اقدامات لازم پس از تصادف با دوچرخه

هر تفریحی دو جنبه لذت و خطر را هم‌زمان با هم دارد. دوچرخه‌سواری  به سلامت جسم و روان شما کمک می‌کند اما تصادف با دوچرخه نیز مانند هر تفریح دیگری یک روی خطر و آسیب دارد.

تصور کنید هنگام دوچرخه سواری حادثه‌ای مانند تصادف با وسیله حمل و نقل دیگری برای شما رخ دهد. واکنش شما در چنین وضعیتی چه خواهد بود؟ مکان حادثه را ترک می‌کنید؟ فرد روبه رو را مقصر می‌دانید و شروع به دعوا می‌کنید؟

بیشترین پرخاشگری‌ها و دعواهای خیابانی معولا پس از تصادف روی می‌دهد. اما در اغلب موارد بروز چنین واکنش‌هایی کمکی به حل شرایط پیش آمده نمی‌کند. در ادامه قصد داریم با اقدامات لازم پس از تصادف با دوچرخه آشنا شویم.

آسیب‌های ناشی از تصادف با دوچرخه

تصادف با دوچرخه مانند هر وسیله نقلیه دیگری می‌تواند با آسیب‌های جسمی و روحی مختلفی همراه باشد. خطرناک‌ترین ضربات ناشی از تصادف با دوچرخه،ضربات وارد شده به سر است.

پیچ خوردگی ساق پا نیز از جمله پرتکرارترین آسیب‌های ناشی از تصادف با دوچرخه است. به غیر از آسیب‌های جسمی ناشی از تصادف با دوچرخه،‌ بروز چنین حادثه‌ای می‌تواند با آسیب‌های روحی نیز همراه باشد. بروز اختلال اضطراب پس از سانحه از جمله آسیب‌های روحی ناشی از بروز تصادف با دوچرخه است.

ضرر و زیان‌های مادی پس از سانحه نیز از جمله آسیب‌های ناشی از تصادف با دوچرخه برشمرده می‌شوند. هزینه‌های درمان پس از جراحت‌های جسمی، هزینه‌های تعمیرات دوچرخه از این قبیل آسیب‌ها هستند. از هریک از آسیب‌های یادشده تا حدی می‌توان پیشگیری کرد.

چگونه از تصادف با دوچرخه پیشگیری کنیم؟

آسیب‌های جسمی و روحی ناشی از تصادف با دوچرخه گاهی آنقدر جدی است که تمام ابعاد زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین به‌کارگرفتن راه‌های پیشگیری از تصادف با دوچرخه برای حفظ سلامت شما بسیار مهم است.

استفاده از کلاه ایمنی دوچرخه سواری، آسیب‌های وارد شده به سر هنگام بروز تصادف را تا ۸۵ درصد کاهش می‌دهند. بنابراین استفاده از کلاه ایمنی هنگام دوچرخه‌سواری را جدی بگیرید. اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات دوچرخه به درستی کار می‌کنند. با این کار از بروز تصادفاتی که به دلیل مشکلات فنی دوچرخه رخ می‌دهند، جلوگیری می‌کنید.

تنظیم بودن باد لاستیک‌ها، سالم بودن دنده و ترمز و ارتفاع مناسب صندلی از جمله مواردی هستند که قبل از شروع دوچرخه سواری باید چک شوند. رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و رعایت فاصله کافی هنگام حرکت با سایر وسایل نقلیه از جمله راه‌های پیشگیری از تصادف با دوچرخه است.

اقدامات لازم پس از تصادف با دوچرخه

پیشگیری از بروز تصادف و دقت هنگام راندن هر وسیله نقلیه‌ای حوادث ناشی از تصادف را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. اما گاهی حادثه خبر نمی‌کند و انجام برخی از اقدامات پس ازتصادف با دوچرخه آسیب‌ها و هزینه‌های ناشی از تصادف را کاهش می‌دهند.

حفظ آرامش اولین مرحله از اقدامات پس از تصادف با دوچرخه است. پس از آن از سالم بودن خود اطمینان حاصل کنید. حتی اگر متوجه آسیب جدی نشده‌اید،‌ راننده را در محل نگهداشته و با پلیس تماس بگیرید. در صورت بروز آسیب جسسمی و یا احساس درد با اورژانس تماس بگیرید.

اطلاعات شخص مقابل را دریافت کرده و از محل حادثه عکس تهیه کنید. اگر پس از تصادف راننده مقابل محل حادثه را ترک کرد سعی کنید شماره پلاک یا رنگ و مدل وسیله نقلیه را به خاطر بسپارید. تا رسیدن پلیس به محل حادثه صبوری کرده و از دعوا و پرخاش با طرف مقابل خودداری کنید.

پس از تصادف از سالم بودن قطعات دوچرخه اطمینان حاصل کنید. و اگر دوچرخه دچار آسیبی شده قبل از تعمیرات اساسی، برای پیشگیری از بروز حادثه مجدد از سوارشدن و حرکت با آن خودداری کنید.

جمع‌بندی

دوچرخه سوار حرفه‌ای باشید یا مبتدی، حادثه تصادف با دوچرخه گاهی تبدیل به امری غیر قابل اجتناب می‌شود. آگاهی از حقوق دوچرخه‌سوار و قوانین راهنمایی رانندگی، خرید دوچرخه مناسب و تعمیر به موقع آن، رعایت موارد ایمنی از جمله تهیه و استفاده از کلاه ایمنی هنگام دوچرخه‌سواری از جمله راه‌های پیشگیری از بروز حادثه هنگام دوچرخه سواری است.

اقداماتی که پس از تصادف باید انجام دهید شامل حفظ آرامش،‌ تماس با پلیس و اورژانس و نگهداشتن طرف مقابل در محل حادثه است. توجه داشته باشید که در همان لحظات ابتدایی تصادف به دلیل افزایش آدرنالین، ممکن است متوجه بروز درد یا آسیب جدی نشوید. بنابراین پیشنهاد می‌شود پس از تصادف صبور باشید و تا زمان رسیدن پلیس محل حادثه را ترک نکنید.

از مهم‌ترین اهداف پورت لاین کسب رضایت مشتری است و بدین منظور تمامی دوچرخه‌های پورت‌لاین با یک سال ضمانت و خدمات پس از فروش به بازار عرضه می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مدل‌ها و استعلام قیمت‌ها به فروشگاه آنلاین پورت‌لاین مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا