چه زمانی کمکی دوچرخه کودک را باز کنم؟

آموزش دوچرخه‌سواری به کودک یکی از چالش‌هایی است که پس از خرید دوچرخه مناسب، اکثر‌ والدین با آن درگیر می‌شوند. دوچرخه‌های تعادلی و نصب کمکی دوچرخه کودک، از جمله راه‌هایی است که برای شروع آموزش دوچرخه‌سواری به کودک کمک می‌کنند.

همان‌طور که می‌دانید، ‌ یکی از لوازم‌یدکی دوچرخه کودک، ‌ کمکی دوچرخه کودک است. اغلب دوچرخه‌های سایز ۱۲ و ۱۶ قابلیت نصب کمکی دارند و معمولاً نیز همراه با کمکی در بازار عرضه می‌شوند.

استفاده از کمکی دوچرخه کودک چه فوایدی دارد؟

کمکی دوچرخه فرایند یادگیری دوچرخه‌سواری را بهبود می‌بخشد. در واقع کمکی دوچرخه کودک، ‌ به حفظ تعادل کودک هنگام رکاب زدن کمک می‌کند. یکی از نکاتی که در رابطه ‌با کمکی دوچرخه کودک باید به آن توجه شود، بحث کاربرد کمکی برای دوچرخه کودک است.

کمکی دوچرخه در آموزش تعادل به کودک تأثیری ندارد و هنگامی که از دوچرخه جدا می‌شود، حفظ تعادل هنگام دوچرخه‌سواری به عهده کودک است. چرخ‌های کمکی به کودکانی که فرایند یادگیری آن‌ها تکمیل نشده کمک می‌کند، تا ایمنی بیشتری هنگام دوچرخه سواری داشته باشند و با خیال آسوده‌تری از این تفریح لذت ببرند.

نصب کمکی دوچرخه کودک

چرخ کمکی دوچرخه روی محور عقب دوچرخه نصب می‌شود و برای هر دوچرخه‌ای از جمله دوچرخه‌های بزرگسال قابل‌نصب نیست. محور عقب دوچرخه باید به‌اندازه کافی بلند باشد تا بازوی چرخ کمکی به‌راحتی در جای خود قرار بگیرد.

چرخ‌های کمکی همواره باید کمی بالاتر از چرخ عقب قرار بگیرند و بهتر است با زمین تماس پیدا نکنند. هرچه چرخ‌های کمکی بالاتر نصب شوند، حفظ تعادل برای کودک سخت‌تر بوده و یادگیری دوچرخه‌سواری بهتر انجام می‌شود.

چه زمانی کودک به کمکی دوچرخه نیاز دارد؟

دوچرخه‌سواری با کمکی معمولاً از سن ۳ تا ۵ سالگی و یا ۳ تا ۸ سالگی انجام می‌شود. پس از انتخاب دوچرخه مناسب برای کودک، برای آموزش دوچرخه‌سواری به او، می‌توانید از چرخ‌های کمکی استفاده کنید.

حالت ایده‌آل برای استفاده از چرخ‌های کمکی برای کودک، زمانی است که پای کودک در حالت نشسته روی دوچرخه، بتواند زمین را لمس کند. تا زمانی که کودک بتواند تعادل خود را هنگام دوچرخه‌سواری حفظ کند، به چرخ‌های کمکی نیاز دارد.

چه زمانی کمکی دوچرخه را باز کنیم؟

یکی از روش‌های دورکردن چرخ‌های کمکی از دوچرخه کودک، بازکردن چرخ‌ها و پدال دوچرخه است. در این روش باید صندلی دوچرخه را پایین بیاورید. تاحدی‌که کودک بتواند روی پای خود بایستد. البته جداکردن پدال‌های دوچرخه ضروری نیست و برای راحتی کودک هنگام دوچرخه‌سواری توصیه می‌شود.

تهیه دوچرخه‌های تعادلی برای کودک از دیگر راه‌هایی است که می‌تواند جایگزین چرخ‌های کمکی دوچرخه کودک باشد. تهیه دوچرخه‌های تعادلی برای کودکان ۱۸ ماهه تا ۳ ساله پیشنهاد می‌شود و کودک مدت‌زمان زیادی از آن استفاده نمی‌کند. درواقع دوچرخه‌های تعادلی به کودک کمک می‌کنند تا با حفظ تعادل هنگام دوچرخه‌سواری آشنا شوند.

چرخ‌های کمکی دوچرخه را زمانی می‌توان باز کرد که کودک قادر باشد تعادل خود را هنگام دوچرخه‌سواری حفظ کند. ازآنجایی‌که یادگیری دوچرخه‌سواری بین تمام کودکان یکسان نیست و مدت‌زمان و نحوه یادگیری هر کودک با دیگری متفاوت است، زمان مشخصی را برای باز کردن چرخ‌های کمکی نمی‌توان تعیین کرد که برای تمام کودکان نیز صدق کند؛ بنابراین، ‌ زمان باز کردن کمکی دوچرخه کودک به عوامل مختلفی از جمله تصمیمات والدین و یادگیری و اشتیاق کودک به یادگیری بستگی دارد.

استفاده بلندمدت از کمکی به دلیل به تأخیر افتادن یادگیری کامل دوچرخه‌سواری، پیشنهاد نمی‌شود؛ بنابراین هرچه زودتر کمکی دوچرخه کودک جدا شود، آموزش و حفظ تعادل کودک هنگام دوچرخه‌سواری زودتر اتفاق می‌افتد.

جمع‌بندی

کمکی دوچرخه کودک یکی از لوازم جانبی دوچرخه است که به کودکانی که روند یادگیری دوچرخه‌سواری آن‌ها تکمیل نشده کمک می‌کند. علاوه بر افزایش ایمنی کودکان هنگام دوچرخه‌سواری، به حفظ تعادل آن‌ها نیز کمک می‌کند. هنگامی که کودک قادر باشد تعادل خود را هنگام دوچرخه‌سواری حفظ کند. می‌توانید کمکی را از دوچرخه کودک جدا کنید. در حالت کلی، ما زمان نصب، نحوه استفاده و جدا کردن چرخ کمکی را به شما آموزش دادیم اما در نظر داشته باشید که اگر بخواهید به صورت حرفه‌ای، سریع و آسان دوچرخه سواری را به فرزندتان یاد بدهید، به هیچ عنوان نباید از چرخ کمکی استفاده کنید. اگر می‌خواهید دلیل این کار را بدانید و سریع‌تر دوچرخه را به کودک یاد بدهید، مطلب آموزش دوچرخه سواری به کودک را از دست ندهید.

پورت لاین، ‌ تولیدکننده دوچرخه کودک، در تلاش است‌ ایمن‌ترین و باکیفیت‌ترین دوچرخه کودک تولید داخل را به بازار عرضه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدل‌ها و استعلام قیمت دوچرخه‌ها به فروشگاه آنلاین پورت لاین مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا