اولین تولیدکننده دوچرخه در ایران

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در کشور ما این بود که در گذشته، توان تولید بسیاری از کالاهای مورد نیاز وجود نداشت. پورت لاین با هدف رشد اقتصاد، جلوگیری از خروج ارز از کشور و ایجاد فرهنگ دوچرخه سواری برای کودکان و بزرگسالان بعنوان اولین تولیدکننده دوچرخه با عمق ساخت 90 درصد به بازار دوچرخه ایران آمد تا بخش بزرگی از نیاز بازار دوچرخه ایران به دوچرخه را برطرف کند.

در ادامه این مطلب از مجله دوچرخه، در مورد ویژگی‌های اولین تولیدکننده دوچرخه در ایران و داستان تشکیل پورت لاین می‌خوانید.

داستان اولین تولیدکننده دوچرخه از کجا شروع شد؟

در واقع، تیم پورت لاین از گروه طراحی و تولیدی ۱۰ نفره ای در کارگاه تعطیل شده‌ای آغاز به کار کرد.

در سال ۹۸، با خرید و ترمیم و راه اندازی مجدد یکی از واحدهای تولیدی کشور در شهرک صنعتی تبریز، طرح‌های اولیه برای دوچرخه کودک در مدل‌های چیچک، دنیز و آیدین زده شد و مهندسان کشورمان تلاش کردند تا با هزینه‌ای مقرون به صرفه، دوچرخه‌ای با کیفیت و مقاوم را به دست شما برسانند.

پس از تولید و بهینه سازی محصولات در بخش دوچرخه دخترانه و دوچرخه پسرانه کودکانه، در حال حاضر، پورت لاین در بخش تولید دوچرخه ایرانی نوجوان و بزرگ سال توانمندی کامل دارد و در سال گذشته، از محصولات جدید آکو رونمایی شد.

ویژگی‌های اولین تولیدکننده دوچرخه در کشور

اولین تولید کننده دوچرخه نه تنها یک مرکز تولید پیشرفته دارد، بلکه یک تیم تحقیق و توسعه اختصاصی هم دارد که به طور مستمر در حال آزمایش و نوآوری با مواد و طراحی است. این موضوع باعث می‌شود که کارخانه در خط مقدم صنعت باقی بماند و دوچرخه‌هایی تولید کند که نه تنها با کیفیت هستند، بلکه جلوتر از زمان خود هستند.

 تعهد کارخانه به ارائه یک محیط کار ایمن و سالم، بیشتر در ارائه بیمه درمانی جامع و سایر مزایای آن برای همه کارکنان منعکس می‌شود. با مجموع همه این عوامل، اولین تولید کننده دوچرخه یعنی پورت لاین، واقعاً به عنوان یک نمونه از برتری در صنعت تولید دوچرخه می‌درخشد.

پورت لاین یک شبکه توزیع قوی در سراسر ایران دارد و به دنبال صادرات دوچرخه به کشورهای همسایه هم است (در مطالب بعدی مجله دوچرخه به آن می‌پردازیم). انواع دوچرخه در کارخانه پورت لاین به دوام و کارایی بالا معروف‌اند که باعث محبوبیت این دوچرخه‌ها در بین ورزشکاران و علاقه مندان به دوچرخه سواری شده است.

ما در پورت لاین از فناوری و ماشین آلات پیشرفته برای تولید دوچرخه‌های مطابق با استانداردهای بین المللی استفاده می‌کنیم. کارگران این کارخانه در تولید دوچرخه مهارت و تجربه بالایی دارند. این کارخانه ظرفیت تولید بالایی دارد و هزاران دوچرخه در ماه تولید می‌کند.

یکی از ویژگی‌های مهمی که کارخانه پورت لاین را به اولین تولیدکننده دوچرخه در ایران تبدیل کرده است، عمق ساخت داخلی تا ۹۰ درصد است؛ یعنی ۹۰ درصد از قطعات مورد نیاز دوچرخه‌های پورت لاین در ایران و بهره‌گیری از دانش مهندسان ایرانی تولید می‌شود.

۹۰ درصد دوچرخه‌های پورت‌لاین تولید داخلی است بزرگترین تولیدکننده دوچرخه
اولین تولیدکننده دوچرخه
کارکنان کارخانه تبریز پورت لاین

مسئولیت اجتماعی بزرگ‌ترین کارخانه دوچرخه

بخشی از هدف ما همیشه در پورت لاین، پیشرفت و بهبود جامعه، اقتصاد و کیفیت زندگی افراد است. در راستای این هدف،‌ بخش بزرگی از کارگران و تیم صنعتی کارخانه پورت لاین را جمعی از زندانیان و افراد دارای سوسابقه تشکیل می‌دهد.

جمع بندی

اکنون پورت لاین به نقطه‌ای رسیده است که ماهانه چند هزار دوچرخه کودک و بزرگسال را به دست شما می‌رساند و این نگاه تیزبین شماست که محصولات پورت لاین را از بین مدل‌های دیگر تشخیص می‌دهد.

پورت لاین از یک کارگاه کوچک با ابعاد ۱۰ نفر، امروز حدود ۶۰۰ نفر نیروی مستقیم دارد و این بخشی از کارآفرینی مستقیم کارخانه پورت لاین است.

در آینده‌ای نزدیک، خط تولید دوچرخه برقی و موتور سیکلت پورت لاین هم افتتاح می‌شود و سبد محصولات خانواده ایرانی را تکمیل می‌کند.

برای خرید عمده محصولات به صفحه خرید عمده دوچرخه و برای مشاهده قیمت دوچرخه، به صفحه خرید دوچرخه مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا