قیمت دوچرخه حرفه ای چه قدر است؟

اگر اطلاعات خیلی کمی هم در مورد دوچرخه سواری داشته باشید به خوبی می دانید که این فعالیت جزو ورزش های گران قیمت دنیاست و خرید دوچرخه حرفه ای با هدف ورزش کار بسیار دشواری است.

در این مطلب از مجله دوچرخه، عوامل تاثیر گذار در قیمت دوچرخه را بررسی می کنیم تا تصمیم گیری شما برای انتخاب دوچرخه سواری آسان تر شود. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

البته در نظر داشته باشید که ما در مطالب قبلی به طور دقیق و کامل عوامل تاثیرگذار در قیمت دوچرخه را بررسی کرده ایم اما در این مقاله هم این موارد را به صورت خلاصه برای شما بیان کرده ایم. می توانید از مطلب عوامل تاثیر گذار در قیمت دوچرخه هم استفاده کنید.

نوع کاربری دوچرخه

اگر به مطلب انواع دوچرخه مراجعه و آن را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که کاربری دوچرخه ها بسیار از یکدیگر متفاوت است و این تفاوت ها به راحتی باعث تغییر قیمت دوچرخه می شود و بالا بودن یا پایین بودن قیمت دوچرخه را تعیین می کند.

به عنوان مثال، قیمت یک دوچرخه جاده ای و کورسی همیشه از یک دوچرخه روزمره و شهری گران تر است.

نوع تنه و کیفیت مواد اولیه

اولین عامل تعیین کننده در قیمت دوچرخه های حرفه ای مواد اولیه استفاده شده در ساخت آن است. به عنوان مثال، برای ساخت تنه دوچرخه حرفه ای از فیبر کربن با کیفیت بالا استفاده می‌شود که هزینه ساخت آن بسیار بالاست. دوچرخه حرفه ای باید سبک و مقاوم باشد و سبک ترین جنس از تنه همین فیبر کربن است که تمام کارخانه های تولید کننده دوچرخه از آن استفاده می کنند.

تنه دوچرخه زرد

واضح و بدیهی است که دیگر مواد اولیه ای هم که در ساخت این دوچرخه ها به کار می رود از گران ترین نوع مواد هستند.

پیشنهاد مطالعه: مزایای دوچرخه با تنه فیبر کربنی

دانش و تخصص

عامل بعدی در قیمت دوچرخه حرفه ای طراحی و تولید است. برای ساخت یک دوچرخه حرفه‌ای، به دانش و تجربه بالای طراحان و سازندگان دوچرخه نیاز است و این تجربه در طی چندین سال به دست می آید و هیچ شرکتی از همان ابتدا نمی تواند دوچرخه حرفه ای تولید کند.. استفاده از دانش و تخصص بهترین مهندسان طراح در فرایند تولید دوچرخه باعث می شود هزینه آن تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

محدودیت در تولید

به احتمال زیاد شما هم شنیده اید که قانون عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت کالاها در اقتصاد است؛ یعنی هر چه عرضه یک محصول محدود و کم تر باشد، تقاضای خرید آن بیشتر می شود و قیمتش هم افزایش پیدا می کند.

دوچرخه های حرفه ای به صورت کاملا محدود تولید می شوند نه به صورت انبوه. حتی در گاهی از مواقع، دوچرخه حرفه ای فقط در یک نسخه برای ورزشکار خاصی تولید می شود و این محصول به بازار عرضه نمی شود و در انحصار همان دوچرخه سوار است. دوچرخه‌های حرفه‌ای برای مصارف خاصی مانند مسابقات ساخته می‌شوند و این باعث می شود که تعداد تولید کم باشد و به دنبال آن، قیمت محصول هم گران باشد.

کارخانه دوچرخه با افراد و کارگران چینی

برند و تولید کننده

بیایید این طوری تصور کنیم که اگر شرکت خودرو سازی رنوی فرانسه خودرویی دقیقا مشابه با یک خودرو از کارخانه بنز تولید کند، به احتمال بسیار زیادی، قیمت محصول تولیدی بنز گران تر است. گرچه این دو خودرو از امکانات کاملا یکسانی استفاده می کنند و چه بسا که حتی محصول پژو کیفیت بیشتری هم داشته باشد.

اما در بسیاری از مواقع، سابقه و تجربه شرکت بنز است که قیمت خودرو را افزایش می دهد. در تولید دوچرخه حرفه ای هم موضوع به همین شکل است. وقتی که بهترین تولید کننده های دوچرخه در دنیا به طراحی و ساخت محصولی حرفه ای دست می زنند، بدیهی است که قیمت محصول در مقایسه با محصولات برندهای کم‌ترشناخته شده بسیار بیشتر است چون برند و شرکت باسابقه، قبلا کیفیت محصولاتش را به کل دنیا ثابت کرده است.

قیمت دوچرخه حرفه ای در ایران

حالا با در نظر گرفتن عوامل بالا می خواهیم قیمت دوچرخه های حرفه ای را به صورت حدودی به شما ارائه کنیم. در حال حاضر یعنی شهریور ۱۴۰۲ یا سال ۲۰۲۳، می توان گفت که قیمت دوچرخه حرفه ای در اکثر مواقع بیش از ۷۰ میلیون تومان است. یعنی دوچرخه هایی که قیمت کم تری از این مبلغ دارند، به احتمال بسیار زیادی از جمله محصولات و دوچرخه های معمولی و میان رده به حساب می آیند نه محصولات مسابقه ای و حرفه ای.

شاید بپرسید که بالا ترین قیمت دوچرخه حرفه چه قدر است؟ در این موقعیت پاسخ ما این است که هیچ سقفی برای این مورد تعیین نشده است. دوچرخه های حرفه ای با توجه به عوامل مختلف می توانند حتی با قیمت های چند صد میلیون تومانی هم به فروش برسند.

 پس قیمت انواع دوچرخه حرفه ای به عبارتی از ۱۰۰۰ دلار شروع می شود و حرفه ای بودن و مسابقه ای بودن یک دوچرخه با قیمتی کم تر از این، تقریبا امکان پذیر نیست.

علاوه بر گران بودن این دوچرخه ها، لوازم جانبی و ایمنی این ورزش هم بسیار گران قیمت است. در واقع، جمع قیمت لوازم و تجهیزات جانبی این ورزش با قیمت دوچرخه شما یکی است. یعنی باید بدانید که لوازم ایمنی مورد نیاز شما در حدود قیمت خود دوچرخه برای شما تمام می شود.

دوچرخه نقره ای با طوقه نارنجی

جمع بندی

حالا که قیمت حدودی دوچرخه حرفه ای را می دانید، بهتر می توانید برای وارد شدن به ورزش دوچرخه سواری تصمیم بگیرید. با توجه به تورم در کشور ما، بالا بودن ارزش محصولات حرفه ای ورزشی از بسیاری از کشور های دنیا هم بیشتر است این موضوع خرید دوچرخه را دشوارتر می کند.

پس، توصیه ما این است که اگر درآمد و سرمایه زیادی ندارید و نمی توانید هزینه های خرید دوچرخه و لوازم جانبی و از همه مهم تر هزینه استهلاک دوچرخه خود را بدهید، بهتر است به ورزش های دیگر فکر کنید و ورزشی را انتخاب کنید که هزینه های اولیه و ثانویه کم تری داشته باشد.

اگر هم زمانی تصمیمتان بر این شد که دوچرخه ارزان قیمت بخرید و خرید دوچرخه حرفه ای را ترجیح ندادید، توصیه می کنیم که به فروشگاه آنلاین پورت لاین هم سری بزنید. محصولات پورت لاین به طور کامل در ایران تولید می شود و همین موضوع باعث می شود که قیمت دوچرخه های پورت لاین تقریبا ارزان ترین محصولات موجود در بازار ایران باشد که کیفیت خوبی هم دارد. برای بررسی مشخصات و قیمت به صفحه خرید دوچرخه مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا