خرید دوچرخه برای کودک 7 ساله، راهنمای صفر تا صد

اگر می‌خواهید کودکی و اوقات فراغت شیرین و به یادماندنی برای کودکتان فراهم کنید، حتماً خرید دوچرخه را فهرست کارها و برنامه‌هایتان قرار دهید. شما قطعاً حق دارید که نگرانی‌های متفاوتی از بابت خرید دوچرخه برای کودک 7 ساله داشته باشید اما این نگرانی‌ها نباید به نخریدن دوچرخه برای فرزندتان ختم شود.

اگر مطلب مزایای دوچرخه سواری را مطالعه کنید، به راحتی قانع می‌شوید که خرید دوچرخه برای کودک 7 ساله، به راحتی و با هزینه کم می‌تواند او را به سمت سبک زندگی سالم و به دور از اعتیاد و بی تحرکی سوق دهد.

یعنی تنها با خرید دوچرخه کودک هزینه اقتصادی کم و صرف زمانی معقول می‌توانید آینده کودکتان را بهبود دهید و از طرفی، رابطه خودتان را با او افزایش دهید.

در واقع، خرید دوچرخه برای کودک 7 ساله شما بهانه‌ای می‌شود تا در هنگام بازی کودک، در کنار او حضور داشته باشید، با او صحبت کنید و زمان اوقات بسیار مرغوبی را در کنار کودکتان تجربه کنید.

در این مطلب از مجله دوچرخه در مورد انواع نگرانی‌های احتمالی شما در فرایند خرید دوچرخه بچگانه، مطالب مفیدی را می‌خوانید و در نهایت، با خواندن نکاتی مهم، آموزش می‌بینید که چگونه دوچرخه مناسبی را انتخاب کنید. در ادامه، به سؤال‌ها و نگرانی‌های شما پاسخ داده شده است:

پسر بچه در حال هل دادن دوچرخه پسرانه

نگرانم که دوچرخه سریع کوچک شود

یکی از بهترین تصمیماتی که می‌توانید برای سلامت جسمی و روانی کودک ۷ ساله‌تان بگیرید، خرید دوچرخه برای اوست. سن ۷ سالگی، زمان مناسبی برای آموزش دوچرخه سواری به کودک شماست و خرید دوچرخه برای او می‌تواند از این نظر بسیار مفید باشد.

اما اگر نگرانید که دوچرخه سریعاً برای کودک کوچک شود یا اطلاعاتی در مورد انتخاب سایز دوچرخه ندارید، با خواندن این مطلب، پاسخ سوالاتتان را می‌گیرید.

نگرانی شما از تورم و افزایش قیمت دوچرخه در کشور به‌جا است اما در صورتی که توان خرید دوچرخه برای کودک 7 ساله‌تان را دارید، این ترس نباید به شما مشکلات بیشتری اضافه کند.

 به مزایای خرید دوچرخه برای کودک توجه کنید تا شما را در این تصمیم یاری دهد.

در نظر داشته باشید که کودک شما همچنان در حال رشد است و تمامی لوازم و وسایلی که برای او تهیه می‌کنید، به سرعت برای او کوچک می‌شود. اما آیا می‌توانید با همین بهانه، از خرید همه‌ لوازم برای کودکتان خودداری کنید؟

خرید دوچرخه برای کودک هفت ساله باعث می‌شود که علاقه کودک به خانواده بیشتر شود و خاطرات خوبی از این سن در ذهن او ثبت شود. این خرید به کودک شما نشان می‌دهد که به او اهمیت می‌دهید و از او مراقبت می‌کنید.

بنابراین، بهتر است که به جای نگرانی از افزایش قیمت دوچرخه و کوچک شدن سریع آن، به مزایای خرید دوچرخه برای کودک 7 ساله توجه کنید و این خرید را با فرهنگ ورزشی خانواده‌تان همراه کنید.

نگرانم که با دوچرخه زمین بخورد

بسیار خوب است که شما به اهمیت رها کردن و استقلال کودک در زمان درست و به موقع توجه می‌کنید. این موضوع به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند و با مشکلات زندگی بهتر کنار بیایند. این کار به کودکان اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد و آن‌ها را به خودآگاهی و خیال‌راحتی در مواجهه با چالش‌های زندگی تشویق می‌کند.

در مورد خرید دوچرخه هم، بسیار خوب است که شما به عنوان پدر و مادر، با رعایت پروتکل‌های ایمنی، به کودک خود اجازه دهید تا این تجربه را داشته باشد. در این راستا، آموزش دادن نکات ایمنی به کودکان و استفاده از وسایل حفاظتی، مانند کلاه، دستکش و پوشیدن لباس‌های محافظ بسیار مهم است.

در نهایت، مهم است که به کودک خود اعتماد داشته باشید و به او فرصت دهید تا تجربه‌های جدیدی را کسب کند. اما در عین حال، به عنوان پدر و مادر، باید مراقبت کنید که کودکتان در فضای ایمن و با رعایت نکات ایمنی، این تجربه را داشته باشد.

تصویر از تصادف دوچرخه آبی با خودرو روی آسفالت

کودک در آپارتمان که فضای بازی ندارد!

با توجه به محدودیت‌های فضایی در شهرهای بزرگ، برای یافتن فضای مناسب برای دوچرخه سواری کودکان می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید.

از جمله این روش‌ها، پیدا کردن کوچه‌های خلوت در اطراف خانه است که به عنوان فضایی امن و مناسب برای دوچرخه سواری کودکان مورد استفاده قرار گیرد. بهتر است به دنبال پارک‌ها، مسیرهای دوچرخه سواری و محل‌های دیگری باشید که برای دوچرخه سواری کودکان مناسب هستند.

در هر صورت، این مسئله نباید جلوی خرید دوچرخه برای کودکان را بگیرد. به عنوان پدر یا مادر، می‌توانید کودک خود را به فضاهای مناسب برای دوچرخه سواری ببرید و در کنار او حضور داشته باشید تا از او مراقبت کنید و با او خاطره بسازید.

این فعالیت می‌تواند به کودکان اعتماد به نفس بیشتری بدهد و آن‌ها را به فعالیت‌های بیشتری در فضای باز تشویق کند.

دوچرخه کودک ۷ ساله را چگونه انتخاب کنم؟

در هنگام خرید دوچرخه برای کودک 7 ساله، ممکن است سؤالات زیادی در مورد نحوه انتخاب و جزئیات دوچرخه برای شما پیش بیاید. در ادامه، نکات مهمی و کلیدی برای انتخاب دوچرخه مناسب برای کودک ۷ ساله را پیدا می‌کنید. مطالعه و رعایت کردن این موارد، به طور کامل برای انتخاب دوچرخه کافی است.

انتخاب سایز دوچرخه

از مهم‌ترین چالش‌های شما برای خرید دوچرخه کودک این است که سایز مناسب برای کودکتان را نمی‌دانید و ممکن است با خرید سایز بزرگ‌تر یا کوچک‌تر، آسیب‌های جسمی برای او ایجاد کنید.

 انواع دوچرخه در دنیا از لحاظ سایز چرخ ها و تنه با هم تفاوت دارند و همین دو مورد باعث کوچک و بزرگ شدن دوچرخه‌ها می‌شود. در دوچرخه کودک، سایز تنه چندان مطرح نیست و معمولاً برای خرید دوچرخه کودک، بهتر است به سایز کلی یا سایز چرخ های دوچرخه توجه کنید.

نکته مهم: به هیچ عنوان سن کودک را معیار انتخاب سایز دوچرخه در نظر نگیرید. بهترین و تنها راه برای انتخاب سایز مناسب دوچرخه این است که قد کودکتان را به طور دقیق اندازه بگیرید و سپس از روی جدول‌های کارخانه تولید کننده دوچرخه، سایز درست را انتخاب کنید.

کودک با دوچرخه پسرانه آبی زیبا

هنگامی که قد کودک را با متر یا ابزار دیگری اندازه گرفتید، به مطلب راهنمای انتخاب سایز دوچرخه مراجعه کنید. با مطالعه این مطلب، به سرعت و به آسانی، بهترین سایز دوچرخه را برای کودک ۷ ساله خود انتخاب می‌کنید.

توجه: دلیل این که هشدار می‌دهیم که انتخاب سایز دوچرخه را سن بچه واگذار نکنید این است که کودکان در سن یکسان، ابعاد جسمانی مختلفی دارند که ژنتیک، تغذیه، جنسیت و … در این موضوع تأثیر دارد. بنابراین، طبیعی است که کودکان ۷ ساله، از لحاظ قد با یکدیگر بسیار متفاوت باشند.

سبک بودن دوچرخه

در گذشته و زمان کودکی ما، نظر پدر و مادرمان این بود که دوچرخه هر چه سنگین‌تر باشد، ایمن‌تر، مقاوم‌تر و بهتر است و مواد اولیه بیشتری برای آن به کار رفته است.

دانش مهندسی دقیقاً خلاف این موضوع را ارائه می‌کند. دوچرخه کودک و بزرگ سال، هر چه سبک‌تر باشد، کیفیت ساخت و طراحی بهتری دارد و سواری راحت‌تر و استانداردتری هم ارائه می‌دهد. پس، در هنگام خرید دوچرخه برای کودک 7 ساله، دقت کنید که وزن محصول زیاد نباشد.

سیستم ترمز قوی

برخی از تولید کنندگان دوچرخه‌های بی کیفیت برای کودکان از ضعیف‌ترین سیستم ترمز استفاده می‌کنند یا حتی ترمز را از دوچرخه حذف می‌کنند. این موضوع به خصوص برای دوچرخه‌های قدیمی‌تر صادق است. بسیاری از دوچرخه‌های کودک در گذشته ترمز نداشتند.

استدلال این تولید کننده‌ها این است که کودک ۷ ساله، توانایی رکاب زدن سریع و سرعت گرفتن را ندارد و به همین دلیل هم دوچرخه او به سیستم ترمز قوی نیاز ندارد.

اما شما در نظر داشته باشید که کودک ممکن است به مسیر شیب داری برود یا این که به هر دلیلی سرعت زیادی بگیرد و تنها چیزی که جان کودکتان را نجات می‌دهد، سیستم ترمز قوی و آموزش نحوه استفاده درست از آن است. برای اطلاعات بیشتر، به مطلب انواع ترمز دوچرخه مراجعه کنید.

جیبتان را در نظر بگیرید

اول از همه، بهتر است بدانید که کودک ۷ ساله شما به زودی بزرگ می‌شود و رشد می‌کند و سایز دوچرخه فعلی او برایش کوچک می‌شود. پس، خرید دوچرخه ارزان قیمت ولی باکیفیت، بهترین گزینه برای شماست.

موضوع بعدی این است که مثل تمام فرایندهای خرید، به بودجه‌تان برای خرید دوچرخه فکر کنید و مشخص کنید که تا چه حد و در چه بازه قیمتی می‌خواهید هزینه کنید.

در صورتی که چنین موضوعی را رعایت کنید، در فروشگاه آنلاین دوچرخه، فیلتر قیمت دوچرخه را فعال می‌کنید یا برای خرید حضوری دوچرخه، به فروشنده می گویید که بر اساس بودجه‌تان به شما دوچرخه معرفی کند.

بچه مدرسه ای در حال رفتن به مدرسه با دوچرخه پسرانه و کوله پشتی آبی

جلوگیری از خراب شدن دوچرخه

قبل از هر کاری، باید نحوه نگهداری و مراقبت از دوچرخه را به کودک خود بیاموزید. کودکان ممکن است به دلیل جنب و جوش زیاد، دوچرخه را به سرعت خراب کنند. نکته مهمی که در این جا مطرح می‌شود این است که خرید دوچرخه باضمانت، بهترین راهکار برای کم کردن هزینه‌های شماست.

اگر می‌خواهید بدانید که کدام بخش‌های دوچرخه و در چه صورت شامل ضمانت می‌شود، صفحه گارانتی دوچرخه را بررسی کنید.

به طور کلی، اگر موارد ذکر شده در این بخش را رعایت کنید، با خیال راحت می‌توانید بهترین دوچرخه را بدون دردسر برای کودکتان انتخاب کنید.

خرید دوچرخه بر اساس جنسیت کودک

در سال‌های گذشته، تولید کننده‌های دوچرخه، جنسیت را مبنایی برای ایجاد تغییر در طراحی‌های خود قرار دادند. به دلیل وجود تفاوت‌های جسمانی بین جنس زن و مرد، دوچرخه دخترانه با دوچرخه پسرانه از لحاظ طراحی متفاوت است.

اگر دوچرخه دخترانه را برای پسرتان بخرید، او با دوچرخه راحت نخواهد بود و اگر هم برای دخترتان دوچرخه پسرانه بخرید او از دوچرخه سواری لذت زیادی نخواهد برد.

علاوه بر طراحی، دوچرخه دخترانه از نظر رنگ و برخی از تجهیزات هم با دوچرخه پسرانه تفاوت دارد. پس، در هنگام خرید دوچرخه برای کودک 7 ساله خود، بر اساس جنسیت انتخاب کنید.

مطلب تفاوت دوچرخه دخترانه با پسرانه  را از دست ندهید.

مزایای خرید دوچرخه برای کودکان

خرید دوچرخه کودک مزایای بسیاری دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

 تحرک بیشتر کودک: دوچرخه‌سواری فعالیتی است که کودکان را به حرکت و فعالیت بیشتر ترغیب می‌کند و از تنبلی و کرختی کودک شما جلوگیری می‌کند.

تقویت عضلات کودک: دوچرخه‌سواری عضلات و استخوان‌های کودک را تقویت می‌کند و او را به سمت ساختار بدنی سالم و قوی هدایت می‌کند. کودکی که در سنین پایین، بدنی بدون چربی و پر عضله داشته باشد، در بزرگ سالی قطعاً به بیماری‌ها کم‌تری دچار می‌شود.

تقویت تعامل اجتماعی: دوچرخه‌سواری باعث می‌شود که کودک با دیگران آشنا شود و به تعامل اجتماعی و برقراری ارتباط با دیگران عادت کند. بسیاری از شما، اگر تجربه دوچرخه سواری در کودکی داشته باشید، به خاطر می‌آورید که برخی از بهترین دوست‌هایی کودکی‌تان را هنگام و برای دوچرخه سواری پیدا کرده‌اید.

 تقویت تعادل و هماهنگی: دوچرخه‌سواری به تقویت تعادل و هماهنگی کودک کمک می‌کند و به بهبود توانایی‌های حرکتی او منجر می‌شود.

 افزایش اعتماد به نفس: دوچرخه‌سواری می‌تواند به بالا بردن اعتماد به نفس کودک کمک کند و به او اجازه می‌دهد تا با پیشرفت در یادگیری دوچرخه‌سواری، به خود اطمینان بیشتری پیدا کند.

سرگرمی: دوچرخه‌سواری برای کودکان فعالیتی سرگرم‌کننده است که برای آن‌ها لذت بخش است و انرژی مثبتی را به زندگی آن‌ها می‌بخشد.

به طور کلی، دوچرخه‌سواری به سلامت جسمانی، روانی و رشد کودک کمک می‌کند و در عین حال فرصتی برای سرگرمی تفریح به او می‌دهد.

جمع بندی

خرید دوچرخه برای سلامت جسم و روان کودک و همچنین شادی و تفریح او ضروری است و نگرانی بابت آسیب دیدن و کوچک شدن سایز دوچرخه، بی نتیجه و بیهوده است. در هنگام خرید دوچرخه برای کودک 7 ساله خود، باید به نکات مهمی مثل انتخاب سایز دوچرخه، نوع ترمز دوچرخه، وزن دوچرخه، ضمانت محصول و جنسیت آن دقت کنید.

مراقبت و زیر نظر داشتن کودک در حین دوچرخه سواری، هم خیال شما را راحت‌تر می‌کند و هم از آسیب دیدن کودک پیشگیری می‌کند. البته، به شرطی که این مراقبت، افراطی نباشد و البته که این مراقبت و صرف زمان برای فرزندتان، وظیفه و مسئولیت یک پدر و مادر فوق‌العاده است.

در نهایت، اگر می‌خواهید به پدر یا مادر ایده‌آل و قهرمان کودک ده‌ساله‌تان تبدیل شوید، او را با خرید دوچرخه شگفت زده کنید. برای بررسی انواع دوچرخه کودک مناسب برای پسران و دختران و مقایسه کردن هزینه‌ها، به صفحه قیمت دوچرخه مراجعه کنید.

منبع:‌ خرید دوچرخه برای کودک 10 ساله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا