بهترین زمان برای خرید دوچرخه چه موقع است؟

بسیاری از کالاها و محصولات، به صورت فصلی خرید و فروش می‌شوند. خرید دوچرخه به صورت آنلاین یا حضوری هم زمان و مکان خاصی دارد تا بهترین قیمت دوچرخه را بیابید و بهترین گزینه را برای انتخاب داشته باشید.

در این مطلب از مجله دوچرخه پورت لاین در مورد بهترین زمان برای خرید دوچرخه و انواع روش‌ها و مکان‌های خرید را می‌خوانید تا قیمت دوچرخه را در ماه‌های مختلف سال بشناسید و نتیجه بهتری از خرید خود بگیرید.

کدام فصل برای خرید دوچرخه مناسب است؟

زمانی که در اواسط بهار، هوا رو به گرم شدن می‌رود، همه کودکان، نوجوانان و بزرگ سالان هوای دوچرخه سواری به سرشان می زند و دوچرخه‌های خود را از انباری بیرون می‌کشند یا کسانی که دوچرخه ندارند، به فکر خرید دوچرخه می افتند.

بهترین زمان برای خرید دوچرخه
best time for buy a bicycle

همین هجوم یک‌باره افراد برای خرید، قیمت دوچرخه را تا چند درصد افزایش می‌دهد و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ در فصل بهار و تابستان، هیچ تخفیفی هم روی محصولات خود نمی‌زنند چون هستند افراد بسیاری که محصولشان را بخرند.

اگر دقت کرده باشید، در اولین روزهایی که هوا به گرمی میل می‌کند، تمام خیابان‌ها، پارک‌ها و محل‌های تفریحی و گردشگری مملو از دوچرخه سواران است. این دوچرخه سواران در رده‌های سنی مختلف، با اهداف متفاوت و با انواع دوچرخه به صورت گروهی یا انفرادی دوچرخه سواری می‌کنند.

همین دوچرخه سواری گروهی و انفرادی مردم در خیابان‌ها و پارک‌ها باعث می‌شود تا بسیاری از افرادی که دوچرخه ندارند، با دیدن این صحنه‌ها، به فکر دوچرخه سواری در هوای بهاری و طبیعت سرسبز بیفتند و به دنبال خرید دوچرخه بروند. در بهار و تابستان، تقاضا و نیاز به دوچرخه بسیار افزایش می‌یابد و این موضوع باعث می‌شود تا قیمت دوچرخه از حد عادی کمی بیشتر هم بشود.

پس، بهترین فصل و زمان برای خرید دوچرخه، از اوایل پاییز تا پیش از عید نوروز است. در این فصل ممکن است تعداد و تنوع برخی دوچرخه‌های خارجی و حرفه‌ای در بازار کاهش یابد ولی نکته مثبت خرید در فصل سرما این است که قیمت دوچرخه برای شما معقول‌تر از مواقع دیگر سال تمام می‌شود.

از کجا دوچرخه بخرم؟

مانند بسیاری از کالاها، مواد غذایی و محصولات، خرید دوچرخه هم از فروشگاه‌های دست اول و بزرگ‌تر، برای شما ارزان‌تر تمام می‌شود. به طور خلاصه، قیمت دوچرخه در فروشگاه‌های مرکزی آنلاین و حضوری، نمایندگی‌ها و شرکت‌های تولیدی، به مراتب کم‌تر از فروشگاه‌های کوچک و محلی هست.

فروشگاه‌های بزرگ و نمایندگی‌ها به دلیل انبارگردانی و تغییر فاز تولیدی، در مواقع مختلف سال ممکن است تخفیف‌های کاربردی و به صرفه روی قیمت دوچرخه بزنند.

بهترین زمان برای خرید دوچرخه
best time for buy a bicycle

یکی دیگر از مشخصه‌های فروشگاه‌های معتبر، تک‌محصول بودن فروشگاه دوچرخه است؛ یعنی فروشگاهی که دوچرخه‌های مختلفی از برندهای متنوع و انواع مدل می‌فروشد، توانایی تمرکز بر یک محصول مشخص را ندارد.

فروشگاه‌های دوچرخه تک برندیف تمام مدل‌های یک کارخانه، تمام رنگ‌ها و سایزهای آن را به فروش می‌گذارند و دست شما برای انتخاب بازتر است.

از گارانتی و ضمانت دوچرخه هم غافل نشوید! دوچرخه‌های وارداتی به دلیل تحریم‌ها، معمولاً ضمانت خاصی ندارند و هر گونه خرابی یا شکستگی تنه بر عهده خود خریدار است ولی محصولات داخلی یا معتبر، ضمانت نامه دارند و خیال شما برای خرید دوچرخه راحت‌تر است.

جمع‌بندی

با توجه به موارد ذکر شده در مورد زمان خرید دوچرخه و فروشگاه معتبر دوچرخه، این روزهای سال که هوا به سردی می‌رود، بهترین زمان برای خرید است. نگران استفاده نشدن دوچرخه در روزهای سرد هم نباشید. با رعایت یک سری نکات ایمنی، در روزهایی که بارش باران یا برف در معابر وجود نداشته باشد، می‌توانید به راحتی از دوچرخه برای حمل و نقل استفاده کنید.

پورت لاین تولید‌کننده دوچرخه‌های داخلی در ایران است که پس از حضور در بازار، جایگاه خاصی در دید خانواده‌ها و سبد خرید شما باز کرده است و سالانه بسیاری از افراد، دوچرخه‌های پورت لاین را خریداری می‌کنند و از رکاب زدن کودکان خود با این دوچرخه‌ها لذت می‌برند.

برای اطلاع از قیمت دوچرخه کودک و خرید آنلاین، به فروشگاه پورت لاین مراجعه کنید. روی تصویر زیر کلیک کنید.

لیست محصولات دوچرخه های پورت لاین
فروشگاه دوچرخه پورت‌لاین

برای خرید حضوری از این فروشگاه هم می‌توانید به آدرس زیر در شهر تهران مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا