مزایای خرید دوچرخه برای دانش‌آموزان | ارزان‌ترین سرویس مدرسه

اگر فرزندی دارید که به مدرسه می‌رود و نگرانی رفت و آمد و حمل و نقلش را دارید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که به خرید دوچرخه هم فکر کنید. هرگز این تصور را نداشته باشید که دوچرخه فقط برای بازی و تفریح کودک شماست. هدف از خرید دوچرخه بچگانه در بسیاری از کشور‌های پیشرفته با هدف حمل و نقل کودک و نوجوان انجام می‌شود.

به دلایل مختلف در کشور‌های غربی، دانش‌آموزان را با دوچرخه به مدرسه می‌فرستند و این روش را ارزان‌ترین سرویس مدرسه می‌دانند. اگر به دنبال ارزان‌ترین سرویس مدرسه برای کودکتان می‌گردید یا برای دوچرخه سواری کودکتان در مسیر مدرسه نگرانی‌هایی دارید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

خرید دوچرخه برای رفتن به مدرسه چه شروطی دارد؟

خرید دوچرخه برای دانش‌آموزان و فرستادن آن‌ها با دوچرخه به مدرسه می‌تواند یک تجربه مفید و سالم باشد، اما تا زمانی که ایمنی کامل و تعهد به قوانین حفظ شود. در ادامه، شروط لازم برای خرید دوچرخه برای دانش‌آموزان را می‌خوانید:

کودک در وسط خیابان با دوچرخه

بالای ۹ سال باشد

متخصصان می‌گویند که بهترین سن برای استفاده از دوچرخه به عنوان سرویس مدرسه پس از ۹ سالگی است. کودک پیش از ۹ سالگی یا کلاس سوم، توانایی فیزیکی و ذهنی مقابله با بحران‌های دوچرخه سوار را ندارد و در موقعیت‌های خطرناک ممکن است آسیب ببیند. پس اگر کودک شما بیشتر از ۹ سال سن دارد، با رعایت شروط بعدی، با خیال راحت او را به مدرسه بفرستید.

 تسلط کامل دانش‌آموز به دوچرخه

 کودک باید دوچرخه‌سواری را به صورت حرفه‌ای آموخته باشد و بتواند به خوبی دوچرخه را کنترل کند. این کنترل شامل توانایی ترمز گرفتن، توقف کامل، حرکت کردن، خم کردن، تغییر مسیر و توقف اضطراری است. برای آموزش دوچرخه سواری به کودک از مطلب زیر استفاده کنید که بهترین آموزشی است که در اینترنت به زبان فارسی وجود دارد:

بهترین روش آموزش دوچرخه سواری به کودک

کودک قوانین راهنمایی و رانندگی را بداند

 دانش‌آموز شما باید قوانین راهنمایی و رانندگی را برای دوچرخه‌سواران بلد باشد و آن‌ها را رعایت کند. این قوانین شامل رعایت قوانین چراغ‌های راهنمایی، تابلو‌های ترافیکی و قوانین حق تقدم می‌شود. یعنی کودک شما باید به طور کامل بداند که در مواقع بحرانی چه واکنش نشان دهد و چگونه دوچرخه سواری کند که از تصادف و خطر دور بماند. مثلا کودک باید بداند که دوچرخه سوار باید تا حد ممکن در سمت راست حرکت کند و فاصله‌اش را رانندگان عبوری حفظ کند.

مراقبت از دوچرخه را بلد باشد

 دانش‌آموز باید بداند چگونه از دوچرخه‌اش مراقبت کند. این شامل بررسی دنده و تایر‌ها، سیستم ترمز، و تضمین عملکرد صحیح دوچرخه می‌شود. برای آموزش تعمیر و نگه‌داری صحیح از دوچرخه، مطلب زیر را به کودک و دانش آموزتان بدهید:

بهترین روش نگه‌داری دوچرخه

استفاده از وسایل ایمنی

کودک شما باید وسایل ایمنی دوچرخه را در اختیار داشته باشد و بداند که استفاده از آن‌ها ضروری است؛ یعنی زمانی می‌توانید کودک را با دوچرخه به مدرسه بفرستید که مطمئن باشید همیشه از کلاه دوچرخه سواری‌اش استفاده می‌کند.

پارکینگ دوچرخه مدرسه
این یک پارکنیگ دوچرخه در یک مدرسه اروپایی است!

مسیر مدرسه تا خانه ایمن باشد

 مسیری که دانش‌آموز از خانه به مدرسه طی می‌کند باید کوتاه و ایمن باشد. اطمینان حاصل کنید که او به گذر از اتوبان‌ها و مکان‌های خطرناک نیاز نداشته باشد.

6. مشاوره با والدین: والدین باید در مورد تصمیم به استفاده از دوچرخه تا مدرسه با دانش‌آموزان خود مشورت کنند و موارد ایمنی را بررسی کنند.

دوچرخه را در روز‌های برفی کنار بگذارد

دانش‌آموز شما باید بداند که روز‌های برفی، بارانی، توفانی و… شرایط مناسبی برای دوچرخه سواری نیست. هوای خیلی سرد هم برای دوچرخه سواری کودکان و نوجوانان مناسب نیست. پس باید به او بگویید که در روز‌هایی که شرایط جوی مساعد نیست، نباید از دوچرخه استفاده کند.

چرا برای دانش آموزمان دوچرخه بخریم؟

خرید دوچرخه برای دانش‌آموزان به عنوان یک وسیله حمل و نقل به مدرسه مزایای بسیاری دارد. در ادامه، به برخی از مزایای مهم اشاره می‌کنیم:

چند کودک مدرسه ای با دوچرخه
استفاده از کلاه دوچرخه سواری در کشورهای پیشرفته جا افتاده است

ارزان‌ترین سرویس مدرسه

دوچرخه یکی از ارزان‌ترین وسایل حمل و نقل است. بدون هزینه‌های سوخت و نیاز به تعمیرات مکرر. اگر کودک یا نوجوان شما از ۹ سالگی عبور کرده است، دوچرخه می‌تواند بهترین و ارزان‌ترین سرویس مدرسه او باشد. سرویس مدرسه حداقل ماهانه ۱ میلیون تومان هزینه دارد اما دوچرخه فقط یک بار هزینه دارد و آن هم هزینه اولیه برای خرید دوچرخه است.

فرار از ترافیک

 دوچرخه به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا از ترافیک شلوغ فرار کنند و به راحتی به مدرسه بروند. زمانی که دانش‌آموز شما با دوچرخه به مدرسه می‌رود، دیگر نیازی نیست تا زودتر از خواب بیدار شود تا در سرویس مدرسه، ساعت‌ها در ترافیک اولیه صبح باشد. کودک شما به راحتی از خیابان‌ها و کوچه‌های خلوت به مدرسه خودش می‌رسد.

افزایش تناسب اندام

 دوچرخه‌سواری به دانش‌آموزان فرصتی را برای ترکیب ورزش و حمل و نقل فراهم می‌کند. این فعالیت به تقویت قلب و عضلات کمک می‌کند و به افزایش تناسب اندام کمک می‌کند.

در روزگاری که گوشی موبایل و رایانه باعث شده است که کودکان ما از هر زمان دیگری کمتر تحرک داشته باشند، استفاده از دوچرخه به عنوان سرویس مدرسه باعث می‌شود که کودک شما به صورت اجباری روزانه ورزش کند. مطلب زیر را از دست ندهید:

مزایای دوچرخه سواری برای کودکان

حفظ محیط زیست

 دوچرخه یک وسیله حمل و نقل پایدار و زیست‌بومی است که به کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و محافظت از محیط زیست کمک می‌کند. اگر هر پدر و مادری که شرایطش را دارد، دانش‌آموز خود را با دوچرخه به مدرسه برساند، آلودگی هوا در شهر‌های بزرگ تا حد زیادی کم می‌شود.

آموزش استقلال و جدا شدن از خانواده

 دوچرخه به دانش‌آموزان احساس استقلال و مسئولیت می‌دهد. آن‌ها مسئولیت مراقبت از دوچرخه و رعایت قوانین راهنمایی رانندگی را تجربه می‌کنند و متوجه می‌شوند که طعم استقلال و تصمیم‌گیری چگونه است.

پیدا کردن دوست در مسیر

 دوچرخه‌سواری به دانش‌آموزان فرصتی برای ترکیب با دوستانشان و ایجاد ارتباط‌های اجتماعی فراهم می‌کند. آن‌ها می‌توانند با دوستان خود به مدرسه بروند؛ یعنی کودک شما یاد می‌گیرد که باید اجتماعی تشکیل دهد یا در اجتماعی شرکت کند که در آن، همه با دوچرخه به مدرسه می‌آیند. استفاده از دوچرخه برای رفتن به مدرسه و هم‌مسیر بودن کودکان به نقطه اشتراکی تبدیل می‌شود که کودک و دانش‌آموز شما دوست‌های خوبی پیدا کند.

کودک به ورزش کردن تشویق می‌شود

 دوچرخه‌سواری به دانش‌آموزان انگیزه می‌دهد تا به مدت طولانی فعالیت جسمانی داشته باشند که برای سلامتی مثبت است. به طور کلی، مهم‌ترین مرحله از ورزش کردن، شروع آن است. کسی که کلا تحرکی ندارد و ورزش نمی‌کند را نمی‌توانید به راحتی به ورزش کردن وادار کنید اما کودکی که روزانه برای رفتن به مدرسه از دوچرخه استفاده می‌کند، حالا به راحتی می‌تواند در اوقات فراغتش به فعالیت‌های ورزشی دیگر هم فکر کند.

نیازی نیست تا او را برسانید

اکثر کودکان یا با سرویس ماهانه به مدرسه می‌آیند یا از شما می‌خواند که به عنوان پدر و مادر او را به مدرسه برسانید. دوچرخه که ارزان‌ترین سرویس مدرسه است، باعث می‌شود که کودک شما برای رفتن به مدرسه نیازی به شما نداشته باشد و وقت شما هم آزاد‌تر باشد.

آماده شدن برای روز

زمانی که دانش‌آموز از خواب بیدار می‌شود، باید فعالیت‌های جسمانی نرم و کششی انجام دهد تا خون‌رسانی به عضله‌های مختلف بدن او انجام شود و بدن و مغزش از حالت خواب و استراحت خارج شود. وقتی که دانش‌آموز برای رفتن به مدرسه از دوچرخه استفاده می‌کند، به طور کامل با رکاب زدن برای آغاز روز و یادگیری آماده می‌شود و با بدنی سرحال و روحیه‌ای با نشاط به مدرسه می‌شود.

چندین بچه مدرسه ای در حال دوچرخه سواری
رفتن دانش آموز به مدرسه با استفاده از دوچرخه، نشانه‌ای از پیشرفت ماست.

در آخر

خرید دوچرخه کودک برای فرستادن او به مدرسه، شروط خاصی دارد و کودک و نوجوان شما باید به ۹ سالگی رسیده باشد و توانایی استفاده از دوچرخه را هم داشته باشد. زمانی که از این شروط اطمینان حاصل کردید، برای خرید دوچرخه کودک معطل نکنید. همان طور که دیدید، دوچرخه ارزان‌ترین سرویس مدرسه است که مزایای بسیاری برای فرزند شما دارد. اگر فرزند دانش‌آموزی دارید، همین الان برای خرید دوچرخه کودک یا نوجوان اقدام کنید و توصیه ما این است که ارزان‌ترین دوچرخه ایران را هم تهیه کنید.

پورت لاین یک تولید‌کننده دوچرخه در ایران است که به دلیل ایرانی بودن، ارزان‌ترین دوچرخه‌های بازار را تولید می‌کند و محصولات پورت لاین در عین ارزان بودن، کیفیت بیشتری از دوچرخه‌های چینی دارد. برای بررسی مدل‌های دوچرخه دخترانه و پسرانه مختلف مناسب برای کودکان و نوجوانان شما، از صفحه خرید دوچرخه ارزان قیمت استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا