۹۰ درصد دوچرخه‌های پورت‌لاین تولید داخلی است

پورت‌لاین کارخانه تولید دوچرخه کودک در ایران است که با استفاده از دانش مهندسی روز، تجهیزات و قطعات باکیفیت، دوچرخه‌هایی مقرون‌به‌صرفه و هم‌رده با نمونه‌های خارجی را وارد بازار خرید دوچرخه کشور کرده است. در ادامه مطلب دوچرخه‌های پورت‌لاین تولید داخلی، خلاصه‌ای از مصاحبه خبرگزاری تحلیل بازار با آقای کاظمی، مدیر فروش شرکت پورت‌لاین را می‌خوانید.

دلیل تاکید بر استفاده از دوچرخه

بررسی آمارها نشان می‌دهد که استفاده و خرید دوچرخه در کشورهای پیشرفته بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است. دلیل این موج علاقه مردم به استفاده از دوچرخه، بهبود اوضاع سلامتی، کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک معابر و … است.

اما یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از دوچرخه در کشورهای پیشرفته، فرهنگ‌سازی دولت و رسانه‌هاست تا مردم را به استفاده از انرژی‌های پاک و سلامتی سوق دهند.

مسیر دوچرخه سواری قرمز رنگ

معرفی مختصری از کارخانه تولید دوچرخه پورت‌لاین

آقای کاظمی، شرکت از چه سالی و چگونه آغاز به کار کرد؟

  • پورت‌لاین کارخانه تولید داخلی دوچرخه ایرانی است که ۸۹ تا ۹۰ درصد قطعات دوچرخه را بومی‌سازی کرده است. حدوداً از سال ۹۸ شروع به کار کردیم و هدف اصلی‌مان بالا بردن کیفیت دوچرخه و کاهش قیمت آن بود و این امر فقط از طریق تولید داخلی امکان‌پذیر بود.

در طی دو یا سه سال گذشته به سرعت سعی کردیم که تا حد امکان، قطعات مختلف دوچرخه‌های تولیدی را بومی و داخلی کنیم و امروز تا ۹۰ درصد به این هدف دست یافته‌ایم و در آینده نزدیک، امید داریم تا به تولید داخلی ۱۰۰ درصدی برسیم.

کارکنان کارخانه تبریز پورت لاین

حوزه فعالیت شما فقط در بخش فروش دوچرخه کودک است؟

یکی از اهداف اصلی ما در پورت‌لاین این است که بتوانیم در آینده دوچرخه‌های بزرگ‌سال را هم تولید کنیم و باکیفیتی مطلوب و قیمتی معقول به دست مصرف‌کننده برسانیم. برای رسیدن به این هدف،‌ تابه‌حال از طرح‌های مفهومی برای دوچرخه بزرگ‌سالان رونمایی کرده‌ایم تا در آینده بتوانیم خط تولید انبوه آن را فعال کنیم.

اما در حال حاضر، حوزه تولید انبوه پورت‌لاین، مختص دوچرخه کودک نوجوان در انواع سایز دوچرخه ۱۲، ۱۶ و ۲۰ است. این سه سایز دوچرخه در پورت‌لاین، نیاز کلی کودکان و نوجوانان به دوچرخه را برطرف می‌کند. سه مدل دوچرخه چیچک، دنیز و آیدین در طرح‌های دوچرخه دخترانه و پسرانه به بازار می‌رسد.

چگونه با بازار واردات و محصولات خارجی رقابت می‌کنید؟

از ابتدا برای این موضوع روش‌هایی را در نظر گرفته بودیم تا بتوانیم با محصولات خارجی، به‌خصوص چینی رقابت کنیم. محصولات و برندهای چینی اغلب ارزان‌قیمت بودند و بی‌کیفیت، البته در این بین محصولات خوبی هم یافت می‌شد اما هدف ما این بود که هم از لحاظ قیمت دوچرخه و هم از نظر کیفیت با محصولات خارجی رقابت جدی بکنیم.

گارانتی و خدمات پس از فروش پورت‌لاین

یکی از مزایایی که ما نسبت به رقیب خارجی داریم، گارانتی معتبر یک ساله و خدمات پس از فروش ۵ ساله است. به دلیل تحریم‌ها و ضعیف بودن برخی برندهای خارجی٬ تقریباً هیچ دوچرخه‌ای در بازار گارانتی ندارد.

جا انداختن و مونتاژ طوقه دوچرخه کودک

به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا با استفاده از دانش مهندسی به‌روز و کنترل کیفیت دقیق، گارانتی یک ساله را روی دوچرخه‌های پورت‌لاین ارائه دهیم.

یکی دیگر از برتری‌های دوچرخه کودک پورت‌لاین این است که لوازم جانبی و قطعات محصولات پورت‌لاین به راحتی توسط شرکت در اختیار مشتری قرار می‌گیرد و هیچ دوچرخه‌ای بدون قطعه و ازکارافتاده باقی نمی‌ماند.

در نهایت چه نیاز و کمبودی را در حوزه تولیدی کشور احساس می‌کنید؟

با توجه به تأثیر تولید داخلی بر اقتصاد کلی کشور و تاکید متخصصان اقتصادی روی این موضوع، از دولت و سازمان‌ها می‌خواهیم تا نه فقط پورت‌لاین، بلکه تمام شرکت‌های داخلی را به روش‌های مختلف حمایت کنند.

خرید شما از محصولات ایرانی، برابر است با حمایت از تولید کشور. برای آشنایی با محصولات مختلف یا خرید دوچرخه‌های کودک می‌توانید به آدرس پورت‌لاین مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا