدون خارج شدن از خانه و بدون دردسرهای ذکر شده، دوچرخه خود را در سراسر ایران تحویل بگیرید.

 اگر می‌خواهید خرید دوچرخه را به صورت حضوری و سنتی انجام دهید، فروشگاه مرکزی پورت لاین در شهر تهران آماده خدمت رسانی به شماست. برای مشاهده آدرس و اطلاعات تماس فروشگاه حضوری روی فروشگاه دوچرخه حضوری کلیک کنید.

برای مشاهده قیمت دوچرخه به صورت شفاف و دقیق، به پورت‌لاین و فروشگاه آنلاین مراجعه کنید.

 

 


 [D1]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا