قیمت دوچرخه بچه گانه چه قدر است؟

یکی از شیرین‌ترین لحظات هر پدر و مادری، موقع یاد گرفتن دوچرخه سواری فرزند کودکشان است و امروزه تقریباً تمام کودکان،‌ چه پسر و چه دختر، باید دوچرخه داشته باشند و این مهارت و تفریح سودمند را تجربه کنند.قیمت دوچرخه بچه گانه چه قدر است؟

اما زمانی که حرف از خرید دوچرخه بچه گانه به میان می‌آید، به‌خصوص در این وضعیت اقتصادی، قیمت دوچرخه نقشی اساسی در انتخاب شما ایفا می‌کند و حتی ممکن است شما را از خرید منصرف کند.

در این مطلب از مجله دوچرخه پورت لاین، بازه قیمت دوچرخه بچه گانه را متوجه می‌شوید و یاد می‌گیرید که چه مواردی در قیمت دوچرخه کودک شما تأثیر می‌گذارد تا در نتیجه، خرید بهتری انجام دهید.

قیمت دوچرخه بچه گانه در بازار ایران

الان که این مطلب نوشته می‌شود، یعنی در تیر ۱۴۰۲، قیمت دوچرخه بچه گانه در بازار ایران معمولاً بین ۱٫۵ تا ۱۰ میلیون تومان است و این تفاوت قیمت به موارد زیادی بستگی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

برای بررسی قیمت انواع دوچرخه بچه گانه می‌توانید به بورس دوچرخه تهران یعنی خیابان گمرک هم مراجعه کنید.

چه چیزی باعث ارزان یا گران بودن دوچرخه می‌شود؟

قیمت دوچرخه بچه گانه تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

سایز دوچرخه بچه گانه

 سایز دوچرخه باید به اندازه کافی برای کودک مناسب باشد تا باعث راحتی و ایمنی کودک در هنگام دوچرخه سواری شود. سایز بزرگ‌تر از حد باعث مشکلاتی مانند کنترل نامناسب دوچرخه توسط کودک می‌شود و سایز کوچک‌تر از حد ناراحتی کودک می‌شود.

تأثیر سایز محصول در قیمت دوچرخه بچه گانه این است که هر چه سایز دوچرخه کوچک‌تر باشد، مواد اولیه کم‌تری برای ساخت و تولید به کار رفته است و هر چه دوچرخه بزرگ‌تر باشد، مواد اولیه بیشتری برای تولید نیاز داشته باشد. پس، یک برند و نوع دوچرخه، در سایز ۱۲، ارزان‌تر از همان محصول در سایز ۲۰ است.

اگر نیاز داشتید که به طور کاملاً عملی و تخصصی اندازه محصول را برای کودکتان انتخاب کنید، همین الان به مطلب انتخاب سایز دوچرخه مراجعه کنید.

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت دوچرخه بسیار مهم است و باید به گونه‌ای باشد که بتواند با شرایط استفاده کودک مطابقت داشته باشد. دوچرخه باید از مواد اولیه مقاوم و با کیفیت ساخته شده باشد تا بتواند در برابر ضربه‌ها مقاومت کند. حالا هر چه مواد اولیه و کیفیت ساخت دوچرخه بچه گانه بیشتر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود.

برند و کشور تولید کننده

 برند دوچرخه نیز به قیمت آن تأثیرگذار است. برندهای معروف دوچرخه با کیفیت بالاتری محصولات را به بازار عرضه می‌کنند و قیمت بیشتری هم دارند. دوچرخه‌هایی که کارخانه مادرشان هم در کشورهای غربی است، معمولاً گران‌تر است. مثلاً دوچرخه بچه گانه اسکات سایز ۲۰، چندین برابر دوچرخه چینی المپیا قیمت و البته کیفیت دارد. در نظر داشته باشید که اسکات کارخانه دوچرخه معتبر در سوئد است.

متعلقات

متعلقات مانند زین، دسته فرمان، ترمزها و سبد دوچرخه نیز بر روی قیمت آن تأثیرگذار است. در برخی موارد، دوچرخه‌هایی با متعلقات و لوازم جانبی بیشتر، هزینه بالاتری دارند.

طراحی و رنگ

 طراحی و رنگ دوچرخه نیز می‌تواند بر روی قیمت آن تأثیرگذار باشد. دوچرخه‌هایی با طراحی خاص و جذاب و رنگ‌های جذاب‌تر همیشه گران‌تر از دوچرخه‌هایی با طراحی ساده و رنگ‌های معمولی هستند.

در کنار نوع طراحی و رنگ، جنسیت بچه هم در قیمت آن تأثیر دارد. قیمت دوچرخه دخترانه به دلیل نیاز به مواد اولیه بیشتر و طراحی پیچیده‌تر، معمولاً از دوچرخه پسرانه گران‌تر است.

پیشنهاد ما:

چرا قیمت دوچرخه دخترانه گران تر است؟

محل خرید

محل خرید نیز می‌تواند بر قیمت دوچرخه بچه گانه تأثیرگذار باشد. معمولاً و اغلب خرید آنلاین دوچرخه ارزان‌تر از خرید حضوری تمام می‌شود اما در مواردی دیگر، خرید حضوری می‌تواند ارزان‌تر باشد. فصل خرید نیز می‌تواند بر قیمت تأثیرگذار باشد. به عنوان مثال، در فصل تابستان، قیمت دوچرخه بیشتر از فصل زمستان است، زیرا در فصل تابستان تقاضای خرید بیشتر است.

قیمت دوچرخه بچه گانه پورت لاین چه قدر است؟

در تیر ۱۴۰۲، قیمت دوچرخه‌های کودک پورت لاین، بین ۳ تا ۴ میلیون تومان است. یکی از اهداف پورت لاین همیشه این بوده است که دوچرخه کودک ارزان قیمت تولید کند تا خرید این محصول برای همه امکان پذیر باشد. البته در نظر داشته باشید که تمام دوچرخه‌های پورت لاین در داخل ایران تولید می‌شود و به همین دلیل، تمام این دوچرخه‌ها گارانتی یک ساله دارند و البته با کیفیتی مناسب و با ارسال رایگان به دست شما می‌رسد.

جمع بندی

قیمت دوچرخه بچه گانه، در مقایسه با دیگر محصولات و وسایل دیگر،‌ چندان زیاد نیست. همین الان اگر بخواهید برای کودک گوشی بخرید، حداقل باید ۸ میلیون تومان هزینه کنید ولی برای خرید دوچرخه فقط ۳ تا ۴ میلیون تومان نیاز دارید که این هزینه، باعث سلامتی، استقلال و رشد کودک شما هم می‌شود.

عواملی مانند سایز دوچرخه،‌ کیفیت مواد اولیه،‌ برند و کشور تولید کننده، فصل و محل خرید و طراحی، روی قیمت دوچرخه بچه گانه تأثیر می‌گذارد و آن را بیشتر یا کم‌تر می‌کند. با مطالعه این مطلب کوتاه، به سادگی به بازه قیمتی تمام محصولات موجود در بازار ایران رسیدید و با خیال راحت می‌توانید به فروشگاه مورد نظرتان بروید تا شادی را به فرزندتان هدیه کنید.

برای مشاهده تمام هزینه‌ها، جزئیات، رنگ،‌ طراحی و سایز محصولات پورت لاین،‌ به صفحه قیمت دوچرخه بچه گانه مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا