کنترل کیفیت در کارخانه پورت لاین

از ابتدای راه‌اندازی کارخانه پورت لاین، هدف ما این بود که بهترین و باکیفیت‌ترین دوچرخه‌های تولید داخل کشور را به شما ارائه کنیم و طبیعتا برای تولید محصول باکیفیت، سعی کردیم بخش کنترل کیفیت کارخانه را هر روز بزرگ‌تر و متمرکزتر کنیم. 

اگر می‌خواهید در مورد کارخانه پورت لاین و بخش کنترل کیفیت آن بیشتر بدانید، در این مطلب از مجله دوچرخه همراه ما باشید. شاید در انتهای این مطلب و با به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد کارخانه پورت لاین، تصمیم به خرید دوچرخه‌تان را قطعی کنید!

بزرگ‌ترین ضعف‌های دوچرخه‌های پورت لاین

ما فعالیت خود را با تولید سه مدل دوچرخه کودک آغاز کردیم که هر کدام از آن‌ها را برای هدفی خاص برای سلیقه‌های متفاوت کودکان تولید کردیم. چیچک، دنیز و آیدین سه مدل دوچرخه کودک در کارخانه پورت لاین بود که در سال اول تولید یعنی سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، مشکلات و عیب‌هایی با خود به همراه داشتند. 

اگر از دوچرخه‌های پورت لاین را در سال‌های ابتدایی فعالیت کارخانه خریده باشید یا یکی از آشنایان شما چنین خریدی انجام داده باشد، به احتمال زیاد با مشکلات دوچرخه‌های آشنایی خواهید داشت. 

محصولات اولیه در دو سال آغازین تولید مشکلاتی در بخش طبق قامه داشتند. طبق قامه همان چرخ دنده بزرگی است که پدال‌های دوچرخه به آن وصل می‌شود. طبق قامه‌های برخی از دوچرخه‌ها به دلیل خشک بودن جنس آن، در طی فشار زیاد شکسته می‌شد. 

در برخی از موارد، زین دوچرخه‌ها به راحتی پاره می‌شد یا این که زین دوچرخه به طور کلی کیفیت پایینی داشت و راحتی دوچرخه را برای سواری کودک کاهش می‌داد. 

در برخی از موارد نادر هم دوشاخ یا فرمان دوچرخه تحت فشار‌های سنگین شکسته بود یا این که طوقه‌های دوچرخه با برخورد با سنگ و وارد شدن فشار زیاد، تا حدی تغییر شکل می‌داد. 

پورت لاین برای رفع این مشکلات چه کرد؟ 

اولین کاری که ما در کارخانه انجام دادیم این بود که آن بخش‌هایی از دوچرخه در موارد مختلف دچار مشکل شده بود را بررسی کردیم تا جایگزین بهتری برای تامین آن محصول پیدا کنیم. به عنوان مثال، طبق قامه دوچرخه سایز ۱۲، ۱۶ و ۲۰ که در محصولات اولیه استفاده شده بود را از جنس آلومینیوم تولید کرده بودیم که پس از شکستن این بخش از دوچرخه، مهندسان پورت لاین تصمیم گرفتند که طبق قامه از جنس فولاد سخت تولید شود. پس از تعویض آلیاژ تولید طبق قامه، کیفیت آن بیشتر شد و طبیعتا دیگر این قطعه با مشکل خاصی مواجه نمی‌شد. 

کارگر در حال مونتاژ دوچرخه

پس از این که قطعات مختلف معیوب را بررسی و جایگزین کردیم، تصمیم گرفتیم که تیم کنترل کیفیت را گسترش دهیم و از افراد بیشتری در این واحد کمک بگیریم که هر دوچرخه پیش از خروج از کارخانه و بیرون رفتن از خط تولید به طور کامل بررسی و کنترل شود. 

از زمانی که تیم کنترل کیفیت پورت لاین گسترش یافت، کیفیت دوچرخه‌ها به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرد و تعداد افرادی که ماهانه با مشکلات مختلف در دوچرخه‌ها به واحد خدمات پس از فروش مراجعه می‌کردند، هر روز کم‌تر و کم‌تر می‌شد. 

پس از به دست آوردن این موفقیت و افزایش کیفیت دوچرخه‌ها تصمیم گرفتیم که از نظرات شما در مراحل تولید دوچرخه‌ها استفاده کنیم. 

استفاده از انتقادات شما در خط تولید

از همان ابتدا، تیم خدمات پس از فروش مسئولیت قبول کردند تا تمام خرابی‌های دوچرخه‌ها در بخش‌های مختلف را دسته‌بندی کنند و نظرات و انتقادات شما مشتریان را هم دریافت کنند و در کنار این دسته بندی‌ها قرار دهند. 

این فرایند طوری پیش رفت که هر مشکلی را که شما به بخش خدمات پس از فروش گزارش می‌دادید، مورد بررسی و راستی آزمایی قرار می‌گرفت. مثلا اگر یکی از مشتریان در تماس تلفنی خود از کیفیت تایر‌های دوچرخه شکایت می‌کرد، این موضوع به تیم کنترل کیفیت کارخانه اطلاع داده می‌شد و واحد خدمات پس از فروش هم به تحقیق در این مورد می‌پرداخت. 

واحد خدمات پس از فروش از مشتریان دیگر و خریداران عمده دوچرخه و همکاران ما در مورد این مشکل سوال می‌کرد و اگر این مشکل از سمت دیگر مشتریان یا همکاران هم گزارش می‌شد، مطمئن می‌شدیم که در بخش تایر‌های دوچرخه‌ها مشکل خاصی وجود داشته است. اگر در زمینه فروش دوچرخه فعالیت می‌کنید و می‌خواهید از قیمت محصولات پورت لاین باخبر شوید، به صفحه خرید دوچرخه عمده مراجعه کنید.

پس از این تحقیق، طبیعتا تا حد امکان و در اسرع وقت، هر مشکلی را بر طرف می‌کردیم و رویه تولید را تغییر می‌دادیم. اگر متوجه می‌شدیم که تامین‌کننده قطعات بی‌کیفیتی را به کارخانه رسانده است، با تامین‌کننده دیگری همکاری می‌کردیم و با تامین‌کننده پیشین قطع همکاری می‌کردیم. 

در نتیجه این نوع از کنترل کیفیت با استفاده از انتقادات شما، هر عیبی که در تعداد مشخصی از دوچرخه‌های تولیدی وجود داشت، به طور کامل بررسی می‌شد و پس از مدت کوتاهی این عیب از خط تولید کنار گذاشته می‌شد و انتقاد شما به ما کمک می‌کرد که محصول باکیفیت‌تری را به بازار ارائه کنیم. 

نکته مهم: در نظر داشته باشید که تمام دوچرخه‌های پورت لاین از همان ابتدا، به مدت یک سال گارانتی معتبر شرکتی داشته‌اند و هنوز هم روال تولید دوچرخه در پورت لاین به همین شکل است و آن دسته از مشتریانی که دوچرخه‌هایشان در سال‌های اولیه با مشکلات بزرگی مواجه شده بود، به صورت رایگان قطعه جدید و سالم مورد نظرشان را تحویل گرفته بودند و در برخی از موارد، حتی دوچرخه به طور کامل برای مشتری تعویض شد. تمام تلاش ما در کارخانه پورت لاین این است که در قبال تولید دوچرخه و تضمین کیفیت آن مسئول باشیم و هر مشکلی از سمت خط تولید را به صورت رایگان برای مشتری برطرف کنیم. 

برای مطالعه شرایط گارانتی دوچرخه‌های پورت لاین به صفحه دوچرخه باگارانتی مراجعه کنید. 

خط تولید دوچرخه پورت لاین

تجهیزات جدید در کنترل کیفیت پورت لاین

در نظر داریم که در ماه‌های آینده، با استفاده از فناوری و تجهیزات مختلف، هر دوچرخه و بخشی از دوچرخه را دارای شناسنامه کنیم. به زبانی ساده، مسیری که هر دوچرخه در خط تولید طی کرده است به این شکل مشخص می‌شود؛ یعنی کاملا واضح است که هر دوچرخه در چه زمانی تولید و مونتاژ شده است و دقیقا چه شخصی این دوچرخه را مونتاژ کرده است. 

استفاده از این روش به طرز چشمگیری باعث افزایش کیفیت تولید پورت لاین می‌شود چون هر واحد و هر شخصی که در کارخانه کار می‌کند، برای جریمه نشدن و از دست ندادن اعتبار خود بین همکاران، برای کار خود تلاش بیشتری را به کار می‌گیرد. 

سخن آخر

در این مدتی که با استفاده از برند پورت لاین در کنار شما بوده‌ایم و دوچرخه ایرانی را وارد سبد خرید خانواده ایرانی کرده‌ایم، تلاش کرده‌ایم که تمام مشکلات محصولات مختلف را برطرف کنیم و با استفاده از دانش مهندسی روز جوانان این کشور، فرایند تولید دوچرخه را آسان‌تر کنیم و محصول مرغوب‌تری را هم راهی خانه شما کنیم. 

امیدواریم که در ادامه این مسیر هم بتوانیم هر روز کیفیت محصولات مختلف را افزایش دهیم و در این راه قطعا به کمک شما هم نیاز داریم. لطفا هر انتقاد یا پیشنهادتان را در مورد انواع دوچرخه‌های پورت لاین در بخش نظرات همین مطلب برای ما به اشتراک بگذارید و ما را در افزایش کیفیت دوچرخه‌ها یاری دهید. 

در صورتی که با خواندن این مطلب و مطمئن شدن از واحد کنترل کیفیت پورت لاین و تضمین گارانتی یک ساله محصولات به خرید دوچرخه‌های پورت لاین ترغیب شده‌اید، به صفحه قیمت دوچرخه یا فروشگاه دوچرخه  مراجعه کنید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا